29.10.2025 / 11:20
StoryEditor

Wyniki Żabki po trzech kwartałach 2025: 12 099 sklepów i 10,7 proc. udziału w rynku

Grupa Żabka zwiększa swój udział rynkowy - według firmy Nielsen wyniósł on już 10,7 proc. na koniec września 2025 r.Grupa Żabka

Nasz biznes jest bardzo stabilny i zwycięski na rynku - tak Tomasz Blicharski, group chief strategy & development officer w Grupie Żabka skomentował wyniki sieci po trzech kwartałach br.

W artykule przeczytasz o:

  • Jaki jest udział rynkowy Żabki w Polsce?
  • Kluczowe wyniki Grupy Żabka po 9M 2025 roku
  • Na czym polega aktualizacja strategii Żabki?
  • O Grupie Żabka
Grupa Żabka utrzymuje wysokie tempo rozwoju. Na koniec trzeciego kwartału 2025 r. liczba sklepów sieci w Polsce i Rumunii wyniosła 12 099, co stanowi wzrost o prawie 11 proc. w porównaniu do roku poprzedniego (o 130 więcej niż w tym samym okresie 2024 r.). W planach na ten rok jest otwarcie  ponad 1300 nowych placówek w Polsce i Rumunii. Tymczasem w ciągu trzech kwartałów ruszyło już 1127 Żabek, co może oznaczać, że zakładany podwyższony plan otwarć zostanie przekroczony.  

Jaki jest udział rynkowy Żabki w Polsce?

Mając taką skalę Grupa Żabka zwiększa swój udział rynkowy - według firmy Nielsen wyniósł on już 10,7 proc. na koniec września 2025 r. Zgodnie ze zaktualizowanymi planami ekspansji, Grupa Żabka ocenia potencjał połączonych rynków polskiego i rumuńskiego na blisko 27 000 sklepów. Już dziś tytułuje się największą siecią convenience w Europie. 

- Dynamicznie przyspieszamy ekspansję – jesteśmy na dobrej drodze do przekroczenia zaktualizowanego celu ponad 1 300 nowych otwarć w tym roku oraz do osiągnięcia celu około 16 tysięcy sklepów w Polsce i Rumunii do końca 2028 roku. Konsekwentnie wzmacniamy pozycję Grupy Żabka jako nowoczesnego i efektywnego ekosystemu modern convenience, który odpowiada na codzienne potrzeby klientów, wspiera zrównoważony rozwój i buduje długoterminową wartość dla akcjonariuszy - podkreślił na konferencji prasowej prezentującej wyniki po trzech kwartałach br. Tomasz Suchański, CEO Grupy Żabka

Dodał, że Grupa utrzymuje stabilny wzrost we wszystkich kluczowych obszarach działalności, wykorzystując synergie między rozwojem sieci, cyfryzacją i innowacjami produktowymi.

Z kolei Tomasz Blicharski, group chief strategy & development officer w Grupie Żabka, tak tłumaczy fenomen Żabki: - Efektywny model biznesowy pozwala nam konsekwentnie umacniać pozycję i zwiększać udział w rynku, który według firmy Nielsen wyniósł 10,7 proc. na koniec września 2025 roku. Utrzymujemy wysokie tempo ekspansji, korzystając z dużej dostępności atrakcyjnych lokalizacji, wykorzystując potencjał konwersji handlu tradycyjnego na nowoczesny format convenience. Nasz model biznesowy jest atrakcyjny na rynku, co skutecznie przekłada się na zainteresowanie kandydatów na franczyzobiorców - twierdzi.

Jego zdaniem wzrost sprzedaży porównywalnej (LfL) wspierają m.in. jeszcze lepsze dostosowywanie formatu sklepów do preferencji klientów oraz inicjatywa SprzedawcaPRO w ramach której m.in. sprzedawcy promują wybrane produkty przy kasach. - Dodatkowo przyspieszamy rozwój DCO poprzez własne usługi kurierskie, uruchomienie usługi z obszaru fintech, oraz rozszerzając dostępność naszych usług e-grocery o nowe miasto - Wrocław. Również w Rumunii sieć Froo dynamicznie zwiększa skalę działalności, stając się jednym z najszybciej rozwijających się formatów convenience na rynku - zauważa Tomasz Blicharski.

Kluczowe wyniki Grupy Żabka po 9M 2025 roku  

Przychody ze sprzedaży w trzech kwartałach 2025 r. zwiększyły się o 14,1 proc., do 20,23 mld zł. Tylko w trzecim kwartale wyniosły 7,44 mld zł, co oznacza poprawę o 13,1 proc. Wzrost był efektem rozwoju organicznego, napędzanego solidną dynamiką LfL i rozbudową sieci sklepów Żabka w Polsce oraz dobrymi wynikami Nowych Silników Wzrostu (NGE), czyli działalności Grupy w Rumunii i kanałów cyfrowych (DCO).

Sprzedaż do klienta końcowego po dziewięciu miesiącach 2025 r. kształtowała się na poziomie około 23,27 mld zł, czyli o 14,1 proc. wyższym niż rok wcześniej. W trzecim kwartale wzrosła o 13,6 proc., do niemal 8,52 mld zł.

Pomimo niesprzyjających warunków pogodowych w 2025 roku, sprzedaż porównywalna LfL wzrosła o 5,5 proc., a w samym trzecim kwartale zwiększyła się o 4,5 proc. Dynamikę wspierały ulepszona oferta produktowa, szczególnie w segmencie dań gotowych (QMS).

Dzięki utrzymującemu się dynamicznemu wzrostowi sprzedaży oraz wdrożonym programom efektywności kosztowej, skorygowany wynik EBITDA w trzecim kwartale zwiększył się o 14,3 proc. rok do roku, do poziomu 1,28 mld zł. W ciągu dziewięciu miesięcy br. wynik ten wzrósł o 16,5 proc., do 2,93 mld zł. Marża skorygowanego wyniku EBITDA wzrosła do 15 proc. w trzecim kwartale (wobec 14,9 proc. rok wcześniej) oraz 12,6 proc. po trzech kwartałach (12,3 proc. rok wcześniej).

Segment NGE, obejmujący biznesy cyfrowe oraz działalność w Rumunii, osiągnął w okresie 9 miesięcy 2025 r. sprzedaż do klienta końcowego w wysokości około 1,12 mld zł, co oznacza wzrost o 42,5 proc. w ujęciu rocznym. Od startu w maju 2024 r. do końca września br. sieć Froo rozwinęła się do 122 placówek, z czego 67 sklepów otwartych zostało w trzech kwartałach 2025 r. Biznesy DCO osiągnęły dodatni wynik EBITDA, głównie dzięki lepszym rezultatom w obszarach e-grocery i cateringu dietetycznego (D2C).

Skorygowany zysk netto w trzech kwartałach 2025 r. wyniósł 649 mln zł, co oznacza wzrost o 54,6 proc. w porównaniu do poprzedniego roku. W trzecim kwartale kształtował się na poziomie 505 mln zł wobec 341 mln zł rok wcześniej (+48 proc.).

Wolne przepływy pieniężne utrzymały się na solidnym poziomie 1,8 mld zł, nieznacznie (o 5,4 proc.) zmniejszając się rok do roku. W trzecim kwartale br. wyniosły 639 mln zł wobec 647 mln zł przed rokiem (-1,2 proc.).

Nakłady inwestycyjne (CAPEX) w okresie dziewięciu miesięcy 2025 r. wyniosły 1,08 mld zł, co oznacza wzrost o 3,1 proc. r/r. Inwestycje objęły rozbudowę sieci oraz rozwój oferty DCO w tym Maczfit, Dietly.pl, Nano, Żabka Jush i delio.

W ciągu roku Grupa Żabka zmniejszyła wskaźnik zadłużenia netto do skorygowanego EBITDA post-rent o 0,4x do poziomu 1,0x na koniec września 2025 r. wspierana solidnymi przepływami pieniężnymi i wzrostem skorygowanej EBITDA. 

Na czym polega aktualizacja strategii Żabki?  

Zgodnie z aktualizacją strategii opublikowaną 30 września br., Grupa Żabka planuje znaczące przyspieszenie rozwoju sieci sklepów. Cel otwarć na lata 2025–2028 został podniesiony do ponad 1300 placówek wobec 1 300 w 2025 roku oraz 1 000 na lata 2026 - 2028 w dotychczasowych planach. 

W efekcie na koniec 2028 r. sieć ma liczyć około 16 tys. sklepów, czyli o około 1500 więcej niż zakładano podczas debiutu na GPW. Podstawą strategii wzrostu pozostaje rozwój organiczny. Nie wyklucza to jednak fuzji i przejęć wzmacniających pozycję Grupy lub umożliwiających jej wejście na nowe rynki.

Ponadto Rada Dyrektorów zamierza rekomendować dywidendę w wysokości 50 proc. zysku netto za rok 2025, a w kolejnych latach - dywidendę w wysokości od 50 do 70 proc. zysku netto, w zależności od sytuacji rynkowej i planów inwestycyjnych. W dłuższym terminie Grupa nie wyklucza także programów skupu akcji własnych.

O Grupie Żabka

Grupa Żabka to kompleksowy ekosystem convenience, który obejmuje wiodącą w Polsce sieć sprzedaży detalicznej w formacie convenience liczącą na koniec czerwca 2025 r. blisko 11 800 sklepów działających na zasadzie franczyzy. Uzupełnia ją sieć bezobsługowych sklepów autonomicznych pod szyldem Żabka Nano, umożliwiających robienie zakupów przez całą dobę w dowolny dzień tygodnia. Grupa dysponuje również zaawansowaną, stale rozwijaną ofertą cyfrową.

Należąca do niej marka Maczfit, powstała z myślą o osobach szukających zdrowej i jednocześnie wygodnej diety, dostarcza restauracyjnej jakości gotowe posiłki prosto do domu klienta. Platforma Dietly to z kolei wiodąca porównywarka dostawców cateringu dietetycznego. Działalność w zakresie internetowych zakupów spożywczych Grupa realizuje zaś za pośrednictwem marek Jush! i Delio. W 2024 r. Grupa Żabka rozpoczęła działalność na rynku rumuńskim poprzez przejęcie spółki DRIM, lidera dystrybucji FMCG. Uruchomiła również w Rumunii nową sieć sklepów modern convenience pod marką Froo.

Od października 2024 r. akcje spółki notowane są na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

 

 

 

 

 

 

 

29. październik 2025 13:51