Jaki jest przychód franczyzobiorcy sklepu Żabki w 2025 roku?
Żabka Polska, czyli największa sieć sklepów convenience w Polsce właśnie podała dane o przychodach miesięcznych franczyzobiorców Żabek. To ważne dane, gdyż obecnie w całej Polsce działa ponad 11 800 sklepów Żabka, które prowadzi ponad 10 000 przedsiębiorców.
W pierwszej połowie 2025 roku prawie 84 proc. franczyzobiorców prowadzących sklepy Żabki osiągnęło przychód miesięczny w kwocie co najmniej 30 000 zł.
Oznacza to wzrost w porównaniu do wcześniejszych danych prezentowanych przez sieć. W okresie od września do grudnia 2024 r. miesięczny przychód z jednego sklepu Żabki wynosił średnio 28 000 zł lub więcej.
Właściciele Żabek w Warszawie mają jeszcze wyższe przychody
Jeszcze większy przychód z jednego sklepu Żabki odnotowali franczyzobiorcy działający na terenie Warszawy. W stolicy 84,88 proc. franczyzobiorców wygenerowało przychód wynoszący minimum 33 000 zł.
To również wzrost w porównaniu do ostatnich czterech miesięcy 2024 roku. Wówczas było to 32 000 złotych lub więcej.
Od czego zależy wysokość przychodów franczyzobiorcy Żabki?
Jak wyjaśnia sieć handlowa, przychód franczyzobiorcy Żabki zależy m.in. od:
- liczby klientów odwiedzających sklep,
- osiągniętego obrotu ze sprzedaży towarów handlowych (marży),
- liczby lub wartości zawartych umów na świadczenie usług okołohandlowych
- wartości naliczonych rabatów.
Przemysław Kijewski: franczyza pozostaje stabilnym oraz przewidywalnym modelem biznesowym
– Mimo zmiennych czynników zewnętrznych i licznych wyzwań, z jakimi mierzą się mali przedsiębiorcy, franczyza pozostaje stabilnym oraz przewidywalnym modelem biznesowym. Współpraca z Żabką daje realne korzyści finansowe, a kompleksowe wsparcie, jakie oferujemy, w tym dostęp do praktycznej wiedzy i nowoczesnych technologii, stanowią istotny element zwiększający bezpieczeństwo prowadzenia własnej działalności oraz potencjał dalszego rozwoju naszych franczyzobiorców – mówi Przemysław Kijewski, COO Żabka Polska.
W przypadku Żabki przedsiębiorcy mogą liczyć m.in. na wyposażony w towar, meble i sprzęt sklep, szkolenia z różnych obszarów, w tym zarządzania kadrą, finansami, IT czy sprzedażą, a także na zaplecze logistyczne i marketingowe. Żabka oferuje również takie wsparcie jak program „Auto na start” lub „Pakiet relokacyjny”.
– Dzięki gotowemu modelowi biznesowemu mogłem skupić się na prowadzeniu własnej działalności, kontakcie z klientami i zespołem, zamiast martwić się o kwestie operacyjne. Cenię w Żabce stabilny przychód oraz dostęp do nowoczesnych narzędzi, które ułatwiają mi codzienne zarządzanie sklepem – mówi Gracjan Zborowski, franczyzobiorca Żabki z Wrocławia.
Przychód to jeszcze nie dochód
Warto jednak zwrócić uwagę, że kwoty jakie podaje sieć Żabka Polska to średni przychód miesięczny franczyzobiorców. A zatem to nie jest dochód. Przychód to łączna wartość sprzedaży towarów i usług w danym okresie rozliczeniowym. Natomiast dochód jest to przychód pomniejszony o koszty jego uzyskania.
Największym obciążeniem kosztowym z punktu widzenia franczyzobiorcy będą koszty pracownicze. Jeden pracownik na etacie z najniższym wynagrodzeniem to i tak ponad 5600 zł miesięcznie. A przeważnie dobry kasjer zarabia więcej niż najniższa. Na dodatek wiele sklepów zatrudnia dwóch lub trzech pracowników.
Do tego dochodzą koszty związane z zakupem środków czystości, opłaty za wywóz śmieci, podatki czy wydatki na paliwo.
Franczyza Żabki – ile można zarobić?
Wiele osób myśli o prowadzeniu własnego biznesu, a prowadzenie sklepu Żabki w ramach franczyzy wydaje się dość proste, skoro jest tak wiele sklepów tej sieci.
Jednak trzeba pamiętać, że przychód to nie to samo co zysk. To, ile można zarobić z prowadzenia jednego sklepu Żabki zależy od wielu czynników. Położenia sklepu, realizowania dodatkowych celów sprzedażowych ze świadczenie usług okołohandlowych, kosztów wynagrodzenia i innych obciążeń.
Są franczyzobiorcy, którzy prowadzą jednocześnie trzy sklepy i są w stanie nie tylko wyżywić rodzinę, ale też odłożyć na wakacje i budowę domu. Ale nie brakuje też przykładów franczyzobiorców, którzy rozwiązują umowę franczyzową, aby nie popadać w długi.