Grupa Żabka prezentuje strategię i wyniki inwestorom
W ubiegłym tygodniu w Warszawie odbyło się Żabka Group Investor Day, czyli spotkanie z kluczowymi inwestorami Grupy Żabka. Marta Wrochna-Łastowska, CFO Grupy Żabka, zaznaczyła, że było to pierwsze tego typu wydarzenie, umożliwiające otwartą dyskusję z inwestorami i partnerami biznesowymi.
– Mogliśmy nie tylko zaprezentować naszą strategię, ale przede wszystkim pokazać, jak ją realizujemy i jak przekładamy deklaracje na konkretne wyniki – wskazuje Marta Wrochna-Łastowska. – To spotkanie było dla nas również okazją do otwartej rozmowy z inwestorami i partnerami biznesowymi, do wysłuchania ich perspektyw i odpowiedzi na pytania – dodaje szefowa finansów w Grupie Żabka.
Adam Manikowski wskazuje perspektywy rozwoju sieci Żabka Polska
Natomiast Adam Manikowski, CEO jednostki biznesowej Żabka Polska, podkreślił, że Investor Day było doskonałą okazją do omówienia obecnej pozycji Grupy oraz podzielenia się perspektywami jej dalszego rozwoju.
– To spotkanie utwierdziło mnie w przekonaniu, że Żabka stoi dziś u progu dynamicznego przyspieszenia. Wspólnie z zespołem i inwestorami jesteśmy gotowi podejmować kolejne kroki z odwagą i jasnym celem – by rozwijać naszą pozycję lidera convenience w Polsce. Dziękuję wszystkim obecnym za zaangażowanie, pytania i inspirujące rozmowy – deklaruje Adam Manikowski.
Strategiczne filary rozwoju sieci Żabka Polska
CEO jednostki biznesowej Żabka Polska wskazuje również na kluczowe obszary, które będą kształtować przyszłość Grupy Żabka. Według niego będą to m.in.:
- rozwój sieci i przychodów – Grupa Żabka planuje otwierać po 1300 nowych sklepów w każdym roku oraz znaczny wzrost LfL i przychodów;
- inwestycje w technologię i sztuczną inteligencję (AI) – sieć sklepów convenience planuje znaczące inwestycje w technologie służące zapewnianiu jeszcze lepszych analiz oraz w rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji,
- rozwój ekosystemu convenience – Żabka zamierza także rozwijać nowe produkty, formaty i usługi, które wzmocnią ekosystem convenience Grupy Żabka;
- wykorzystanie zmieniających się potrzeb konsumentów – sieć planuje wykorzystanie nowych źródeł wzrostu i szans wynikających ze zmieniających się potrzeb konsumentów.
Ekspansja Grupy Żabka przyspieszy: cel to 16 000 sklepów do 2028 roku
Zapowiedzi Adama Manikowskiego wpisują się w cele strategiczne całej Grupy Żabka. Nowa strategia zakłada znaczne przyspieszenie rozwoju organicznego w Polsce i Rumunii. Tomasz Suchański, prezes Grupy Żabka, podaje, że do końca 2028 roku sieć ma liczyć około 16 tysięcy sklepów w Polsce i Rumunii.
Jest to o około 1500 placówek więcej niż zakładano pierwotnie przy debiucie na GPW w 2024 roku. Aby osiągnąć ten cel, Żabka musi otwierać po około 1300 nowych sklepów rocznie w latach 2025–2028.
Ponadto prezes Grupy Żabka poinformował, że spółka zrewidowała jednocześnie potencjał rozwoju, który łącznie wynosi dziś około 27 tys. placówek w Polsce i Rumunii. A co za tym idzie, sieć ma możliwość podwojenia obecnej skali biznesu.
Strategia Żabki opiera się na umacnianiu pozycji lidera branży modern convenience. Grupa podtrzymuje także oczekiwania dotyczące ponad dwukrotnego wzrostu sprzedaży do klienta końcowego w latach 2023–2028.
Ile osób wzięło w Investor Day Grupy Żabka?
Grupa Żabka po raz pierwszy w historii zorganizowała Dzień Inwestora. Wzięło w nim udział około 70 osób związanych z funduszami inwestycyjnymi.