W plebiscycie Blix ocenianych jest ponad 120 sieci handlowych
Pod koniec października 2025 r. odbyła się VI edycja konkursu „Blix Awards – Wybór Konsumentów”. Jest to jeden z najbardziej prestiżowych plebiscytów w polskim handlu. Konkurs jest organizowany przez Grupę Blix oraz UCE Research, a nasze Wydawnictwo jest jego patronem medialnym.
W konkursie ocenianych jest ponad 120 sieci handlowych działających w Polsce na podstawie opinii ponad 145 tysięcy konsumentów. Nagrody i wyróżnienia były przyznawane w następujących kategoriach: Promocja Roku, Innowacyjna Sieć Roku, Zdrowa Żywność oraz Trendy i Nowości.
Jakie sieci franczyzowe były najlepsze w kategorii Promocja roku w plebiscycie Blix?
Organizatorzy podkreślają, że kategoria Promocja roku jest najważniejsza z punktu widzenia polskiego klienta. To właśnie promocje w największym stopniu przyciągają uwagę klienta i decydują o jego wyborach.
– Zwycięzcy szóstej edycji programu wykazali się nie tylko atrakcyjnymi ofertami cenowymi. A także pomysłowością w sposobie ich komunikacji i dopasowaniem do realnych potrzeb kupujących. Bardzo istotna okazała się też prostota promocji. Klienci szczególnie doceniają takie akcje, które są przejrzyste, łatwe do zrozumienia i pozwalają wygodnie z nich korzystać. Rywalizacja była wyjątkowo zacięta, bo sieci coraz lepiej rozumieją, że skuteczna promocja to dziś połączenie atrakcyjności, klarowności i wygody dla konsumenta – mówi Tomasz Jabłoński, przewodniczący Kapituły Blix Awards.
W kategorii Promocja roku statuetki Blix 2025 powędrowały do trzech sieci franczyzowych:
- Zwycięzca w kategorii: Supermarkety – Intermarché,
- Zwycięzca w kategorii: Sklepy convenience – Żabka Polska.
Franczyza mocna w kategorii Innowacyjna sieć roku podczas Blix 2025
Niezwykle ważną kategorią podczas plebiscytu Blix 2025 jest Innowacyjna sieć roku. Organizatorzy podkreślają, że tu oceniane są wszelkie innowacje. Od wygodnych aplikacji i programów lojalnościowych po ciekawy digital marketing, aż po smart technologie w sklepie.
Laury w kategorii Innowacyjna sieć roku podczas Blix 2025 zdobyli:
- Zwycięzca w kategorii: Sklepy convenience – Żabka Polska,
- Zwycięzca w kategorii: Podmioty lokalne – Topaz,
- Wyróżnienie w kategorii: Supermarkety – Stokrotka,
- Wyróżnienie w kategorii: Podmioty branżowe – Duży Ben,
- Wyróżnienie w kategorii: DIY – Grupa PSB Handel (sklepy Mrówka).
– Retailerzy coraz lepiej wykorzystują dane i technologię, by rozwijać programy lojalnościowe oparte na dedykowanych kuponach i spersonalizowanych ofertach. Dzięki temu zakupy stają się bardziej dopasowane do potrzeb klientów. Równocześnie w sklepach przybywa rozwiązań, które poprawiają wygodę – od nowoczesnych kas samoobsługowych, przez aplikacje ułatwiające płatność czy lokalizowanie produktów, po innowacyjne formaty placówek i ekspozycji. Sieci coraz częściej łączą te elementy w spójną całość, tworząc nowoczesne doświadczenie zakupowe – zaznacza dr Krzysztof Łuczak, wiceprzewodniczący Kapituły.
Jakie sieci franczyzowe wygrały w kategorii Zdrowa żywność w plebiscycie Blix?
Natomiast w kategorii Zdrowa żywność konsumenci doceniają sieci, które świadomie wybierają asortyment, oferując produkty Bio, Eko, a także te pochodzące od lokalnych dostawców.
– Zwycięzcy tej kategorii potrafią łączyć wysoką jakość z transparentnością. Oferują produkty o krótkim składzie i pochodzące od lokalnych dostawców – wyjaśnia Marcin Lenkiewicz, wiceprzewodniczący Kapituły.
Oto sieci franczyzowe, które zdobyły uznanie klientów w kategorii Zdrowa żywność:
- Zwycięzca w kategorii: Hipermarkety – Auchan,
- Zwycięzca w kategorii: Supermarkety – Carrefour Market,
- Zwycięzca w kategorii: Sklepy convenience – Moje Sklepy (Sklepy ABC, Groszek, EuroSklep),
- Zwycięzca w kategorii: Podmioty lokalne – Chata Polska.
Która franczyza zwycięża w Blix 2025 w kategorii Trendy i nowości?
Podczas plebiscytu Blix 2025 po raz pierwszy pojawiła się kategoria Trendy i nowości. Ta kategoria wyróżnia te sieci handlowe, które najlepiej reagują na zmieniające się oczekiwania klientów, wprowadzając innowacyjne produkty, usługi oraz formaty sklepów. Eksperci rynkowi podkreślają, że nowości te często decydują o tym, które marki konsumenci postrzegają jako najbardziej nowoczesne.
W kategorii Trendy i nowości laureatami zostali następujący franczyzodawcy:
- Zwycięzca w kategorii: Hipermarkety – Carrefour,
- Zwycięzca w kategorii: Supermarkety – PSH Lewiatan,
- Zwycięzca w kategorii: Sklepy convenience – Żabka Polska,
- Zwycięzca w kategorii: Podmioty lokalne – Chorten,
- Zwycięzca w kategorii: DIY – Bricomarché.
– Sieci wprowadzają nowe koncepty sklepów, innowacyjne produkty i usługi, które coraz lepiej odpowiadają na potrzeby klientów. To właśnie te nowości często decydują o tym, które marki są postrzegane jako najbardziej nowoczesne i otwarte na zmieniające się oczekiwania konsumentów. Nowa kategoria pozwala wyróżnić sieci, które nie boją się eksperymentować i wyznaczają kierunki rozwoju całego rynku – stwierdza Tomasz Jabłoński.
Jak franczyza komentuje wyniki plebiscytu Blix 2025?
Natomiast przedstawiciele sieci franczyzowych, które zostały zwycięzcami czy zdobyły wyróżnienie podczas Blix 2025 nie kryją radości z takich wyników.
– To dla nas wyjątkowe wyróżnienie, ponieważ przyznawane jest głosami klientów, którzy docenili nasze innowacje i codzienną wygodę zakupów – przekonuje sieć Żabka Polska.
– Po rekordowym dla nas zeszłym roku w kwestii przychodu i zysku, uznanie konsumentów to dodatkowa motywacja do pracy i dowód na to, że kierunek zmian obrany przez zarząd przynosi niezwykle satysfakcjonujące rezultaty – podkreśla Grzegorz Filipek, członek zarządu w Grupie PSB Handel, do której należy sieć sklepów Mrówka.
– Od lat Lewiatan stawia na bliskość z klientami, różnorodność oferty i otwartość na zmieniające się potrzeby rynku. Dbałość o innowacje, lokalność i komfort zakupów to nasza codzienna praktyka, którą docenili polscy konsumenci – komentuje Polska Sieć Handlowa Lewiatan.
– Jestem ogromnie dumna, że mogę tworzyć wraz z zespołem Chorten wyjątkowe trendy – informuje Sylwia Władyko, prezes Grupy Chorten.
