Żabka otwiera 12 000. sklep w Polsce
W poniedziałek 27 października 2025 r. w Krakowie przy ul. Grzegórzeckiej 20A sieć Żabka otworzyła 12 000. sklep w Polsce. Spółka podkreśla, że to kolejny kamień milowy w rozwoju sieci.
– Otwarcie 12 000. sklepu ma dla nas ważne znaczenie symboliczne, które dowodzi, że nasz model convenience odpowiada na oczekiwania współczesnych klientów i naszych franczyzobiorców – mówi Adam Manikowski, CEO jednostki biznesowej Żabka Polska. – Żabka to dziś znacznie więcej niż sklep. To miejsce spotkań, a nowa krakowska placówka jest przykładem innowacji, które wdrażamy w odpowiedzi na konkretne potrzeby naszych konsumentów – dodaje.
Unikatowe wyposażenie sklepu Żabki nr 12 000
12 000. sklep Żabki oferuje szeroką gamę produktów spożywczych, świeże przekąski i napoje. Klienci nowej placówki mogą również skorzystać z takich usług, jak odbiór paczek, opłacanie rachunków czy zakup biletów komunikacji miejskiej.
Ale nowy sklep Żabki ma też wyjątkowe wyposażenie. Został on wyposażony w jedyny w sieci Żabka specjalistyczny pieca do wypieku pizzy, posiadającego kamienie szamotowe, które zapewniają idealną chrupkość przygotowywanej w nim przekąski. Dzięki dwóm podwójnym komorom możliwe jest przygotowanie do 4 porcji jednocześnie, co optymalizuje czas oczekiwania klientów, chcących złożyć większe zamówienie.
Franczyzobiorca 12 000. sklepu Żabki: mam nadzieję, że klienci będą tu wracać
Franczyzobiorcą 12 000. sklepu Żabki jest Dmytro Mykhalchuk. Dla niego jest to pierwszy sklep, który będzie prowadzić w modelu franczyzowym.
– To dla mnie nowe doświadczenie i ogromna satysfakcja, że mogę być częścią tak wyjątkowego projektu. Cieszę się, że dzieje się to właśnie w Krakowie – mieście pełnym historii, energii i ludzi, którzy potrafią docenić dobre jedzenie. Mam nadzieję, że każdy, kto zajrzy do sklepu, chętnie będzie tu wracał – mówi Dmytro Mykhalchuk.
Franczyzobiorca uważa, że to będzie początek ciekawej, zawodowej przygody. W przygotowaniu sklepu mógł liczyć na wsparcie sieci, od kompleksowych szkoleń po pomoc partnera ds. sprzedaży, co pozwoliło mu z powodzeniem rozpocząć działalność.
Obecnie sklepy Żabki prowadzi już ponad 10 tys. franczyzobiorców, przy czym aż 65 proc. to kobiety.
Ile nowych sklepów Żabka będzie przybywać?
Ze słów Adama Manikowskiego wynika, że sklep nr 12 000 jest też symboliczny z jeszcze jednego powodu. Sieć Żabka zamierza jeszcze przyspieszyć rozwój sieci.
– To dowód konsekwentnej realizacji strategii, dzięki której dziś znajdujemy się u progu jeszcze większego przyspieszenia naszego rozwoju. Na początku października zadeklarowaliśmy, że do 2028 roku będziemy rocznie otwierać 1300 sklepów – dodaje Adam Manikowski.
Szybkie tempo ekspansji franczyzowej sieć ma objąć także rynek rumuński, na którym sieć funkcjonuje pod marką Froo.
– Zgodnie z zapowiedziami podczas IPO realizujemy strategię dynamicznego rozwoju Grupy Żabka, opartą na solidnych fundamentach finansowych i rosnącej marżowości. Koncentrujemy się na ekspansji organicznej, by do końca 2028 roku nasza sieć liczyła około 16 000 sklepów w Polsce i Rumunii. Jest to około 1 500 więcej placówek niż przewidywaliśmy w momencie debiutu na GPW w 2024 r. – podkreśla Tomasz Suchański, CEO Grupy Żabka.
Grupa Żabka z rekordowymi przychodami w pierwszym półroczu
Grupa Żabka w pierwszych sześciu miesiącach 2025 roku odnotowała wzrost przychodów ze sprzedaży do poziomu 12,8 mld zł, czyli o 14,7 proc. r/r.
Nakłady inwestycyjne (CAPEX) Grupy Żabki w pierwszym półroczu 2025 r. wyniosły 740 mln zł, co oznacza wzrost o 14,7% rok do roku. Inwestycje objęły rozbudowę sieci oraz modernizację placówek, w tym montaż pieców gastronomicznych, umożliwiających wprowadzenie nowej oferty dań typu street food.
– W czerwcu 2025 r. zakończyliśmy strategiczny projekt montażu pieców gastronomicznych we wszystkich sklepach, dzięki czemu możemy rozwijać menu posiłków na ciepło “Prosto z pieca” w skali całej Polski – wskazuje Tomasz Blicharski, Group Chief Strategy & Development Officer.
Te inwestycje przełożyły się na dwucyfrowy wzrost sprzedaży dań gotowych (QMS). To natomiast znacząco wsparło wzrost sprzedaży LfL w pierwszym półroczu o 6,1%.
