Jakie są przewagi E.Leclerc nad innymi sieciami?
Podkreśla, że jednocześnie przewagą sieci nad konkurencyjnymi ofertami jest unikalny model biznesowy, który łączy siłę ogólnopolskiej marki z elastycznością przedsiębiorców.
Każdy sklep dopasowuje ofertę do potrzeb lokalnej społeczności – od podstawowych produktów po wyroby okolicznych dostawców czy nowoczesne koncepty gastronomiczne - tłumaczy.
Patrycja Sienkiewicz-Nowak, dyrektor ds. handlu i współpracy międzynarodowej E.Leclerc Polska, dodaje: – Naszą przewagą jest też połączenie siły globalnej marki i konkurencyjnych cen wraz z lokalną elastycznością. To nie jest typowa franczyza, ale partnerstwo, które pozwala szybko reagować na potrzeby klientów i tworzyć innowacje. Dzięki temu łączymy szeroki wybór i jakość z bliskością, której oczekują konsumenci – wyjaśnia.
E.Leclerc modernizuje sklepy
Sieć jest na etapie gruntownej modernizacji swoich sklepów. - Część ze stacjonarnych placówek ma już swoje lata, więc podjęliśmy decyzję o ich gruntownym remodelingu. Właśnie ukończyliśmy prace w dwóch z nich, jesteśmy bardzo zadowoleni, dlatego zapadła kolejna decyzja: będziemy modernizować wszystkie nasze sklepy - mówi Jean Philippe Magre.
Te dwa wyremontowane sklepy są w Gliwicach i Ostrowcu Świętokrzyskim. W kolejce już czekają na ekipy remontowe placówki m.in. w Toruniu i Bydgoszczy.
- Do 2030 roku zamierzamy zakończyć modelingi wszystkich naszych sklepów - ujawnia prezes Magre.
Zastrzega jednak, że nie wszystkie placówki będą jednakowe. Owszem, część elementów będzie spójnych i można je zaimplementować 1:1 na każdej sali sprzedaży; będą jednak też wyróżniki poszczególnych lokalizacji. - Chodzi o produkty lokalne, różnice asortymentowe, inne ekspozycje czy wykończenie wizualne - tłumaczy prezes E.Leclerc Polska.
- Ostateczne decyzje, jak wygląda i będzie wyglądać dany sklep podejmuje jego właściciel, bo to on zna najlepiej swoich klientów i wymagania rynkowe - podkreśla.
W najbliższym czasie sieć nie planuje uruchamiać nowych placówek. Pracuje jednak m.in. nad cyfryzacją organizacji, w tym nad szerokim zastosowaniem AI. - Sztuczna inteligencja daje ogromne możliwości mniejszym graczom, czyli takim jak my. Wyrównuje nasze szanse i daje rozwiązania, na które mogli pozwolić sobie do tej pory jedynie giganci handlowi - twierdzi Jean Philippe Magre.
E.Leclerc ogranicza też druk gazetek promocyjnych na rzecz ich obecności w aplikacji. Już dziś z 40 mln gazetek jeszcze kilka lat temu E.Leclerc zredukował ich druk do kilkudziesięciu tysięcy.
Od kiedy działa E.Leclerc w Polsce?
E.Leclerc działa w Polsce od 1995. To Grupa niezależnych przedsiębiorców, którzy w sposób autonomiczny zarządzają własnymi firmami, współpracują z regionalnymi producentami, wspierają lokalne społeczności, dopasowując swoją ofertę do lokalnych warunków. Każdy sklep to odrębny podmiot. Kluczowym momentem dla rozwoju E.Leclerc w Polsce był rok 2010 i przejęcie od grupy Rewe sklepów Billa Polska, w celu stworzenia niezależnych spółek dystrybucyjnych.
Obecnie E.Leclerc zatrudnia ponad 5000 pracowników w 36 sklepach znajdujących się w 32 miastach na terenie 13 województw. O historii sieci możesz przeczytać w wywiadzie, jaki prezes Magre udzielił siostrzanej redakcji “Wiadomości handlowe” kilka miesięcy temu.