10.09.2025 / 10:24
StoryEditor

30 lat E.Leclerc w Polsce: - Nie oferujemy typowej franczyzy, tylko partnerstwo

E.Leclerc w Jeleniej Górze mat. prasowe

E.Leclerc zrzesza pod swoim szyldem 36 sklepów wielkopowierzchniowych w 32 miastach i na terenie 13 województw. Prowadzi też stacje paliw oraz 13 e-sklepów i właśnie obchodzi 30-lecie obecności nad Wisłą. I co dalej?

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Jakie są przewagi E.Leclerc nad innymi sieciami?
  • E.Leclerc modernizuje sklepy
  • Od kiedy działa E.Leclerc w Polsce?
– Naszą siłą są ludzie: klienci, pracownicy i partnerzy. To dzięki nim E.Leclerc od trzech dekad dokonuje dobrych wyborów – mówi Jean Philippe Magre, prezes zarządu E.Leclerc Polska.

Jakie są przewagi E.Leclerc nad innymi sieciami?

Podkreśla, że jednocześnie przewagą sieci nad konkurencyjnymi ofertami jest unikalny model biznesowy, który łączy siłę ogólnopolskiej marki z elastycznością przedsiębiorców.

 Każdy sklep dopasowuje ofertę do potrzeb lokalnej społeczności – od podstawowych produktów po wyroby okolicznych dostawców czy nowoczesne koncepty gastronomiczne - tłumaczy.

Patrycja Sienkiewicz-Nowak, dyrektor ds. handlu i współpracy międzynarodowej E.Leclerc Polska, dodaje: – Naszą przewagą jest też połączenie siły globalnej marki i konkurencyjnych cen wraz z lokalną elastycznością. To nie jest typowa franczyza, ale partnerstwo, które pozwala szybko reagować na potrzeby klientów i tworzyć innowacje. Dzięki temu łączymy szeroki wybór i jakość z bliskością, której oczekują konsumenci – wyjaśnia.

E.Leclerc modernizuje sklepy   

Sieć jest na etapie gruntownej modernizacji swoich sklepów. - Część ze stacjonarnych placówek ma już swoje lata, więc podjęliśmy decyzję o ich gruntownym remodelingu. Właśnie ukończyliśmy prace w dwóch z nich, jesteśmy bardzo zadowoleni, dlatego zapadła kolejna decyzja: będziemy modernizować wszystkie nasze sklepy - mówi Jean Philippe Magre.

Te dwa wyremontowane sklepy są w Gliwicach i Ostrowcu Świętokrzyskim. W kolejce już czekają na ekipy remontowe placówki m.in. w Toruniu i Bydgoszczy. 

- Do 2030 roku zamierzamy zakończyć modelingi wszystkich naszych sklepów - ujawnia prezes Magre. 

Zastrzega jednak, że nie wszystkie placówki będą jednakowe. Owszem, część elementów będzie spójnych i można je zaimplementować 1:1 na każdej sali sprzedaży; będą jednak też wyróżniki poszczególnych lokalizacji. - Chodzi o produkty lokalne, różnice asortymentowe, inne ekspozycje czy wykończenie wizualne - tłumaczy prezes E.Leclerc Polska. 

- Ostateczne decyzje, jak wygląda i będzie wyglądać dany sklep podejmuje jego właściciel, bo to on zna najlepiej swoich klientów i wymagania rynkowe - podkreśla. 

W najbliższym czasie sieć nie planuje uruchamiać nowych placówek. Pracuje jednak m.in. nad cyfryzacją organizacji, w tym nad szerokim zastosowaniem AI. - Sztuczna inteligencja daje ogromne możliwości mniejszym graczom, czyli takim jak my. Wyrównuje nasze szanse i daje rozwiązania, na które mogli pozwolić sobie do tej pory jedynie giganci handlowi - twierdzi Jean Philippe Magre. 

E.Leclerc ogranicza też druk gazetek promocyjnych na rzecz ich obecności w aplikacji. Już dziś z 40 mln gazetek jeszcze kilka lat temu E.Leclerc zredukował ich druk do kilkudziesięciu tysięcy. 

Od kiedy działa E.Leclerc w Polsce?

E.Leclerc działa w Polsce od 1995. To Grupa niezależnych przedsiębiorców, którzy w sposób autonomiczny zarządzają własnymi firmami, współpracują z regionalnymi producentami, wspierają lokalne społeczności, dopasowując swoją ofertę do lokalnych warunków. Każdy sklep to odrębny podmiot. Kluczowym momentem dla rozwoju E.Leclerc w Polsce był rok 2010 i przejęcie od grupy Rewe sklepów Billa Polska, w celu stworzenia niezależnych spółek dystrybucyjnych.

Obecnie E.Leclerc zatrudnia ponad 5000 pracowników w 36 sklepach znajdujących się w 32 miastach na terenie 13 województw. O historii sieci możesz przeczytać w wywiadzie, jaki prezes Magre udzielił siostrzanej redakcji “Wiadomości handlowe” kilka miesięcy temu.  

10. wrzesień 2025 10:24