23.10.2025 / 13:09
StoryEditor

Grupa Mex Polska przyspiesza ekspansję. Przychody przekroczą 93 mln zł

Grupa Mex Polska przyspiesza ekspansję. Przychody przekroczą 93 mln złMex Polska

Zarząd Grupy Mex Polska, holdingu gastronomicznego opartego o sieć franczyzy podał informacje o przychodach spółki oraz realizacji strategii rozwoju.

W artykule przeczytasz:

  • O ile wzrosły przychody Grupy Mex Polska w ciągu trzech kwartałów 2025 roku?
  • Nowe punkty napędzają sprzedaż w Grupie Mex Polska
  • Nowy koncept Barrio Latino i odświeżenie kultowych marek
  • Współpraca z Glovo napędza przychody Mex Polska
  • Ile lokali rocznie chce otwierać Mex Polska?

O ile wzrosły przychody Grupy Mex Polska w ciągu trzech kwartałów 2025 roku?

Spółka szacuje, że skonsolidowane przychody Grupy po trzech kwartałach 2025 roku przekroczą 93,3 mln zł. W analogicznym okresie 2024 roku spółka osiągnęła przychód 79,7 mln zł, co oznacza wzrost o 17,2 proc. Są to na razie szacunki, a ostateczne wyniki Grupy za III kw. 2025 r. zostaną opublikowane 26 października 2025 r.

Jednak już teraz zarząd Mex Polska podkreśla, że takie wyniki są satysfakcjonujące, zwłaszcza jeśli weźmie się pod uwagę dość trudne warunki pogodowe wiosną.

– Jesteśmy zadowoleni, że mimo wyzwań rynkowych tak sprawnie udało nam się zrealizować pełny plan otwarć na 2025 rok. Nowe lokale zwiększają różnorodność naszego portfolio, co pozwala efektywniej odpowiadać na potrzeby szerokiego grona naszych gości. Strategiczne rozszerzenie sieci przekłada się bezpośrednio na wzrost przychodów – zarówno w segmencie bistro, jak i restauracyjnym, w tym w kanale delivery, potwierdzając tym samym skuteczność naszego modelu biznesowego i potencjał dalszej ekspansji – tłumaczy Paweł Kowalewski, prezes Mex Polska.

Nowe punkty napędzają sprzedaż w Grupie Mex Polska

W ciągu pierwszych dziesięciu miesięcy 2025 roku Grupa gastronomiczna uruchomiła siedem nowych lokali. To nawet więcej niż wynosił tegoroczny plan otwarć określony w strategii rozwoju na lata 2024–2028. Tak szybki rozwój sieci bezpośrednio przekłada się na wzrost przychodów, zarówno w segmencie bistro, jak i w kanale restauracyjnym.

Wśród nowych lokali pojawiły się m.in.: restauracja The Mexican we Wrocławiu oraz koncepty PIZZANOVA i Prosty Temat w Krakowie. Sieć poszerzyła się także o dwie nowe Pijalnie Wódki i Piwa oraz unikalny Barrio Latino.

Otwarcie tego ostatniego lokalu pozwoliło Grupie osiągnąć okrągłą liczbę 60 punktów w swoim portfolio, jednocześnie przekraczając tegoroczny plan rozwoju.

Nowy koncept Barrio Latino i odświeżenie kultowych marek

W październiku 2025 roku Mex Polska uruchomiła nowy koncept – Barrio Latino w Krakowie. Jest to koktajl bar inspirowany kulturą Ameryki Południowej. Nowy format skierowany jest głównie do konsumentów Pokolenia Z, którzy coraz częściej poszukują miejsc łączących bogatą ofertę barową z unikalną atmosferą. Barrio Latino wpisuje się w segment bistro, w którym Grupa odnotowuje dynamiczny wzrost popytu, zwłaszcza wśród młodych mieszkańców dużych aglomeracji.

Równolegle Grupa stawia na modernizację wizerunku jednej ze swoich flagowych marek – Pijalni Wódki i Piwa. Modernizacja obejmuje zarówno wystrój i klimat lokali, jak i ofertę, dzięki czemu sieć będzie lepiej odpowiadać na zmieniające się preferencje konsumentów oraz oczekiwania młodszych grup odbiorców.

Współpraca z Glovo napędza przychody Mex Polska

Na skonsolidowane wyniki finansowe Grupy pozytywnie wpływają również zamówienia realizowane w kanale delivery. Mex Polska od kilku kwartałów współpracuje z platformą Glovo. Dzięki temu, spółka zdołała znacznie powiększyć przychody z segmentu bistro.

Najnowsza odsłona współpracy Mex Polska z Glovo ma miejsce we Wrocławiu, gdzie można zamawiać meksykański street-food pod marką Spoko Taco za pośrednictwem platformy. Grupa intensywnie pracuje nad rozszerzeniem tej usługi również na inne miasta.

Ile lokali rocznie chce otwierać Mex Polska?

Mex Polska zapowiada, że nie zamierza zwalniać tempa. Zgodnie z założeniami strategicznymi, spółka planuje utrzymać ten dynamiczny poziom rozwoju, realizując co najmniej sześć nowych otwarć lokali rocznie.

image

Grupa Mex Polska debiutuje z autorskim konceptem. Zaprezentowała koktajl bar Barrio Latino

07. grudzień 2025 18:45