Ile nowych sklepów otworzy Żabka w 2025 roku?
– W tym roku Żabka planuje otworzyć 1275 sklepów – deklaruje Artur kierownik rozwoju franczyzy, strefa południe w Żabka Polska w rozmowie z portalem wiadomoscihandlowe.pl.
Jednak nie można wykluczyć, że będzie ich jeszcze więcej, bowiem Tomasz Suchański, CEO Grupy Żabka, w sierpniu zapowiadał, że w 2025 roku sieć chce zrealizować ponad 1300 otwarć.
– Żadna sieć handlowa w Polsce nie rozwija się tak dynamicznie. Otwieramy placówki nie tylko w największych aglomeracjach, ale także małych miejscowościach, a nawet na wsiach liczących kilkuset mieszkańców – dodaje Artur Ziętkiewicz.
Gdzie i kiedy zostanie otwarty 12 000. sklep Żabki?
Bez względu na to czy sieć sklepów convenience otworzy ponad 1300 czy nieco mniej placówek, to na pewno Żabka przekroczy granicę 12 000 sklepów.
Z informacji portalu wiadomoscihandlowe.pl. wynika, że sklep nr 12 000 sieć Żabka zamierza uruchomić już w poniedziałek 27 października w Krakowie.
Przypomnijmy, że sklep nr 11 000 Żabki w Polsce został otwarty w bezpośrednim sąsiedztwie Teatru Wielkiego w Warszawie (ul. Moliera 8). Inauguracja działalności tej placówki nastąpiła 19 grudnia 2024 r., o godzinie 12:00.
Ile sklepów chce mieć Grupa Żabka w 2028 roku?
Franczyzowa sieć nie będzie jednak zwalniać tempa ekspansji, a wręcz zamierza ją przyspieszyć. Dotyczy to rynku polskiego, jaki rumuńskiego, gdzie sieć funkcjonuje pod marką Froo.
– Zgodnie z zapowiedziami podczas IPO realizujemy strategię dynamicznego rozwoju Grupy Żabka, opartą na solidnych fundamentach finansowych i rosnącej marżowości. Koncentrujemy się na ekspansji organicznej, by do końca 2028 roku nasza sieć liczyła około 16 tysięcy sklepów w Polsce i Rumunii. Jest to około 1 500 więcej placówek niż przewidywaliśmy w momencie debiutu na GPW w 2024 r. – podkreśla Tomasz Suchański, CEO Grupy Żabka.
Natomiast Adam Manikowski, CEO jednostki biznesowej Żabka Polska wskazuje jakie są strategiczne filary rozwoju sieci Żabka Polska:
- rozwój sieci i przychodów – poza nowymi sklepami Żabka planuje również znaczny wzrost sprzedaży LfL (Like-for-Like);
- inwestycje w technologię i sztuczną inteligencję (AI) – sieć sklepów convenience planuje znaczące inwestycje w technologie służące zapewnianiu jeszcze lepszych analiz oraz w rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji,
- rozwój ekosystemu convenience – Żabka zamierza także rozwijać nowe produkty, formaty i usługi, które wzmocnią ekosystem convenience Grupy Żabka;
- wykorzystanie zmieniających się potrzeb konsumentów – sieć planuje wykorzystanie nowych źródeł wzrostu i szans wynikających ze zmieniających się potrzeb konsumentów.
Grupa Żabka z rekordowymi przychodami w pierwszym półroczu
Grupa Żabka w pierwszych sześciu miesiącach 2025 roku odnotowała wzrost przychodów ze sprzedaży do poziomu 12,8 mld zł, czyli o 14,7 proc. r/r.
Nakłady inwestycyjne (CAPEX) Grupy Żabki w pierwszym półroczu 2025 r. wyniosły 740 mln zł, co oznacza wzrost o 14,7% rok do roku. Inwestycje objęły rozbudowę sieci oraz modernizację placówek, w tym montaż pieców gastronomicznych, umożliwiających wprowadzenie nowej oferty dań typu street food.
– W czerwcu 2025 r. zakończyliśmy strategiczny projekt montażu pieców gastronomicznych we wszystkich sklepach, dzięki czemu możemy rozwijać menu posiłków na ciepło “Prosto z pieca” w skali całej Polski – wskazuje Tomasz Blicharski, Group Chief Strategy & Development Officer.
Te inwestycje przełożyły się na dwucyfrowy wzrostu sprzedaży dań gotowych (QMS). To natomiast znacząco wsparło wzrost sprzedaży LfL w pierwszym półroczu o 6,1%.
