23.10.2025 / 11:46
StoryEditor

Carrefourw Polsce ze spadkiem sprzedaży LfL w trzecim kwartale. Jakie są powody?

Carrefourw Polsce ze spadkiem sprzedaży LfL w trzecim kwartale. Jakie są powody? (fot. materiały prasowe)materiały prasowe

Carrefour podsumowuje trzeci kwartał 2025 roku. W Polsce sieć notuje spadek sprzedaży LfL o 1,2 proc. Jak zarząd to tłumaczy? Jakie spółka miała przychody w tym czasie?

W artykul przeczytasz:

  • Carrefour umacnia pozycję w Europie i Ameryce Południowej
  • Carrefour w Polsce ze spadkiem sprzedaży, ale z poprawą wizerunku
  • Jakie przychody miała Grupa Carrefour przez pierwsze dziewięć miesięcy?
  • Jak prezes Carrefoura ocenia trzeci kwartał?

Carrefour umacnia pozycję w Europie i Ameryce Południowej

Wyniki Grupy Carrefour wskazują, że całkowita sprzedaż Grupy w trzecim kwartale 2025 roku osiągnęła wynik 22,6 mld euro. Natomiast sprzedaż Like-for-Like (LfL) wzrosła o ++2,1 proc. Mowa tu o całej Grupie. 

W ujęciu regionalnym Ameryka Łacińska wygenerowała największy wzrost LfL, osiągając aż +5,5 proc. Wynik ten w dużej mierze zawdzięcza doskonałej dynamice w Argentynie, gdzie wzrost LfL wyniósł aż o +26,6 proc.!

Grupa Carrefour cieszy się także z wyniku uzyskanego we Francji. Łączny przychód w macierzystym kraju sieci handlowej przekroczył 11,6 mld euro. Sprzedaż LfL urosła o 0,7 proc. Pod tym względem na uwagę zasługuje segment sklepów conveniencei innych formatów, gdzie sprzedaż LfL wzrosła o 4,7 proc. i dała niemal 2,2 mld euro przychodu.

Natomiast Europa (z wyłączeniem Francji) osiągnęła wynik LfL na poziomie +1,0 proc. W Belgii było to +2,1 proc, w Hiszpanii +1,3 proc., a w Rumunii +0,2 proc.

Carrefour w Polsce ze spadkiem sprzedaży, ale z poprawą wizerunku

Natomiast sprzedaż Carrefoura w Polsce odnotowała w trzecim kwartale 2025 roku spadek o 1,3% LfL. Sieć w naszym kraju osiągnęła przychody ze sprzedaży na poziomie 569 mln euro. To zaledwie o 7 mln euro więcej niż w drugim kwartale tego roku.

Grupa w komunikacie zaznacza, że ten rezultat to efekt niezwykle konkurencyjnego otoczenia rynkowego w Polsce.

Carrefour podaje jednocześnie, że polski oddział sieci osiągnął znaczący sukces strategiczny: wskaźnik NPS® (Net Promoter Score) wzrósł o +6 punktów. To wyraźna poprawa w zadowoleniu klientów oraz wizerunku cenowego.

Jakie przychody miała Grupa Carrefour przez pierwsze dziewięć miesięcy?

Warto dodać, że w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy Carrefour w Polsce wygenerował przychód na poziomie 1 mld 724 mln euro. Polski rynek jest jednocześnie jedynym, na którym sieć miała ujemną sprzedaż LfL (-1,2 proc.) w tym okresie.

Oto jakie były przychody Carrefoura w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy w 2025 roku na wszystkich rynkach:

  • we Francji przychód: 34,1 mld euro (+0,4 proc. LfL),
  • w Hiszpanii przychód: 8,6 mld euro (+1,9 proc. LfL),
  • w Belgii przychód: 3,2 mld euro (+0,9 proc. LfL),
  • w Rumunii przychód: 2,3 mld euro (+1,9 proc. LfL),
  • w Polsce przychód: 1,7 mld euro (-1,2 proc. LfL),
  • w Brazylii przychód: 14,4 mld euro (+3,6 proc. LfL),
  • w Argentynie przychód: 2,8 mld euro (+37,8 proc. LfL).

Jak prezes Carrefoura ocenia trzeci kwartał?

– Trzeci kwartał potwierdza siłę naszego modelu i trafność naszych strategicznych wyborów. W Europie odnotowaliśmy stały wzrost sprzedaży, wspierany przez silny dynamizm konsumpcji żywności we Francji i Hiszpanii – komentuje wyniki Alexandre Bompard, prezes i dyrektor generalny Carrefoura.

Podkreśla on, że grupa już teraz zaczyna odczuwać pozytywne efekty inwestycji w promocje, program lojalnościowy oraz produkty marek własnych. Zwraca on także uwagę na strategiczne znaczenie rozszerzenia sojuszu zakupowego Concordis, co ma trwale wzmocnić konkurencyjność Grupy.

– Dzięki silnemu dynamizmowi sprzedaży w Europie, udanej realizacji naszego planu oszczędnościowego i dyscyplinie finansowej potwierdzamy nasze cele na rok 2025 – podsumowuje Alexandre Bompard.

image

Kłopoty sieci Carrefour. Kto może przejąć jej sklepy franczyzowe? Ekspert typuje potencjalnych chętnych

23. październik 2025 18:17