15.04.2024 / 16:30
StoryEditor

Stokrotka zanotowała w 2023 r. 20-procentowy wzrost przychodów. Inwestuje w nowe placówki

Sklep Stokrotka w Nowym Dworze Mazowieckim.Tomasz Kolmasiak
Właściciel Stokrotki, a także inych szyldów handlowych działających w krajach bałtyckich ogłosił skonsolidowane wyniki finansowe za rok 2023. W minionym roku Grupa Maxima osiągnęła 13-procentowy wzrost przychodów, koncentrując się m.in. na ekspansji w Polsce.

Mimo trudnej sytuacji gospodarczej na wszystkich rynkach działalności MAXIMA GRUPĖ, w 2023 roku firmie udało się osiągnąć stabilność finansową. W warunkach wysokiej inflacji Grupa świadomie kontynuowała ekspansję i konsekwentnie zwiększała przychody. Ich skonsolidowana wartość wyniosła w minionym roku 5,845 miliarda euro, co oznacza wzrost o 13% w porównaniu z poprzednim rokiem. Niemal połowa rocznego wzrostu wynikała ze zwiększenia obrotów sieci sklepów Stokrotka. W 2023 przychody Stokrotki wyniosły ponad 7,897 miliarda złotych. Firma odnotowała najwyższy wzrost tego wskaźnika w Grupie, który osiągnął w jej przypadku 24,7 procent r/r w euro (ponad 20 procent w złotych).

– Stokrotka konsekwentnie wzmacnia swoją pozycję na polskim rynku. Otwieramy nowe sklepy i prowadzimy remodelingi w istniejących już placówkach. Rok 2023 był dla nas ważny ze względu na wiele zmian dokonywanych z myślą o aktualnych potrzebach klientów. Stawialiśmy na działania zapewniające atrakcyjne ceny produktów, w tym nowe akcje promocyjne. Standaryzowaliśmy asortyment i wygląd sklepów, co pozwalało nam zapewniać klientom nie tylko korzystniejsze oferty, ale także lepsze doświadczenie zakupowe. Koncentracja na projektach mających wpływ na naszą nowoczesność, efektywność i atrakcyjność cenową pozwoliła nam zakończyć 2023 rok z satysfakcjonującym wynikiem – mówi Arūnas Zimnickas, dyrektor zarządzający, prezes zarządu Stokrotki.

Ile nowych Stokrotek otwarto?

Polska i Bułgaria pozostały głównymi kierunkami ekspansji MAXIMA GRUPĖ. W Polsce, gdzie jest ona konsekwentnie prowadzona już piąty rok, w 2023 otwartych zostało 87 placówek. Wdrażając nową strategię, Stokrotka stawiała w minionym roku na lokalizacje odpowiadające formatom, zgodnie z którymi tworzy obecnie swoje sklepy.

Jest też kontynuowany proces standaryzacji formatów sklepów. W ubiegłym roku do nowego standardu Stokrotka dopasowała 213 placówek. Dotyczyło to zarówno nowych sklepów, jak i tych, w których przeprowadzane były remodelingi. W 2023 inwestycje całej Grupy w ekspansję i renowację sklepów wzrosły o 45 procent w porównaniu z poprzednim rokiem, wynosząc ponad 168 milionów euro.

Nawet do miliona złotych wsparcia dla franczyzobiorcy

Sieć handlowa Stokrotka zamierza w dalszym ciągu rozbudowywać swój system franczyzowy. W ramach współpracy oferuje franczyzobiorcy wsparcie finansowe wysokości od 300 tysięcy złotych do 1 miliona na pokrycie inwestycji.

- Model współpracy Stokrotki zakłada pomoc na każdym jej etapie, zarówno jeśli chodzi o wybór lokalizacji, jej dostosowanie, wsparcie finansowe na start, jak i bieżącą współpracę z naszym doradcą klienta. Wspieramy franczyzobiorców również poprzez dostawy świeżych produktów w atrakcyjnych cenach, sprawdzone standardy operacyjne czy działania marketingowe – wymienia Daria Raganowicz z biura prasowego sieci Stokrotka.  

Obecnie sieć ma około 950 sklepów własnych oraz franczyzowych i nadal chce utrzymać obecne, szybkie tempo rozwoju i otwierać kolejne placówki.

15. październik 2024 08:07