Franczyzowa sieć KOKU Sushi od początku istnienia lunch bufetu sprzedała 342 tys. wejściówek. Każdego dnia ponad 50 osób w jednej restauracji ustawia się w kolejkach, aby skorzystać z tej oferty. W jej ramach przygotowano już ponad 800 tys. rolek sushi.
- Zrewolucjonizowaliśmy sposób, w jaki Polacy jedzą sushi. Wcześniej było ono kojarzone głównie z kolacją w gronie znajomych, my pokazaliśmy, że to także opcja na szybki obiad na mieście. Od dłuższego czasu idziemy jednak o krok dalej i udowadniamy, że gastronomia może być bardziej zrównoważona - mówi Mariusz Olechno, współwłaściciel sieci KOKU Sushi.
KOKU Sushi i Foodsi współpracują w ważnym celu
Aby sprostać wyzwaniom związanym z marnowaniem jedzenia, KOKU Sushi wprowadziła politykę less waste. Dania, które zostają po lunch bufecie, są starannie pakowane w specjalne boxy na wynos i sprzedawane za pośrednictwem aplikacji Foodsi. Dzięki temu goście mogą skorzystać z wysokiej jakości potraw w promocyjnych cenach, a sieć znacząco ogranicza ilość marnowanej żywności.
- W KOKU Sushi wierzymy, że każda rolka sushi zasługuje na to, by trafić na czyjś talerz. Czujemy też odpowiedzialność za kształtowanie dobrych praktyk w branży gastronomicznej. Inicjatywa ograniczania marnowania żywności to element naszego szerszego podejścia do prowadzenia biznesu - dodaje Piotr Olechno, współwłaściciel sieci.
O KOKU Sushi
KOKU Sushi to największa sieć franczyzowa z kuchnią japońską w Polsce. Pod jej szyldem działa ponad 50 punktów w całej Polsce. W 2024 roku osiągnęła rekordowe obroty wynoszące ponad 82 mln zł. Poza sukcesami biznesowymi, KOKU Sushi angażuje się w działalność charytatywną i sponsorską, wspierając m.in. Jagiellonię Białystok, która w 2024 roku zdobyła tytuł Mistrza Polski. Franczyza realizuje także liczne akcje CSR.