03.07.2025 / 16:11
StoryEditor

Tak wygląda prowadzenie sezonowego sklepu Żabki. „Tu wszystko dzieje się szybciej”

Tak wygląda prowadzenie sezonowego sklepu Żabki. „Tu wszystko dzieje się szybciej”fot. Żabka Polska

Żabka ma obecnie 160 sezonowych sklepów w całej Polsce. Jak wygląda prowadzenie takiego sklepu? Kto może ją prowadzić i mieć szanse na dodatkowy przychód?

Z artykułu dowiesz się:

  • Jak na co dzień wygląda prowadzenie sklepu sezonowego Żabki

  • Sklepy sezonowe – co zapewnia Żabka, a co franczyzobiorca?

  • Jakie produkty najczęściej kupują klienci w sklepach sezonowych Żabki?

  • Kto może wziąć sklep sezonowych Żabki we franczyzę?

Sieć Żabka w połowie czerwca uruchomiła około 160 sezonowych sklepów w najbardziej atrakcyjnych miejscach turystycznych w Polsce. Sezonowe Żabki są zarówno w nadmorskich kurortów, jaki i na Mazurach czy Kaszubach oraz w górskich miejscowościach.

Jak na co dzień wygląda prowadzenie sklepu sezonowego Żabki?

Dla franczyzobiorcy prowadzenie sklepu sezonowego Żabki to na pewno bardzo intensywny czas. Mówią o tym przedsiębiorcy, którzy zdecydowali się na taką formę współpracy.

– Tu wszystko dzieje się szybciej, więc trzeba być dobrze przygotowanym. Turyści wychodzą rano z pensjonatu lub hotelu i od razu chcą coś zjeść albo napić się kawy przed wyjściem na plażę. Najchętniej wybierają pizzę, hot dogi, kawę i herbatę – mówi Beata Jaworska, franczyzobiorczyni Żabki w Rowach nad Bałtykiem. Oprócz tego prowadzi również sklep całoroczny w Słupsku.

Natomiast dla Przemysław Piaścik, franczyzobiorcy, który prowadzi sklep sezonowy Żabki w Ukcie nad rzeką Krutynią, taki format dał też możliwość sprawdzenia czy poradzi sobie z prowadzeniem więcej niż jednej placówki. Praca w okresie turystycznym pozwala też stosunkowo szybko zakończyć projekt.

Podszedłem do tego jak do wyzwania i możliwości zdobycia doświadczenia. Była to bardzo dobra decyzja, bo każdego dnia zbieram nowe umiejętności menadżerskie. Nie chciałem ograniczać się do jednego sklepu, a pragnąłem spróbować zarządzać dwoma zespołami i spojrzeć na ten biznes z szerszej perspektywy – stwierdza Przemysław Piaścik.

Sklepy sezonowe – co zapewnia Żabka, a co franczyzobiorca? 

Żabka rozwija format sklepów sezonowych od 2016 roku. Część z tych placówek znika wraz z turystami, ale niektóre sklepy zostają na stałe w miejscu, które z założenia miały być tylko na jeden sezon. 

Same sklepy sezonowe działają zarówno w lokalach stacjonarnych, jak i w nowoczesnych kontenerach handlowych. W tym roku Żabka uruchomiła blisko 30 kontenerowych sklepów. Przy czym wyposażenie i dostosowanie lokalu lub kontenera handlowego jest po stronie Żabki. Sieć bierze na siebie także kwestie logistyczne oraz dostawy asortymentu.

Natomiast franczyzobiorcy, jako niezależni przedsiębiorcy, samodzielnie podejmują decyzje dotyczące zatrudnienia pracowników, w tym rekrutacji oraz ewentualnych benefitów.

image

W 2025 roku otworzono 160 sklepów sezonowych Żabki w Polsce

FOTO: fot. Żabka Polska

Jakie produkty najczęściej kupują klienci w sklepach sezonowych Żabki?

Asortyment w sklepach sezonowych Żabki jest bardziej nastawiony na wakacyjne potrzeby konsumentów. To co klienci najczęściej kupują doskonale pokazują dwie liczby. W 2024 roku w sklepach sezonowych sprzedano:

  • 11 milionów sztuk napojów,
  • 3,5 mln sztuk pieczywa,
  • 1 milion porcji lodów.

Ale tak jak wspomniała Beata Jawroska, truryści chętnie wstępują do Żabki także po przekąski, w tym pizzę czy hot-dogi. 

Kto może wziąć sklep sezonowych Żabki we franczyzę?

Sieć podkreśla, że sezonowy sklep to dodatkowa szansa na zwiększenie swoich dochodów i dotarcie do nowych klientów. Ale z tej szansy mogą skorzystać tylko niektórzy franczyzobiorcy.

– Prowadzenie sklepu sezonowego to propozycja kierowana do najbardziej zaangażowanych franczyzobiorców sieci Żabka –­ podkreśla spółka. – Partnerzy, którzy wyróżniają się determinacją, odpowiedzialnością i doskonałą organizacją pracy, otrzymują propozycję objęcia sklepu w takim formacie – podaje sieć.

– Prowadzenie sklepu sezonowego to dowód, że rzetelne zarządzanie biznesem i zaangażowanie naprawdę się opłacają – uważa Szymon Krysztofiak, franczyzobiorca sklepu Żabka w Gdańsku i sklepu sezonowego we Władysławowie nad morzem.

image

Czarny przedmiot pożądania w kolorowym kubku. Czy Żabka oczaruje nim klientów?

03. lipiec 2025 16:32