Aplikacja eurocash360 ma łączyć dwa kanały sprzedaży: dystrybucję i hale cash&carry
Grupa Eurocash wprowadza na rynek nową aplikację eurocash360. Zastąpi ona dotychczasowe platformy dla klientów Eurocash Dystrybucja i Cash&Carry. Aplikacja umożliwi swobodne zakupy zarówno w halach, jak i z dostawą – bez potrzeby przełączania się między różnymi systemami
– To pierwsza w Polsce aplikacja B2B łączącą dwa kanały sprzedaży: dystrybucję i hale cash&carry – podkreśla Grupa Eurocash.
Nad wdrożeniem nowego narzędzia pracował ponad stuosobowy zespół projektowy i technologiczny.
Aplikacja eurocash360 to kolejny etap łączenia obszaru hurtowego w Grupie Eurocash
Aplikacja eurocash360 jest jednym z elementów integracji obszaru hurtowego w Grupie Eurocash. Proces rozpoczął się na początku 2024 roku, kiedy to połączono dwa główne segmenty hurtowe: Eurocash Dystrybucja oraz Eurocash Cash&Carry.
– Integracja pozwoliła nam uprościć procesy operacyjne i zwiększyć efektywność, co przekłada się na realne korzyści dla klientów. Aplikacja eurocash360 jest zwieńczeniem całego procesu transformacji hurtu – prawdziwą wisienką na torcie, łącząc oba kanały sprzedaży w jeden, wygodny system. Daje ona pełną kontrolę nad zakupami i wiele korzyści zarówno dla detalistów, jak i współpracujących z nami dostawców – podkreśla Tomasz Polański, członek zarządu odpowiedzialny za segment hurtowy Grupy Eurocash. W jego opinii nowe narzędzie jest również kolejnym krokiem w rozwoju omnikanałowego podejścia Grupy Eurocash.
– Takiego narzędzia nie znajdzie dziś nikt inny na polskim rynku B2B – zapewnia Tomasz Polański.
Z nowej aplikacji eurocash360 może korzystać aż 45 tys. właścicieli sklepów niezależnych
Nowe narzędzie umożliwi zakupy w jednym zintegrowanym systemie 45 tys. klientów Grupy Eurocash, z czego większość stanowią właściciele sklepów niezależnych, prowadzący jeden lub więcej placówek.
Firma już przeniosła do nowego systemu większość użytkowników, którzy dotychczas korzystali z eurocash.pl. Proces migracji powinien zakończyć się jeszcze w tym roku. W tym czasie w instalacji i obsłudze aplikacji eurocash360 klientom będzie pomagać zespół około 400 opiekunów klienta.
W aplikacji ceny, promocje i programy lojalnościowe są identyczne
– Serce platformy eurocash360 stanowi spójny silnik kalkulacji cenowej, który zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy w całości w Grupie Eurocash – wyjaśnia Robert Ciechomski, dyrektor IT w Grupie Eurocash.
– Dzięki jego architekturze możemy przetwarzać w trybie online dwa miliardy spersonalizowanych warunków zakupowych dla naszych klientów, zapewniając, że ceny, promocje i programy lojalnościowe są absolutnie identyczne i aktualne w każdej sekundzie, bez względu na to, czy klient korzysta z aplikacji mobilnej czy z platformy webowej – dodaje Robert Ciechomski.
Jakie są główne zalety aplikacji eurocash360 dla właścicieli sklepów?
Grupa Eurocash podaje, że użytkownicy nowej aplikacji eurocash360 zyskują:
- Możliwość porównania cen między halą a dostawą – klient wybiera to, co bardziej się opłaca.
- Zawsze aktualne ceny i promocje.
- Szybki skaner cen z historią – co umożliwia błyskawiczne sprawdzenie ceny produktów.
- Interaktywne gazetki promocyjne – wygodne przeglądanie aktualnych promocji i nowości.
- Sekcja „Wiem więcej” – dostęp do rynkowych trendów i wiedzy branżowej.
- Dokumenty i historia zakupów – wszystkie dane w jednym miejscu, niezależnie od kanału zakupu.
- Swobodne zarządzanie Budżetem Klienta – wspólnym dla obu kanałów.
Według Roberta Ciechomskiego głównymi zaletami biznesowymi aplikacji eurocash360 jest zapewnienie spójności cen, promocji i programów lojalnościowych dla klienta B2B i franczyzobiorcy we wszystkich kanałach dystrybucji.
– Dodatkowo nowoczesny i intuicyjny interfejs użytkownika zachęca do korzystania z aplikacji i strony web, czyniąc zaopatrzenie łatwiejszym. Natomiast sama platforma staje się jednym miejscem umożliwiającym sprawne porównywanie ofert i dokonywanie zakupów – podkreśla dyrektor IT w Grupie Eurocash.