Pod koniec ubiegłego roku, wspólnie z redakcją "wiadomoscihandlowe.pl" przeprowadziliśmy ankietę wśród największych franczyzowych sieci sklepów spożywczych w Polsce. Pytaliśmy m.in. o cele, które udało im się zrealizować w 2024 r., a także plany na najbliższe miesiące. Większość z nich wskazała na ekspansję, rozwój nowych technologii, a także poszerzenie oferty produktów marki własnej.
Tych ostatnich w swoim asortymencie nie posiada jedynie 10 brandów. Oznacza to, że sieci coraz mocniej stawiają na rozwój unikatowych, niespotykanych nigdzie indziej produktów. Sprawdziliśmy, które franczyzowe firmy posiadają ich najwięcej.
Te franczyzowe sieci posiadają najwięcej produktów marki własnej
Poniżej przedstawiamy największej listę franczyzowych sieci sklepów spożywczych, które posiadają w swojej ofercie produkty marki własnej oraz ich przybliżone liczby:
- Carrefour - (Carrefour, Carrefour Market, Carrefour Express, Globi) - 4 000,
- Intermarché - 1 600,
- SPAR - 700,
- Lewiatan - 550,
- Delikatesy Centrum - 550,
- Odido - 500,
- Nasz Sklep (Nasz Sklep, Nasz Sklep Express, Delikatesy Premium, Delikatesy Premium, Market Plus, Delikatesy Sezam) - 400,
- Limonka - 376 (MW Grupy Chorten - 26, MW Specjał - 350),
- MarketVita - 302,
- Żabka - 300,
- Chata Polska - 300,
- Chorten - 100,
- Sasanka - 100,
- Gama Polskie Sklepy - 67,
- Groszek - 66,
- Euro Sklep - 49,
- Sklep Polski - 36.
Wśród graczy, którzy nie posiadają w swojej ofercie produktów marki własnej, należy wymienić takie firmy sieci jak:
- ABC,
- Livio,
- Rabat Detal,
- Eden,
- Mirabelka,
- Kropla Polski Detal,
- Euro,
- Detal Polski (Kropka, Poziomka, Bonus, Piotruś Pan),
- PGZ Kupiec,
- Polska Sieć Handlowa Pokusa i Pokusa Premium.
Danymi dotyczącymi ilości produktów marki własnej nie podzieliły się z nami takie sieci jak:
- Hitpol,
- Koniczynka,
- Słoneczko,
- FJ Sklepy Spożywcze,
- Top Market.
***
Trwa rejestracja na kongres Retail Trends 2025! Zapisz się już teraz, aby spotkać się 1 kwietnia 2025 r. w Warszawie z czołowymi przedstawicielami świata handlu i FMCG. Kliknij tutaj, aby zapoznać się z programem kongresu.