09.11.2023 / 00:00
StoryEditor

Pierwsze dwie restauracje Sphinx w parkach handlowych. Jakie są dalsze kroki w rozwoju Grupy Sfinks?

Sfinks wchodzi do parków handlowychmat.prasowe
Dwie nowe restauracje Sphinx pojawią się w Opolu i podwarszawskiej miejscowości Łubna. Oba lokale, jako pierwsze w sieci, będą w parkach handlowych: Ozimska Park oraz Parku Glinianka. Sfinks Polska, operator, który poza Sphinx Restauracje ma jeszcze inne sieci gastronomiczne - planuje więcej restauracji w tego typu obiektach.

Obie restauracje Sphinx pierwszych gości maja przyjąć pod koniec I kwartału 2024 r. Lokal w Parku Glinianka będzie miał ok. 300 mkw. powierzchni. Podobne rozmiary będzie miała restauracja w Ozimska Park – tamtejszy punkt gastronomiczny zajmie powierzchnię ok. 250 mkw. W obu lokalach znajdą się strefy rodzinne z kącikami zabaw i inne udogodnienia dla rodzin z dziećmi.

Oprócz tego zarówno Sphinx w Opolu, jak i ten w Łubnej będą zaprojektowane tak, by mogły się w nich odbywać przyjęcia okolicznościowe czy spotkania biznesowe. Sfinks obserwuje coraz większe zainteresowanie właśnie tego typu ofertą, a goście coraz chętniej organizują w restauracjach np. komunie czy firmowe spotkania świąteczne. Każdy z nowo planowanych lokali będzie też miał sezonowy ogródek.

Sfinks szuka nowych możliwości rozwoju?

- Parki handlowe to dla nas nowy segment rynku nieruchomości, ale i ciekawy ze względu na jego potencjał. W Polsce zmieniają się zwyczaje zakupowe i parki trafiają w potrzeby klientów, którzy nie chcą jechać do klasycznych centrów handlowych albo mają do nich za daleko. Jednocześnie w wielu parkach brakuje oferty gastronomicznej. Nasze koncepty, zwłaszcza flagowy Sphinx, mogą stać się wyróżnikiem takiego obiektu i dodatkowo przyciągać klientów do parku - mówi Amir El Malla, wiceprezes Sfinks Polska.

I dodaje: - Obserwujemy też rosnące zainteresowanie deweloperów współpracą z nami. Pierwsze umowy, dotyczące parków Glinianka i Ozimska, zostały podpisane, ale trwają rozmowy o następnych projektach. To też potwierdza nasze prognozy, że postępujący poziom nasycenia rynku parkami spowoduje, iż klienci będą oczekiwali dodatkowych ich funkcji i usług, jak właśnie gastronomia, która zresztą jest nieodzownym elementem funkcjonowania centrów handlowych.

Zarówno restauracja w Opolu, jak i pod Warszawą będą lokalami franczyzowymi. W tym  modelu grupa Sfinks Polska chce, zgodnie z niedawno ogłoszoną strategią na lata 2024-2029, rozwijać swoją sieć.

- W parku Glinianka, jak i Ozimska trwają dopiero przygotowania do uruchomienia obu restauracji. Ale już teraz widzimy spore zainteresowanie tymi restauracjami w lokalnych społecznościach. Mamy też dużo zgłoszeń od osób, które chciałyby poprowadzić franczyzę pod naszymi szyldami. Nie tylko Sphinx, ale też innych konceptów, jak The Burgers by Sphinx czy Lepione & Pieczone by Chłopskie Jadło, które zwykle wiążą się z mniejszymi wydatkami na uruchomienie restauracji –  dodaje wiceprezes Sfinksa.

Grupa Sfinks Polska zarządza 106 lokalami gastronomicznymi na terenie Polski, w tym siecią 68 restauracji Sphinx (segment casual dining), 32 pubami Piwiarnia (segment gastro pubów), 4 restauracjami Chłopskie Jadło (segment casual dining) i Lepione Pieczone by Chłopskie Jadło oraz 2 lokalami The Burgers.

 

 

 

 

23. czerwiec 2024 19:02