Jak działa usługa „Paczka na telefon”?
W 2025 roku Furgonetka przeprowadziła badanie wśród swoich klientów – zarówno firm, jak i osób prywatnych. Aż 42 proc. ankietowanych zadeklarowało, że zdarza im się mieć jedynie numer telefonu odbiorcy. To był wyraźny sygnał, że rynek potrzebuje usług, które umożliwią szybkie i skuteczne doręczanie przesyłek także bez konieczności podawania tradycyjnego adresu.
– Dziś coraz częściej oczekujemy prostych i intuicyjnych rozwiązań. Także w obszarze przesyłek, które nadajemy i wysyłamy indywidualnie. Naszą usługę stworzyliśmy w odpowiedzi na te potrzeby. „Paczka na telefon” zwiększa komfort zarówno nadawców, jak i odbiorców. To prawdziwa rewolucja w logistyce ostatniej mili, szczególnie w erze mobilności i dynamicznego stylu życia – mówi Andrzej Ciesielski, CEO Furgonetka.pl.
Do kogo jest skierowana usługa „Paczka na telefon”?
„Paczka na telefon” umożliwia nadanie przesyłki na numer telefonu odbiorcy. W praktyce oznacza, że adresat otrzymuje SMS z linkiem do strony Furgonetka.pl, gdzie może wybrać przewoźnika oraz dogodną lokalizację odbioru – punkt lub automat paczkowy.
Jak podkreśla Andrzej Ciesielski, to rozwiązanie eliminuje błędy adresowe, zwiększa elastyczność całego procesu oraz poprawia bezpieczeństwo. Odbiorca nie musi udostępniać danych osobowych, takich jak adres zamieszkania czy aktualne miejsce pobytu.
Usługa skierowana jest zarówno do klientów indywidualnych, jak i firm. Dzięki niej to odbiorca decyduje, gdzie i kiedy najwygodniej odebrać przesyłkę.
Czym się zajmuje firma Furgonetka?
Na polskim rynku działa od grudnia 2010 roku. Jej serwis Furgonetka.pl pozwala zarówno firmom, jak i osobom prywatnym na szybkie i tanie nadawanie przesyłek kurierskich. W 2016 roku ruszyła platforma Furgonetka Giełda do transportu paczek o niestandardowych gabarytach. W 2020 roku firma otworzyła sieć punktów kurierskich ułatwiających nadawanie i odbiór przesyłek – Furgonetka Punkt. 2021 roku poszlła o krok dalej i stworzyła otwartą sieć automatów paczkowych Furgonetka BOX.