25.03.2024 / 16:54
StoryEditor

Jak handel przygotował się na Wielkanoc? Stawiają na konkurencyjne ceny

<p>W sklepach już od dawna widać Wielkanoc.</p>

W sklepach już od dawna widać Wielkanoc.

Tomasz Kolmasiak
<p>W sklepach już od dawna widać Wielkanoc.</p>

Przed Wielkanocą sklepy notują zwiększoną sprzedaż i potrzebują dodatkowych rąk do pracy.

Tomasz Kolmasiak
<p>W sklepach już od dawna widać Wielkanoc.</p>
<p>W sklepach już od dawna widać Wielkanoc.</p>
W związku ze świętami Wielkanocy wszystkie sieci handlowe przygotowują działania promocyjne.Jakie produkty będą w tym okresie mocniej eksponowane? I czy będzie się to też odbywało w porozumieniu z producentami i dystrybutorami?

Promocje w porozumieniu z producentami

Standardowo sieci detaliczne przygotowują promocje gazetkowe, banerowe, plakatowe, akcje in-outowe itp działania. Większość promocji które są organizowane, odbywa się w porozumieniu z producentami. Tak jest m.in. w jednej z franczyzowych sieci: - W ostatnich latach ciężko jest planować promocje na popularne produkty świąteczne ponieważ często te same artykuły są oferowane przez sklepy z kanału nowoczesnego w znacznie niższych cenach. Oczywiście dodam, że zdecydowana większość producentów tych produktów twierdzi, że zaniżanie cen odbywa się poza ich wiedzą i bez ich zgody - uważa Wojciech Grzeszczak z sieci Limonka.

Majonez Kielecki czy Winiary?

Na Święta Polacy kupują częściej (lub większych ilościach) takie produkty jak: mięsa i kiełbasy, jaja, wyroby cukiernicze (lub półprodukty do ich wykonania), nalewki i mocne alkohole czy majonezy. Abstrahując od sporu, który toczy wielu rodaków - czy Kielecki jest lepszy od Winiary, czy na odwrót, to majonezy właśnie w tym okresie są szczególnie popularnym dodatkiem do dań. Można zauważyć, że w tym roku ich ceny poszły w górę w większym stopniu niż inne produkty. W przypadku majonezów mamy też z regionalną dostępnością w zależności od producenta. A sieci handlowe (w tym te działające na rynkach lokalnych) lubią akcentować w swoich materiałach promocyjnych, że dany produkt jest regionalny.

Cena wabikiem na klienta

W tym roku to też cena (obok jakości), jest tym co przyciąga klientów do sklepów. Atrakcyjne promocje mogą być magnesem, aby zakupy przedświąteczne zrobić w danej placówce: - Jak zawsze wspieramy polskie rodziny lepszymi cenami w naszych sklepach. Wiemy, że ich budżety mają coraz niższą siłę nabywczą. W okresie przedświątecznym poza promocjami majonezów, groszków, jajek, wędlin utrzymujemy większość produktów w bardzo niskich cenach. Chcąc być na rynku konkurencyjnym wciąż poprawiamy ceny na niższe kupując u najlepszych dostawców. Przybywa nam stałych klientów, a to na pewno jest związane z najlepszymi cenami jakie pokazujemy na naszych półkach. Coraz więcej producentów dostrzega siłę współpracy z rynkiem tradycyjnym - zaznacza Ireneusz Wróbel - przedsiębiorca prowadzący sklepy franczyzowe Lewiatan na Podkarpaciu.

Sieci nie zapominają o Wielkanocy

Wszystkie sieci handlowe już od dłuższego czasu akcentują nadchodzą Wielkanoc. W sklepach tworzone są dedykowane regały, w których eksponowane są słodycze czy ozdoby świąteczne. 

image

Przed Wielkanocą sklepy notują zwiększoną sprzedaż i potrzebują dodatkowych rąk do pracy.

FOTO: Tomasz Kolmasiak
Tak czyni m.in. należąca do Grupy Eurocash franczyzowa sieć Delikatesy Centrum. Także sklepy Żabka, które nie są powszechnie uważane za pierwszy wybór na duże zakupy, nie zapominają o Świętach. Przygotowano ofertę specjalna słodyczy świątecznych, a w akcji Żabkobranie przy zakupach za 10 zł można dobrać za 5 zł m.in. jajka lub majonez.

08. maj 2024 14:55