Pod koniec I kwartału 2025 roku, Żabka powołała nową Radę Franczyzobiorców. To piętnastoosobowy organ, który jest wyłaniany co dwa lata w bezpośrednich wyborach. Ma on reprezentować interesy wszystkich przedsiębiorców prowadzących sklepy należące do sieci.
Każdy z członków Rady pochodzi z jednego z 12 regionów sprzedaży, co ma zapewnić pełną reprezentację na poziomie ogólnopolskim.
Nowy przewodniczący Rady Franczyzobiorców Żabki
Nowym przewodniczącym został Krzysztof Liegmann, prowadzący sklep Żabka w Warszawie od blisko trzech lat.
- Jestem zaszczycony, że mogę pełnić tę funkcję. Moim celem jest dalsze umacnianie współpracy z franczyzobiorcami i wdrażanie nowych rozwiązań, które ułatwią im zarządzanie sklepami i poprawią jakość obsługi - przekazał Krzysztof Liegmann.
Czym zajmie się Rada Franczyzobiorców?
Do kluczowych celów organu należy zaliczyć:
- Ochronę interesów społeczności franczyzobiorców,
- Poprawę jakości obsługi,
- Optymalizację logistyki oraz wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań takich jak wydania sztukowe czy zmiana awizacji dostaw.
- Rada Franczyzobiorców odgrywa fundamentalną rolę w strukturach Żabki. Działa na rzecz ochrony interesów społeczności franczyzobiorców, ale także tworzy przestrzeń do konstruktywnego dialogu i wymiany doświadczeń. Dzięki partnerstwu na linii franczyzobiorca - franczyzodawca, sieć Żabka zyskuje nowy, jeszcze lepszy wymiar - powiedział Damian Rybak, Dyrektor Departamentu Rozwoju i Wsparcia Franczyzobiorców Żabka Polska.
Reprezentanci Rady Franczyzobiorców Żabki działają w ramach sześciu poniższych grup roboczych:
- Techniczna,
- Mój klient,
- Finanse,
- Logistyka,
- IT,
- Rozwój.
Jak informuje sieć, każda z wymienionych grup koncentruje się na kluczowych obszarach, niezbędnych do optymalizacji codziennego funkcjonowania sklepów.
Jakie zadania zrealizowała Rada Franczyzobiorców Żabki w 2024 roku?
W 2024 roku Rada Franczyzobiorców Żabki uczestniczyła w ponad 110 projektach, obejmujących m.in. poprawę jakości obsługi klienta, optymalizację logistyki oraz wdrażanie nowych rozwiązań technologicznych.
Rada wzięła także udział w 562 spotkaniach online oraz 70 spotkaniach na żywo. Do największych sukcesów organu sieć zalicza m.in. cykliczne spotkania z franczyzobiorcami, wdrożenie nowego formularza zgłoszeń serwisowych oraz umożliwienie dostaw do sklepów pojedynczych sztuk towaru.
- Te działania wpłynęły na efektywność prowadzenia sklepów przez franczyzobiorców i optymalizację kosztów operacyjnych - przekazała Grupa Żabka w komunikacie.