Przed Wielkanocą firmy potrzebują rąk do pracy
Okres w jakim się znajdujemy to istotny pik sprzedażowy w tym roku kalendarzowym. Wiele sektorów (w tym rzecz jasna handlowy) korzystają z okazji biznesowej, jaką stanowi Wielkanoc. Produkty spożywcze, chemia gospodarcza, czy ozdoby to tylko część kategorii produktów, które muszą powstać, zostać przetransportowane, a finalnie sprzedane, by trafiły do gospodarstw domowych Polaków. Ten łańcuch dostaw obsługują w dużej mierze pracownicy wykonujący proste, powtarzalne czynności.
Jak wskazuje raport Tikrow „Rynek Pracowników Szeregowych. Perspektywa dla retailu, produkcji i logistyki”, aż 56 procent przedsiębiorstw w tym roku zamierza zwiększyć zatrudnienia na tego typu stanowiskach, do tego co druga skorzysta w tym celu z pomocy agencji pracy. Tendencje takie deklaruje więcej niż co druga firma handlowa.
– Rynek pracy dorywczej w Polsce ewoluuje i zmierza w kierunku uelatycznienia grafików. Dziś zatrudnienie ad hoc i zwiększenie zespołu na czas wzmożonego ruchu w biznesie to skuteczny sposób na poprawę rentowności. Z badania zrealizowanego na zlecenie Tikrow wynika, że więcej niż co druga fi...