- To była inspirująca, kreatywna i zaskakująca podróż - mówi Bartłomiej Rychcik, prezes Enata Bread. - W jej efekcie sałatki stały się Szałatami, a soki Szokami. Zielone i owocowe składniki najwyższej jakości, starannie wyszukiwane, weryfikowane i wybierane, wypełniły nasze menu. Wiemy o nich wszystko: skąd pochodzą, jak wygląda ich uprawa, jak są przechowywane i transportowane. Są Szałaty, są Szoki, są Szoty, inne przekąski i napoje. Wszystko zdrowe i fit od rodzinnych firm i polskich rolników - wymienia.
Kto tworzy koncept Szałata i Szok?
Jak ustaliliśmy, Szałata i Szok stanowi naturalne rozwinięcie konceptu Gorąco polecam. Smaki z piekarni, ale przede wszystkim strategii, którą Enata Bread buduje od kilku lat oferując produkty idealne na śniadanie, lunch i kolację - na każdą porę dnia. Szałaty i Szoki są przygotowywane na życzenie gości, z możliwością miksowania składników. - Można powiedzieć Szałata i Szok on demand - dodaje Rychcik.
Receptury Szałatek przygotował znany szef kuchni Jarosław Kin, były członek kadry Reprezentacji Polski Kucharzy (srebrny i brązowy medal na Pucharze Świata w Luksemburgu w 2018), trener polskiego kandydata w międzynarodowym konkursie Bocuse d‘Or (Budapeszt 2022), zdobywca wielu prestiżowych nagród. To szef kuchni z 20-letnim doświadczeniem (w „MUS bar & view”, „Hotel Lake Hill Resort & Spa”, „62 Bar & Restaurant”, za chwilę w „Poznaje” - piekarni i restauracji tworzonej przez Enata Bread w Starym Browarze w Poznaniu).
Czy będzie franczyza marki Szałata i Szok?
W Factory Ursus powstał pierwszy punkt Szałata i Szok w ramach lokalu Gorąco polecam. Smaki z piekarni. Kolejny, już samodzielny, wystartuje tuż po wakacjach. Operator nie wyklucza żadnej opcji rozwoju nowej marki, w tym udzielania franczyzy, jednak dziś -jak twierdzi Bartłomiej Rychcik - nie jest to aktualnie jego priorytetem.
Nowe szyldy Enata Bread
Już niebawem pojawi się kolejny brand firmy: Poznaje Bakery & Restaurant. Nowy koncept piekarniczo (parter) – restauracyjny (piętro) pojawi się w Poznaniu w Starym Browarze. Będzie pionierski w portfolio spółki, a kuchnią ma zawiadywać wspomniany już Jarosław Kin.
Enata Bread ma już prawie 130 lokali, w tym trzy pod szyldem Bakery. Do końca roku chce przekroczyć liczbę 150.