Ile jest lokali Prosty Temat?
Rynek krakowski jest doskonale znany Grupie Mex Polska, która od lat jest tam obecna, posiadając ugruntowaną pozycję i rozpoznawalność swoich marek wśród mieszkańców i turystów. Nowo otwarty lokal, o powierzchni ok. 250 mkw., znajduje się w jednej z najbardziej prestiżowych lokalizacji w centrum miasta.
- Otwarcie Prosty Temat w Krakowie wpisuje się w założenia naszej strategii rozwoju, zakładającej ekspansję w największych polskich aglomeracjach o wysokim potencjale frekwencyjnym i dochodowym. Kraków, z intensywnym ruchem turystycznym i rozwiniętym rynkiem gastronomicznym, idealnie wpisuje się w ten model – mówi Paweł Kowalewski, prezes zarządu Mex Polska SA.
Prosty Temat to koncept z segmentu casual dining, skierowany do konsumentów podążających za aktualnymi trendami kulinarnymi i estetycznymi. Opiera się na autorskim menu oraz wyrazistym wystroju wnętrz.
Krakowski lokal to już trzeci punkt działający pod marką Prosty Temat – obok lokali znajdujących się w Warszawie, ul. Szpitalna 1 (Plac Pięciu Rogów) oraz Sopocie, ul. Bohaterów Monte Cassino 60.
Strategia rozwoju Grupy Mex Polska
Od początku 2025 roku Grupa Mex Polska otworzyła już cztery nowe lokale własne, co oznacza, że jest na dobrej drodze do realizacji całorocznego planu zakładającego sześć otwarć. Zarząd podkreśla, że prowadzone działania są zgodne z przyjętym harmonogramem inwestycyjnym, a spółka nie zwalnia tempa mimo wymagającego otoczenia.
- Nowa inwestycja w Krakowie została przeprowadzona z dużą starannością, tak aby goście od pierwszego momentu rozpoznawali klimat Prostego Tematu. Osiągnięty efekt pozwala z optymizmem patrzeć na szanse tego miejsca na krakowskim rynku, a tym samym na szybki zwrot z inwestycji oraz osiągnięcie rentowności operacyjnej lokalu w możliwie krótkim czasie – podsumowuje Paweł Kowalewski.
Co to za firma Mex Polska?
W skład Grupy Kapitałowej Mex Polska wchodzi kilkadziesiąt spółek powiązanych organizacyjnie i kapitałowo. Grupa zarządza 57 lokalami gastronomicznymi pod takimi markami jak Pijalnia Wódki i Piwa, The Mexican, PanKejk, Prosty Temat, Chicas, Spoko Taco i Pizza Nova.
Rozwój sieci placówek gastronomicznych pochodzi ze środków własnych Grupy, kredytów oraz środków finansowych od franczyzobiorców w ramach umów franczyzowych. Od 2012 roku spółka Mex Polska SA jest notowana na Głównym Rynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.