– Chcemy, aby każdy salonik Kolportera był przestrzenią przyjazną zarówno dla klientów, jak i ajentów. Modernizacje i nowe otwarcia wynikają z naszej długofalowej strategii oraz bardzo dobrej współpracy z partnerami w całej Polsce – mówi Małgorzata Czajewicz, menedżer ds. inwestycji w pionie saloników prasowych Kolportera.
Gdzie są nowe saloniki Kolportera?
Nowe saloniki Kolportera otwarto w: Chęcinach (Lewiatan, ul. Kielecka 31), Płocku (Mini Galeria, ul. 8 Pułku Artylerii), Szydłowcu (Lewiatan, ul. Spółdzielcza 3) i Świdniku (Targowisko Miejskie, ul. Targowa 11). Odnowiono wizerunek punktów mieszczących się w: Chełmie (Supermarket, ul. Lwowska 81), Krasnymstawie (ul. Kościuszki 11), Opolu (Carrefour, ul. Niemodlińska 21), Toruniu (Dyskont, ul. Wyszyńskiego 19), Zamościu (Galeria E.Leclerc, ul. Wyszyńskiego 13).
– W kolejnych miesiącach będziemy inwestować w kolejne lokalizacje. Rebranding bowiem wiąże się nie tylko z nowym designem i wizualną identyfikacją, ale także ofertą produktów dostosowaną do danej lokalizacji i oczywiście z udogodnieniami dla klientów – zdradza Małgorzata Czajewicz.
Jest też głos w sprawie ajentów: – Cieszy nas to, że przyczyniamy się do wzrostu lokalnej przedsiębiorczości. Każdy z naszych ajentów prowadzi własną działalność gospodarczą. W wielu przypadkach to osoby, które dopiero zaczynają swoją przygodę w handlu, więc zrozumiałe jest, że są pełne obaw. Nie zostawiamy ich jednak samych sobie. Szkolimy, pomagamy i wspieramy na każdym etapie naszej współpracy – mówi Kinga Krzywińska, specjalista administracji sieci w pionie saloników prasowych Kolportera.
Według Dawida Rychłowskiego, doradcy ds. rekrutacji w pionie saloników prasowych Kolportera, ajenci saloników Kolportera doceniają stabilność firmy z Kielc i jej model współpracy.
– Często podczas rozmów rekrutacyjnych słyszę, że oferowane przez nas warunki są jasne i przejrzyste. Nie czarujemy, niczego nie ukrywamy i nie tworzymy niepotrzebnych barier. Ludzie to doceniają, bo nie czują zagrożenia, odbierają nas jako bezpiecznego partnera – mówi Dawid Rychłowski. – Przetestowałem ten model współpracy na „własnej skórze”. Przygodę z Kolporterem rozpoczynałem jako ajent, a gdy poznałem wszelkie tajniki prowadzenia saloniku, zaproponowano mi stanowisko rekrutera. Przyznam, że mam ogromną satysfakcję, że model współpracy Kolportera opiera się na partnerstwie w biznesie – dodaje.
Kolporter: jaki oferuje model biznesowy dla ajentów?
Kolporter proponuje system ajencyjny, jednak w porównaniu do tych dostępnych na rynku nie niesie on - jak twierdzą przedstawiciele centrali - ze sobą żadnego ryzyka i niebezpieczeństw.
– Stworzyliśmy model, który maksymalnie ograniczył ryzyko finansowe po stronie ajenta. Kolporter przygotowuje salonik do otwarcia. Dba nie tylko o wizualizację punktu, zatowarowanie, ale i całą logistykę dostaw. Dodatkowo całość formalności prowadzona jest po stronie Kolportera. Ajent może więc skupić się wyłącznie na obsłudze klientów i profesjonalnym prowadzeniu punktu, bez konieczności ponoszenia ciężaru wynajmu lokalu, zakupu towaru czy kosztownych procesów administracyjnych – podkreśla Dawid Rychłowski.
Kinga Krzywińska dodaje: – Ajent wchodzi do gotowego, sprawdzonego biznesu. To idealny model dla osób, które chcą prowadzić własny punkt, ale nie chcą ponosić ryzyka inwestycyjnego czy zaciągać zobowiązań finansowych – uważa.
Firma zapewnia szkolenia, wsparcie marketingowe oraz doradztwo w zakresie codziennego funkcjonowania punktu, co dodatkowo wzmacnia poczucie bezpieczeństwa przyszłych ajentów. Kolporter jest otwarty na kolejnych kandydatów zainteresowanych prowadzeniem własnego saloniku.
Czym zajmuje się Kolporter?
Kolporter jest największym dystrybutorem prasy w Polsce. Oferuje kompleksową obsługę punktów handlowych i sieci sprzedaży oraz świadczy usługi logistyczne i reklamowe. Firma jest właścicielem sieci saloników Kolportera.
