Wirtualny świat Żabki
W udostępnionej graczom przestrzeni znalazły się nawiązania do sieci sklepów z zielonym szyldem – m.in. logo na budynkach, nazwy produktów z oferty czy autonomiczny robot Robbie, który przygotowuje hot dogi.
– Od kilku lat konsekwentnie rozwijamy naszą obecność w świecie gamingu. „Łap Foodziki” to kolejna gra, która buduje naszą relację z użytkownikami platformy Roblox i pozwala im wejść w świat Żabki w zupełnie nowy sposób – mówi Jerzy Roguski, chief commercial officer w Żabka Polska. - Zadbaliśmy, by rozgrywka była intuicyjna, dynamiczna i atrakcyjna zarówno dla graczy rywalizujących samodzielnie, jak i dla grup znajomych. Wierzymy, że gra dostarczy wielu pozytywnych wrażeń, a przy tym umocni naszą obecność w świecie cyfrowej rozrywki - dodaje.
Gra „Łap Foodziki” na platformie Roblox
Bohaterami nowej gry na popularnej platformie, z której korzysta już 5 milionów polskich użytkowników, są Foodziki. W skład drużyny wchodzą postacie reprezentujące dania z Żabka Menu: kanapka trójkątna Czaruś, hot dog Dożek, Frytka, pizza Slajsik i burger Bułas.
Zasady gry są proste: po wylądowaniu w losowym miejscu na mapie gry, trzeba złapać Foodzika i jak najdłużej go utrzymać. Rywalizacja może odbywać się w trzech formułach: Free For All – gdzie każdy rywalizuje z każdym, gracze widzą, kto aktualnie jest Foodzikiem i starają się go przejąć; Team vs Team – w posiadaniu Foodzika jest konkretny zespół, a inne drużyny próbują go zdobyć oraz Singleplayer – gdzie pojedynczy gracz musi jak najszybciej dobiec do Foodzika ze swojej aktualnej lokalizacji i go schwytać.
Różnorodną oprawę graficzną zapewniają dostępne w grze skiny, czyli nakładki kosmetyczne zmieniające wygląd postaci, w motywie Foodzików. Można je także wygrać w loterii zdrapkowej „Łap GIGA Foodziki w Żabce dzięki zdrapce” – pula obejmuje 200 tys. skinów w grze Roblox oraz 8 tys. skinów Roblox Free UGC.
Jakie są gry Żabki na Roblox i w Fortnite?
„Łap Foodziki” to kolejna gra Żabki na platformie Roblox. Kilka lat temu pojawił się na niej tytuł z elementami edukacyjnymi „Żabka Run: Porcja DobreGO!”, promujący dobre nawyki żywieniowe. Żabka pojawiła się także w wielu innych tytułach, m.in.: w Fortnite, udostępniając grę edukacyjną „Story Hunt: Poznań”, która oprócz rozrywki zapewnia możliwość poznania historii stolicy Wielkopolski.
Czym zajmuje się Grupa Żabka?
Grupa Żabka to ekosystem convenience, który obejmuje wiodącą w Polsce sieć sprzedaży detalicznej liczącą ponad 12 000 sklepów działających na zasadzie franczyzy. Uzupełnia ją sieć bezobsługowych sklepów autonomicznych pod szyldem Żabka Nano, umożliwiających robienie zakupów przez całą dobę w dowolny dzień tygodnia.
Grupa dysponuje również zaawansowaną, stale rozwijaną ofertą cyfrową. Należąca do niej marka Maczfit, powstała z myślą o osobach szukających zdrowej i jednocześnie wygodnej diety, dostarcza restauracyjnej jakości gotowe posiłki prosto do domu klienta, a platforma Dietly to wiodąca porównywarka dostawców cateringu dietetycznego. Działalność w zakresie internetowych zakupów spożywczych Grupa realizuje za pośrednictwem marek Jush! i Delio. W 2024 r. Grupa Żabka rozpoczęła działalność na rynku rumuńskim poprzez przejęcie spółki DRIM, lidera dystrybucji FMCG. Uruchomiła również w Rumunii nową sieć sklepów modern convenience pod marką Froo.
Od października 2024 r. akcje Grupy Żabka notowane są na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.
