13.03.2024 / 16:03
StoryEditor

Rachunki za prąd, paczki kurierskie, naprawa butów, a teraz i smartfonów. Co jeszcze wymyśli Żabka?

Sklep Żabka w Nowym Dworze MazowieckimTomasz Kolmasiak
Dbanie o wygodę swoich klientów – tak operator sieci franczyzowej tłumaczy wprowadzania do swojej oferty kolejnych usług. Ma to zwiększyć wygodę klienta, a także wpłynąć na wyższe zarobki franczyzobiorców. Właśnie sieć wprowadza kolejną, nową usługę.

Żabka chwali się, że wciąż poszerza pakiet „Wygodnych Usług”. W sklepach tej sieci można m.in., zapłacić rachunki, wpłacić lub wypłacić pieniądze, a nawet założyć konto (usługom dodatkowym poświęcilśmy osobny tekst). Popularną usługą są przesyłki kurierskie. Według danych podawanych przez sieć, ponad 75 procent klientów kojarzy Żabkę właśnie z nią. Jest to związane ze skalą działalności sieci – usługa ta jest dostępna w ponad 10 tysiącach sklepów na terenie całej Polski. Tematem na osobny tekst jest gastronomia - o tym co się sprzedaje w tym zakresie najlepiej pisaliśmy nie tak dawno.

Kolektura i punkt naprawy obuwia

To także największa liczba kolektur LOTTO - zarówno mieszkańcy dużych miast, jak również małych miejscowości mogą wysłać zakład lub kupić popularne zdrapki.

Natomiast od połowy ubiegłego roku w Żabkach można oddać także buty do szybkiej naprawy lub czyszczenia. Oczywiście to nie franczyzobiorcy lub ich pracownicy chwytają za szczotki i pasty do czyszczenia obuwia, ale wysyłają buty do firmy zewnętrznej.

Smartfon naprawi Ci Żabka

Od 13 marca udostępniono możliwość szybkiej naprawy smartfona i wynajęcia na jej czas telefonu zastępczego. Usługę, oferowana jest we współpracy z firmą zewnętrzną. Są dwa warianty usługi – naprawa autoryzowana (z wykorzystaniem oryginalnych części producenta i z zachowaniem gwarancji) lub nieautoryzowana, także profesjonalna, ale korzystniejsza cenowo, dzięki wykorzystaniu wysokiej jakości zamienników.

image

Klienci często szukają punktów naprawy telefonów w Internecie

FOTO: Tomasz Kolmasiak
Dodatkową opcją jest wynajem telefonów zastępczych na cały okres trwania naprawy, która opiera się na popularnych używanych modelach w wersji odnowionej. Natomiast zakres napraw to m.in. wymiana zbitej szybki, uszkodzonego wyświetlacza, aparatu, głośników, portów czy naprawę telefonu po zalaniu itp.

Wygodne usługi dla klienta. Ale czy dla franczyzobiorcy?

Na specjalistycznych forach franczyzowych zawrzało po informacji o wprowadzeniu usługi. Zdaniem wielu to dokładanie obowiązków dla obsługi sklepów, która na jej brak narzekać nie może. Niektórzy próbują żartować, że następną usługą będzie naprawa samochodów wykonywana w jednym czasie przy podgrzewaniu zapiekanek. Z drugiej strony można mieć nadzieję, że klient, który przyjdzie oddać buty lub telefon do naprawy, oprócz zapłaty za ww. usługę, zrobi przy okazji chociaż niewielkie zakupy, które przełożą się na większy zarobek dla franczyzobiorcy. Pytanie co jeszcze wymyśli sieć, aby stać się bardziej wygodną dla swoich klientów? Z pewnością prace w siedzibie spółki w Poznaniu już nad tym trwają.

26. maj 2024 22:41