Maciej Zdonek swoją karierę zawodową rozpoczął od podstawowych stanowisk operacyjnych w działach magazynu i transportu, a przez kolejne lata pełnił funkcje kierownicze, by finalnie objąć role dyrektorskie w obszarze logistyki. Pracował zarówno dla sieci DIY, jak i firm działających w modelach franczyzowych oraz B2B/B2C, gdzie projektował i zarządzał wielkopowierzchniowymi centrami dystrybucji. Posiada również bogate doświadczenie we wdrażaniu systemów klasy WMS i TMS (Warehouse Management System i Transport Management System), a także w tworzeniu siatek dystrybucji i optymalizacji procesów magazynowych.
- Możliwość dołączenia do zespołu Bricomarché jest dla mnie bardzo ważnym krokiem, gdyż od pierwszych dni pracujemy intensywnie nad uruchomieniem nowego centrum dystrybucji. W kolejnych miesiącach skupimy się m.in. na rozwoju sprzedaży e-commerce oraz wdrażaniu nowoczesnych systemów zarządzania logistyką - skomentował Maciej Zdonek.
Cele dyrektora logistyki Bricomarché
Nowy dyrektor logistyki rozpoczął już proces wdrażania się w struktury Grupy Muszkieterów, zapoznając się z kluczowymi obszarami operacyjnymi, priorytetami oraz kulturą współpracy. Jego kompetencje i wieloletnie doświadczenie mają odegrać istotną rolę w dalszym rozwoju infrastruktury logistycznej Bricomarché w Polsce, tak w kontekście ekspansji franczyzowej, jak i optymalizacji obsługi kanałów sprzedaży, w tym e-commerce.
- Logistyka jest jednym z kluczowych filarów efektywnego funkcjonowania naszej sieci, dlatego cieszymy się, że do zespołu Bricomarché dołącza ekspert z tak bogatym doświadczeniem jak Maciej Zdonek. Jego wiedza, podejście do zarządzania zespołami oraz praktyczne umiejętności w zakresie budowy i rozwoju infrastruktury logistycznej będą dużym wsparciem dla realizacji naszych celów operacyjnych i strategicznych - powiedziała Katarzyna Jańczak-Stefanide, dyrektor generalna Bricomarché w Polsce.
Maciej Zdonek jest absolwentem studiów podyplomowych z logistyki na Uniwersytecie Jana Kochanowskiego w Kielcach oraz programu MBA prowadzonego przez Uniwersytet Łódzki i Minot State University.
Czym zajmuje się Grupa Muszkieterów w Polsce
Grupa Muszkieterów jest zrzeszeniem blisko 500 niezależnych polskich przedsiębiorców zarządzających supermarketami spożywczymi Intermarché oraz supermarketami typu „dom i ogród” Bricomarché. W 2024 r. obroty Grupy Muszkieterów wyniosły 10,93 mld zł, rok wcześniej 10,3 mld zł.
Wyznaczaniem kierunków strategicznych obu sieci zajmuje się spółka ITM Polska. Muszkieterowie są obecni w 4 krajach Europy: Polsce, Francji, Belgii i Portugalii.