23.01.2024 / 13:09
StoryEditor

Jak otworzyć sklep franczyzowy krok po kroku?

Sklep Odidomat.prasowe
W ostatnich latach rośnie liczba przedsiębiorców zainteresowanych posiadaniem sklepu we franczyzie. Duże sieci kuszą przyszłych franczyzobiorców propozycjami współpracy, różnego rodzaju wsparciem oraz innymi korzyściami wynikającymi z takiej kooperacji. Zatem jakie kroki trzeba wykonać, żeby otworzyć sklep franczyzowy? Bierzemy na tapet jedną ze znanych sieci spożywczych.

Jakie warunki trzeba spełnić, aby zostać właścicielem sklepu franczyzowego i na jakie wsparcie można liczyć ze strony sieci?

W przypadku sklepów Odido wymagane jest założenie działalności gospodarczej. Po drugie ważne jest, aby przedsiębiorca posiadał już lokal w którym zamierza prowadzić swój biznes. Przyszły sklep musi być też wyposażony we wszystkie podstawowe urządzenia, między innymi: regały, urządzenia chłodnicze oraz kasy. Sieć zapewnia współfinansowanie w kompletnym wyposażeniu sklepu oraz pełne wsparcie ekipy otwarciowej.

- Zapewniamy wizualizację zewnętrzną w postaci kasetonów oraz materiały komunikacyjne wewnątrz sklepu. Dla naszych franczyzobiorców przygotowujemy indywidualnie floorplan (czyli profesjonalny projekt aranżacji przestrzeni handlowej) oraz planogramy dla poszczególnych kategorii tak, żeby klient łatwo i intuicyjnie był nawigowany podczas robienia zakupów - wymienia Łukasz Terelak, starszy kierownik ds. handlu detalicznego w Odido.

Popularna sieć handlowa deklaruje, że proponowany przez nią model franczyzy pozwala  franczyzobiorcy zachować niezależność prowadzonego biznesu. W przypadku uruchamiania nowego sklepu fachowcy z Odido wspierają przedsiębiorcę w przygotowaniu list z asortymentem na start sklepu. Ponadto sieć oferuje szeroką gamę narzędzi marketingowych, które pomagają w promocji biznesu, w tym: gazetki z ofertami, sezonowe ulotki, kampanie w Internecie i radiu, materiały POS.

- Propozycje rozwiązań przygotowujemy we współpracy z grupą ekspertów zgodnie z najlepszymi praktykami dostępnymi na rynku. Fakt, że mamy otwartego na działania franczyzobiorcę, gwarantuje nam wspólny sukces.  – dodaje Łukasz Terelak.

Makro wspiera swoich franczyzobiorców na starcie sklepu również w działaniach, które mają polepszyć sprzedaż. Duży nacisk kładzie tutaj na floorplan nowego lokalu spożywczego, który odpowiednio przemyślany jest kluczem do sukcesu.

- Na początku współpracy dla naszych franczyzobiorców przygotowujemy profesjonalny projekt aranżacji przestrzeni handlowej, dzięki któremu sprzedaż może wzrosnąć do 30 proc. Stale analizujemy sytuację na rynku oraz trendy i proponujemy właścicielom nowoczesne rozwiązania. – Tłumaczy Terelak.

Za przykład, który potwierdził skuteczność powyższych działań podaje wyniki sklepu Odido we Wrzącej, gdzie poszczególne kategorie produktów potrafiły osiągnąć średnio wzrost blisko 30 proc.

13. kwiecień 2024 05:38