20.05.2025 / 12:24
StoryEditor

E.Leclerc jest już w Polsce 30 lat. Jean Philippe Magre podsumował działalność sieci

Jean Philippe Magre, prezes zarządu E.Leclerc w PolsceMateriały prasowe

W październiku bieżącego roku firma E.Leclerc będzie obchodziła okrągłą - 30-tą rocznicę powstania w Polsce pierwszego sklepu działającego pod szyldem sieci. Z tej okazji, prezes Jean Philippe Magre podsumował działalność marki oraz wyjaśnić strategię sieci.

E.Leclerc to najdłużej działająca sieć super- i hipermarketów w Polsce (Auchan rozpoczęło u nas działalność w 1996 r.). Pierwszy hipermarket E.Leclerc ruszył w listopadzie 1995 roku na warszawskim Ursynowie. 

Od trzydziestu lat w Polsce, marka E.Leclerc oferuje różnorodny asortyment: od tradycyjnych, świeżych i wysokogatunkowych produktów żywnościowych, przez odzież i obuwie, po produkty do wyposażenia domu. W ofercie są także produkty ekologiczne i bezglutenowe, dostępne w oznakowanych strefach i działach. 

Dostępne są również produkty importowane z Francji, dostępne wyłącznie w E.Leclerc oraz marki własne z różnych segmentów cenowych zarówno tych tańszych pod logo ECO+, czy tych porównywalnych z liderami rynku pod logo Wiodąca Marka czy marek premium jak Kwintesencja Smaku. Ofertę sklepów E.Leclerc dopełnia 25 stacji benzynowych oraz 12 sklepów internetowych. 

Strategia E.Leclerc w Polsce

W ostatnich latach marka zainwestowała w transformację cyfrową równocześnie inwestując w narzędzia oraz technologie wspierające obsługę klienta (kasy samoobsługowe, elektroniczne etykiety, ekrany informacyjne w sklepach).

- Nasza strategia opiera się na precyzyjnym zrozumieniu potrzeb naszych klientów, partnerów, a także naszych własnych oraz na elastycznym reagowaniu na zmiany. Kluczem jest również niezmienne stawianie na potencjał lokalnych rynków, co doskonale wpisuje się w nasz unikalny model biznesowy - wyjaśnia Jean Philippe Magre, prezes zarządu E.Leclerc w Polsce.

Sklepy E.Leclerc w Polsce charakteryzują się oryginalnym sposobem zarządzania - to odrębne niezależne podmioty, często rodzinne przedsiębiorstwa, jednak wspólnie pracujące na sukces całej organizacji. 

- To współdzielenie wiedzy i odpowiedzialności jest tym, co nas wyróżnia na rynku. Jest to model, który pozwala na dużą elastyczność i dostosowanie się do lokalnych rynków oraz potrzeb klientów a także daje unikalną perspektywę. Sklepy inwestują i płacą podatki w Polsce - podkreśla Jean Philippe Magre.

Rozwój sieci E.Leclerc. Kluczowe momenty

Siła E.Leclerc to nie tylko rozwój przedsiębiorstwa, ale również wsparcie socjalne, ochrona siły nabywczej pracowników i klientów. Filozofia funkcjonowania grupy opiera się na trzech zasadach: niezależność, solidarność i obrona interesu konsumentów. E.Leclerc systematycznie angażuje się też w projekty społeczne, współpracuje z ogólnopolskimi jaki i lokalnymi organizacjami mającymi na celu niesienie pomocy ludziom w różnego rodzaju kryzysach spowodowanych czy to sytuacją geopolityczną, środowiskową czy zdrowotną. 

Marka włącza się w sprawdzone programy bądź podejmuje własne inicjatywy, np. zainicjowała ogólnopolską akcję “Ekstra paka dla bezpańskiego zwierzaka”.

Kluczowym momentem dla rozwoju E.Leclerc w Polsce był rok 2010 i przejęcie od grupy Rewe sklepów Billa Polska, w celu stworzenia niezależnych spółek dystrybucyjnych.

Ile jest sklepów E.Leclerc w Polsce?

Obecnie E.Leclerc zatrudnia ponad 5000 pracowników w 36 sklepach znajdujących się w 32 miastach na terenie 13 województw. 

E.Leclerc zatrudnia obecnie ok. 5000 pracowników. Znaczna większość osób jest zatrudniona od wielu lat, niejednokrotnie od początku istnienia sklepów, a członkami zespołów są często nawet całe rodziny. 

Oprócz systematycznych szkoleń kadry pracowniczej, inwestycji w jej rozwój i nabywanie nowych umiejętności, cechą wyróżniającą E.Leclerc jest możliwość awansu od najniższego szczebla zajmowanego stanowiska po odpowiedzialną funkcję dyrektora czy prezesa.

23. maj 2025 06:00