Obecnie sieć stacji paliw AVIA, zarządzana przez Grupę Unimot, liczy blisko 140 stacji w Polsce, z czego 49 to placówki własne. W ramach ponad trzyletniej współpracy z marką z SPAR, na 48 z nich funkcjonują sklepy pod szyldem SPAR Express. Dodatkowo, tego typu punkty handlowe znajdują się na terenie 5 obiektów działających w systemie franczyzowym.
Nowe sklepy SPAR Express na franczyzowych stacjach Avia
Jak przekazał Michał Hojowski, wiceprezes Zarządu Unimot, operatora sieci stacji Avia Polska, po przejęciu SPAR Polska przez GK Specjał, marki kontynuują współpracę.
- Jesteśmy w bieżącym kontakcie i na ten moment utrzymujemy sprawdzony model, który dotychczas przynosił obopólne korzyści. Niedawno uruchomiliśmy kolejne sklepy w Trzebini i Pile, oparte na modelu franczyzowym SPAR Express - poinformował Michał Hojowski.
Przedstawiciel Grupy Unimot dodał także, że proces wymiany sklepów na format SPAR Express na stacjach własnych zakończył się w 2023 roku.
- W związku z wprowadzeniem nowego asortymentu, zmiany ekspozycji i poszerzenia oferty, zaobserwowaliśmy wzrost sprzedaży średnio o około 20 procent. Po zakończeniu tego procesu nastąpiła stabilizacja, a my kontynuujemy sukcesywny rozwój, dostosowując ofertę do ogólnych trendów rynkowych i potrzeb klientów - skwitował Wiceprezes Zarządu Unimot.
Avia to europejska sieć stacji paliw z prawie stuletnią tradycją. Liczy blisko 3 200 placówek w 15 krajach na Starym Kontynencie. Jednym z nich jest Polska, do której w 2016 roku wprowadziła ją Grupa Unimot. Od tamtego czasu firma stawia na intensywny rozwój, czego efektem jest już prawie 140 obiektów. Większość z nich - bo 60 procent, działa w formule franczyzowej.
***
Convenience, Fuel & Foodservice Trends powered by Nacs - to jeden z bloków tematycznych, które będą przedmiotem debat, prezentacji i prelekcji podczas kongresu Retail Trends 2025 - wyjątkowego wydarzenia, które odbędzie się 1 kwietnia bieżącego roku w hotelu Double Tree by Hilton w Warszawie.
Ruszyła rejestracja na kongres Retail Trends 2025! Zapisz się już teraz, aby spotkać się 1 kwietnia 2025 r. w Warszawie z czołowymi przedstawicielami świata handlu i FMCG. Kliknij tutaj, aby zapoznać się z programem kongresu.