02.10.2024 / 12:00
StoryEditor

Franczyza Burger King rzuca wyzwanie sieci McDonald‘s

Burger King i Popeyes rosną na polskim rynku gastronomicznym. Celem jest zbudowanie skali i dostępności lokali. Czy Burger będzie większy od McDonald’s?

Rex Concepts, firma z branży QSR, ma na celu stworzenie platformy restauracji szybkiej obsługi w Europie bazującej na wiodących markach w swojej klasie. Obecnie, firma bazuje na umowach masterfranczyzy w Polsce, Czechach oraz Rumunii, dla dwóch globalnych brandów: Burger Kinga oraz Popeyes. Władze spółki zapowiadają mocne przyspieszenie rozwoju.

Franczyza Burger King rozszerza sieć restauracji w Polsce

Firma na wszystkich trzech wspomnianych rynkach posiadała w 2022 roku 20 restauracji Burger King. W niespełna kilkanaście miesięcy wzrosła ona o ponad trzydzieści. Aktualnie jest ich 77, a do końca roku ma ich powstać 100.

Jak wynika z planów platformy, do 2031 roku, W Polsce, Czechach oraz Rumunii ma być łącznie 700 restauracji Burger King.

Rękawica rzucona sieci McDonald’s

Rozbudowa sieci Burger King w Polsce ma mieć znaczący wpływ na zwiększenie rywalizacji na rodzimym rynku z restauracjami McDonald’s. Tego typu plany zrealizowano m.in. w Brazylii. Na początku drugiej dekady obecnego stulecia, znajdowało się tam 139 lokali Burger King. Ich główny konkurent posiadał ich z kolei 662. Obecnie różnica ta nie wygląda już tak kolosalnie i prezentuje się następująco: 916 BK i 1100 McD’s.

O tym, że restauracje Burger King mogą stać się bardziej popularne niż punkty należące do ich rywala, świadczyć może również przykład z Hiszpanii. Jeszcze w 2008 roku Burger King posiadał tam 320 lokali, a McDonald’s 400. Aktualnie na tym rynku operuje ok 950 BK i 600 McD.

15. październik 2024 14:33