07.08.2025 / 13:33
StoryEditor

Specjał zbliża się do 1 mld złotych obrotu w sklepach własnych

GK Specjał reorganizuje sieć Spar

Specjał rozwija sieć sklepów własnych, działających zarówno pod marką Spar, jak i pod brandami Nasz Sklep, Delikatesy Premium, Livio, Delikatesy Sezam, Market Plus. Aktualnie sieć sklepów własnych Grupy liczy 90 placówek, a w najbliższym czasie planowane jest otwarcie kolejnych 10 sklepów z logo Spar.

Z artykułu dowiesz się o:

  • Reorganizacja w sieci Spar
  • Nowe inicjatywy GK Specjał
  • Cyfryzacja i budowa lojalności w GK Specjał
Szczególnie intensywny rozwój w Grupie Specjał dotyczy marek działających pod szyldem Spar – ich liczba wzrosła z 20 do 31, głównie za sprawą ostatnich przejęć i zmian właścicielskich. Nowe sklepy Spar zlokalizowane są w kluczowych aglomeracjach: warszawskiej i trójmiejskiej. 

Reorganizacja w sieci Spar  

Część nowych sklepów została ponownie włączona do sieci własnej GK Specjał w związku z trudnościami finansowymi poprzednich właścicieli, co przekładało się na braki w zatowarowaniu i spadek rentowności placówek. 

Obecnie, jak deklaruje Grupa, sklepy zostały ustabilizowane, a poziom zatowarowania powrócił do oczekiwanych standardów. Obecnie trwają intensywne działania mające na celu ujednolicenie standardów operacyjnych i wizerunkowych z pozostałymi sklepami własnymi sieci, co ma kluczowe znaczenie dla odbudowy zaufania klientów.

- Wzrost stabilności i poprawa efektywności nowych placówek spotkały się z bardzo dobrym przyjęciem ze strony partnerów handlowych. Dostawcy chętniej podejmują współpracę, co przekłada się na jeszcze bogatszą i bardziej kompleksową ofertę produktową w sklepach - słyszymy w GK Specjał.

Nowe inicjatywy GK Specjał 

W celu zwiększenia liczby stałych klientów, GK Specjał prowadzi szeroko zakrojone akcje konsumenckie – w tym gazetki promocyjne, hity dnia oraz cotygodniowe promocje m.in. na wędliny, ryby i dania gotowe. Jak ustaliliśmy, klienci mogą także korzystać z okazji cenowych w wybranych kategoriach produktów.

Co więcej, w sklepach wprowadzane są również nowe, interesujące inicjatywy, takie jak szeroka oferta importowanej chemii gospodarczej w atrakcyjnych cenach czy książki dla każdego, dostępne w wybranych placówkach. Intensywnie prowadzony jest również dynamiczny rozwój produktów marek własnych.

Cyfryzacja i budowa lojalności w GK Specjał   

Ponadto portal Franczyzawhandlu.pl dowiedział się, że w sklepach własnych testowana jest nowa wersja aplikacji mobilnej, umożliwiająca klientom aktywowanie kuponów promocyjnych i korzystanie z cyklicznych ofert specjalnych. Aplikacja będzie stopniowo wdrażana we wszystkich placówkach.

Już wkrótce klienci znajdą w ofercie sklepów szeroką gamę artykułów szkolnych w przystępnych cenach. Trwają także przygotowania do atrakcyjnej akcji lojalnościowej, która zostanie uruchomiona po wakacjach. W jej ramach regularni klienci będą mogli nabywać wybrane produkty przemysłowe wysokiej jakości z dużymi rabatami.

08. sierpień 2025 10:15