Z roku na rok jego model ewoluował, odpowiadając na zmieniające się potrzeby konsumentów, oczekiwania przedsiębiorców oraz wyzwania gospodarcze.
- Dziś franczyza Carrefour to nie tylko rozpoznawalna marka i dostęp do szerokiego zaplecza operacyjnego. To przede wszystkim elastyczny i dopasowany do realiów rynkowych system współpracy, który daje partnerom realne wsparcie w prowadzeniu i rozwijaniu biznesu - twierdzi Wojciech Sypień, dyrektor franczyzy w Carrefour Polska.
Ile sklepów franczyzowych otwiera Carrefour jednego dnia?
Dynamiczny rozwój franczyzy w Carrefourze widoczny jest w ostatnich miesiącach. Od początku 2025 roku sieć uruchomiła już 25 sklepów convenience i 1 supermarket. Był taki tydzień, kiedy otwarto aż 6 sklepów. Jak się dowiedzieliśmy, wśród nowych lokalizacji znajdują się zarówno placówki, które wcześniej nie funkcjonowały w żadnej strukturze sieciowej, jak i te, które przeszły do nas z innych sieci handlowych.
- Coraz więcej właścicieli sklepów wybiera Carrefour jako partnera ze względu na stabilność, atrakcyjne warunki operacyjne oraz dostęp do zaawansowanego zaplecza logistycznego i technologicznego. Co istotne, wielu naszych obecnych franczyzobiorców dołączyło do sieci z polecenia - to najlepsze potwierdzenie, że model, który proponujemy, działa i przynosi wymierne efekty - zauważa Wojciech Sypień.
Jakie lokalizacje interesują sieć Carrefour pod franczyzę?
Podkreśla przy tym, że rozwój sieci skoncentrowany jest przede wszystkim na dużych miastach - zwłaszcza tych liczących powyżej 100–150 tysięcy mieszkańców. Takie lokalizacje gwarantują odpowiedni poziom ruchu i potencjał sprzedażowy. Przykładem jest Warszawa, gdzie rozwijany jest model twardej franczyzy, w którym partner może rozpocząć działalność bez inwestycji własnej, otrzymując w pełni wyposażony sklep, zatowarowanie oraz gwarantowany przychód.
- Choć duże aglomeracje są dla nas priorytetem, każdą lokalizację analizujemy indywidualnie, jeśli warunki są sprzyjające, uruchamiamy sklepy także w mniejszych miejscowościach - wyjaśnia dyrektor franczyzy w Carrefour Polska.
Sieć latem również nie zwalnia tempa. Planuje kolejne otwarcia, głównie w formacie Carrefour Express w miastach. Do końca roku zamierza otworzyć w sumie 60 nowych placówek, z czego większość stanowić będą sklepy convenience.
- Rozwijamy dalej model twardej franczyzy, który cieszy się rosnącym zainteresowaniem. W planach mamy już nowe otwarcia na terenie Warszawy - usłyszeliśmy w centrali sieci.
Kto prowadzi franczyzowe sklepy Carrefoura?
Wojciech Sypień ujawnia, że w strukturze sieci franczyzowej Carrefour znajduje się obecnie szerokie grono partnerów. Największą grupę wciąż stanowią lokalni przedsiębiorcy prowadzący pojedyncze sklepy, którzy doskonale znają swoich klientów i społeczność, w której działają. Jednocześnie widoczne jest rosnące zainteresowanie ze strony większych inwestorów, właścicieli kilku placówek, osób prowadzących inne biznesy, deweloperów czy producentów szukających możliwości dywersyfikacji działalności.
- Taka różnorodność sprawia, że możemy elastycznie dostosować model współpracy do indywidualnych potrzeb każdego partnera - twierdzi dyrektor franczyzy w Carrefour Polska.
I wymienia, że to, co wyróżnia franczyzę Carrefour na tle innych sieci, to przede wszystkim kompleksowe wsparcie i szeroki zakres usług. Partnerzy otrzymują dostęp do centralnej logistyki, silnej marki, programów lojalnościowych, profesjonalnego wsparcia marketingowego oraz pełnej gamy produktów marki własnej, która liczy już ponad 4 000 pozycji.
- Oferujemy nowoczesne narzędzia wspierające codzienne zarządzanie sklepem, od automatycznych zamówień po kasy samoobsługowe i hybrydowe. Partnerzy mają również dostęp do programu szkoleń wstępnych w Centrum Kształcenia Franczyzobiorców oraz narzędzi wspierających rozwój kompetencji zespołu. Nasi franczyzobiorcy mogą też liczyć na wsparcie doradców i managerów regionalnych, a w razie potrzeby także na działania naprawcze - wylicza nasz rozmówca.
Podkreśla jeszcze jedną istotną kwestię: dzięki modelowi twardej franczyzy sieć umożliwia rozpoczęcie działalności bez wkładu własnego, co otwiera jej ofertę również dla osób bez dużego kapitału, ale z potencjałem i motywacją do prowadzenia sklepu. - W tym modelu zapewniamy partnerowi gwarantowane przychody, co potwierdza nasze zaangażowanie i dbałość o bezpieczeństwo prowadzenia działalności - mówi Wojciech Sypień.
Franczyza Carrefoura w Polsce i na świecie
Franczyza jest dziś jednym z najważniejszych elementów strategii rozwoju Carrefour - zarówno w Polsce, jak i na świecie. 80 proc. sklepów globalnie sklepów sieci działa w tym modelu, a 9 na 10 nowo otwieranych placówek to właśnie franczyzy.
- W Polsce widzimy, że w trudnym i wymagającym otoczeniu gospodarczym franczyza staje się dla wielu przedsiębiorców realną alternatywą, ponieważ daje nie tylko bezpieczeństwo, ale też narzędzia do rozwoju i budowania rentownego, lokalnego biznesu opartego na sile ogólnopolskiej marki - podsumowuje dyrektor Sypień.