W minionym roku franczyzowa sieć Intermarché intensywnie pracowała nad ofertą marek własnych, skupiając się przede wszystkim na ich rebrandingu. Jak informuje przedstawicielka firmy Tamara Weichert, do sprzedaży wprowadzono nieco ponad 160 nowości niemalże we wszystkich kategoriach - od produktów śniadaniowych, przez herbaty, słodycze, lody, po świeże warzywa.
- Drugie tyle produktów zyskało odświeżoną szatę graficzną - przekazała Tamara Weichert, kierownik Działu Marek Własnych w Intermarché, w komentarzu udzielonym portalowi wiadomoscihandlowe.pl.
Kobieta zwróciła przy tym uwagę na fakt, że segment marek własnych rozwija się znacznie szybciej niż produktów brandowych - w roku 2024 osiągnął on ponad 6-proc. wzrost w stosunku do roku 2023.
Aż 250 nowości w 2025 roku
Aktualnie portfolio marek własnych dostępnych w sklepach Intermarché obejmuje już blisko 1600 produktów. Z deklaracji Tamary Weichert wynika, że w tym roku mocno się ono powiększy.
Plany sieci zakładają bowiem wdrożenie aż 250 nowości oraz rebranding około 120 SKU. Kierownik Działu Marek Własnych w Intermarché podkreśla przy tym, że sieć rozszerza asortyment swoich brandów, które kładąc nacisk przede wszystkim na jakość, ale również konkurencyjną, dyskontową cenę.
Jak podkreśla portal wiadomoscihandlowe.pl, ambicje Intermarché co do udziału marek własnych w obrotach się nie zmieniły. Zakładają one, że w perspektywie trzech najbliższych lat przekroczy on 20 proc.
***
Ruszyła rejestracja na kongres Retail Trends 2025! Zapisz się już teraz, aby spotkać się 1 kwietnia 2025 r. w Warszawie z czołowymi przedstawicielami świata handlu i FMCG. Kliknij tutaj, aby zapoznać się z programem kongresu.