02.09.2025 / 11:48
StoryEditor

Eurocash staje w szranki z Lidlem i Biedronką. Wprowadza nową markę własną w dyskontowych cenach

Grupa Eurocash wprowadza na rynek produkty pod brandem ”Codzienny”Grupa Eurocash wprowadza na rynek produkty pod brandem "Codzienny"

Grupa Eurocash rozwija portfolio marek własnych, wprowadzając na rynek produkty pod brandem „Codzienny”. Nowa marka obejmie około 120 artykułów pierwszej potrzeby, a część z nich już trafiła na półki lokalnych sklepów, oferując ceny na poziomie dyskontów.

Jest to strategiczny krok, mający na celu wzmocnienie konkurencyjności detalistów i wspierający długofalowy rozwój private label w Grupie.

Jakie produkty są pod marką własną „Codzienny”?

„Codzienny” obejmuje szeroką gamę podstawowych produktów spożywczych – od nabiału, poprzez produkty suche, oleje, napoje, konserwy czy jaja. W sprzedaży dostępnych jest już ponad 50 indeksów, a do końca 2025 r. oferta zostanie poszerzona do 120 pozycji. Produkty pojawiły się już na półkach Delikatesów Centrum, planowane jest wdrożenie w kolejnych sieciach.

Marka własna jako wsparcie dla lokalnych detalistów

Nowa marka własna w portfolio Eurocash to odpowiedź na oczekiwania klientów, a jednocześnie narzędzie, które pozwala konkurować lokalnym sklepom z sieciami dyskontowymi.

„Codzienny" stanowi strategiczne wsparcie – pozwala budować spójną ofertę w kluczowych kategoriach, poprawia postrzeganie cenowe punktów sprzedaży i zwiększa lojalność klientów, co przekłada się na rentowność biznesu.

- Dla lokalnych sklepów codzienne produkty były zawsze kluczową kategorią, a jednocześnie najtrudniejszą do konkurowania z sieciami dyskontowymi. Nasza nowa marka daje detalistom gotowe narzędzie, które odwraca ten trend – podkreśla Małgorzata Zielińska, dyrektor Działu Marki Własnej w Grupie Eurocash. – Widoczna i czytelna prezentacja asortymentu sygnalizuje klientom atrakcyjną ofertę cenową, ułatwia szybkie odnalezienie artykułów pierwszej potrzeby, zwiększa ich rotację i jednocześnie buduje lojalność. Klienci chętniej wracają do sklepu, gdzie zakupy są wygodne, a podstawowe produkty zawsze dostępne w dobrej jakości i niskiej cenie - podkreśla.

Jak się dowiedzieliśmy, marka została opracowana w oparciu o szeroko zakrojone badania opinii konsumentów. Jej wyróżnikiem jest charakterystyczna identyfikacja wizualna – kolorowe opakowania i jednolity system oznaczeń z uśmiechniętym słonecznym logo, które przyciąga wzrok i ułatwia klientom szybkie odnajdywanie produktów na półce.

Wzmocnienie pozycji marek własnych w Eurocash

Grupa Eurocash od lat rozwija ofertę produktów pod własnymi brandami. W ostatnich miesiącach portfolio zostało poszerzone o m.in. słodką markę Ameli, piwo Gilde, a pod sztandarem Faktorii Win – winiarski brand Grape Talk. „Codzienny” uzupełnia tę linię.

– Obecnie wartość sprzedaży private label wynosi około 900 mln zł, co stanowi 5 proc. całkowitej sprzedaży Grupy. W najbliższych latach planujemy znacząco zwiększyć udziały marek własnych. Stawiamy na dywersyfikację oferty, dostosowując ją do różnych stylów życia i budżetów konsumentów. Marka „Codzienny” jest ważnym elementem tej strategii – dodaje Małgorzata Zielińska.

Czym zajmuje sie Grupa Eurocash?  

Grupa Eurocash jest największym polskim hurtowym dystrybutorem produktów FMCG, właścicielem lidera rynku e-grocery Frisco.pl, partnerem logistycznym i technologicznym sklepów lokalnych. Zarządza rozbudowaną strukturą sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich, takich jak ABC, Delikatesy Centrum, Groszek, Gama, Duży Ben, Lewiatan czy Euro Sklep.

Z ponad 15,5 tys. placówek Grupa Eurocash, zgodnie z analizą Deloitte, jest największym franczyzodawcą w Polsce. Z liczbą ponad 19 tys. zatrudnianych pracowników i 90 tys. klientów,  od lat zajmuje miejsce w czołówce największych polskich firm.

 

 

 

26. wrzesień 2025 00:51