Jest to strategiczny krok, mający na celu wzmocnienie konkurencyjności detalistów i wspierający długofalowy rozwój private label w Grupie.
Jakie produkty są pod marką własną „Codzienny”?
„Codzienny” obejmuje szeroką gamę podstawowych produktów spożywczych – od nabiału, poprzez produkty suche, oleje, napoje, konserwy czy jaja. W sprzedaży dostępnych jest już ponad 50 indeksów, a do końca 2025 r. oferta zostanie poszerzona do 120 pozycji. Produkty pojawiły się już na półkach Delikatesów Centrum, planowane jest wdrożenie w kolejnych sieciach.
Marka własna jako wsparcie dla lokalnych detalistów
Nowa marka własna w portfolio Eurocash to odpowiedź na oczekiwania klientów, a jednocześnie narzędzie, które pozwala konkurować lokalnym sklepom z sieciami dyskontowymi.
„Codzienny" stanowi strategiczne wsparcie – pozwala budować spójną ofertę w kluczowych kategoriach, poprawia postrzeganie cenowe punktów sprzedaży i zwiększa lojalność klientów, co przekłada się na rentowność biznesu.
- Dla lokalnych sklepów codzienne produkty były zawsze kluczową kategorią, a jednocześnie najtrudniejszą do konkurowania z sieciami dyskontowymi. Nasza nowa marka daje detalistom gotowe narzędzie, które odwraca ten trend – podkreśla Małgorzata Zielińska, dyrektor Działu Marki Własnej w Grupie Eurocash. – Widoczna i czytelna prezentacja asortymentu sygnalizuje klientom atrakcyjną ofertę cenową, ułatwia szybkie odnalezienie artykułów pierwszej potrzeby, zwiększa ich rotację i jednocześnie buduje lojalność. Klienci chętniej wracają do sklepu, gdzie zakupy są wygodne, a podstawowe produkty zawsze dostępne w dobrej jakości i niskiej cenie - podkreśla.
Jak się dowiedzieliśmy, marka została opracowana w oparciu o szeroko zakrojone badania opinii konsumentów. Jej wyróżnikiem jest charakterystyczna identyfikacja wizualna – kolorowe opakowania i jednolity system oznaczeń z uśmiechniętym słonecznym logo, które przyciąga wzrok i ułatwia klientom szybkie odnajdywanie produktów na półce.
Wzmocnienie pozycji marek własnych w Eurocash
Grupa Eurocash od lat rozwija ofertę produktów pod własnymi brandami. W ostatnich miesiącach portfolio zostało poszerzone o m.in. słodką markę Ameli, piwo Gilde, a pod sztandarem Faktorii Win – winiarski brand Grape Talk. „Codzienny” uzupełnia tę linię.
– Obecnie wartość sprzedaży private label wynosi około 900 mln zł, co stanowi 5 proc. całkowitej sprzedaży Grupy. W najbliższych latach planujemy znacząco zwiększyć udziały marek własnych. Stawiamy na dywersyfikację oferty, dostosowując ją do różnych stylów życia i budżetów konsumentów. Marka „Codzienny” jest ważnym elementem tej strategii – dodaje Małgorzata Zielińska.
Czym zajmuje sie Grupa Eurocash?
Grupa Eurocash jest największym polskim hurtowym dystrybutorem produktów FMCG, właścicielem lidera rynku e-grocery Frisco.pl, partnerem logistycznym i technologicznym sklepów lokalnych. Zarządza rozbudowaną strukturą sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich, takich jak ABC, Delikatesy Centrum, Groszek, Gama, Duży Ben, Lewiatan czy Euro Sklep.
Z ponad 15,5 tys. placówek Grupa Eurocash, zgodnie z analizą Deloitte, jest największym franczyzodawcą w Polsce. Z liczbą ponad 19 tys. zatrudnianych pracowników i 90 tys. klientów, od lat zajmuje miejsce w czołówce największych polskich firm.