24.10.2024 / 12:08
StoryEditor

PSH Lewiatan ma już 30 lat! Dziś należy do najważniejszych graczy w polskiej franczyzie spożywczej

Szyld sklepu Lewiatan (Shutterstock)Shutterstock

Trzydzieści lat temu, jesienią 1994 roku, zawiązano jedną z najbardziej prężnych na polskim rynku sieci handlowych - PSH Lewiatan. Po trzech dekadach rozwoju, PSH Lewiatan jest jedną z największych i najbardziej liczących się franczyzowych sieci handlowych na polskim rynku.

PSH Lewiatan założyli przedsiębiorcy dla przedsiębiorców, w autorskim modelu franczyzy partycypacyjnej. To model działania oparty na zaufaniu i współpracy w procesie tworzenia rozwiązań pomiędzy franczyzodawcą a franczyzobiorcami. W praktyce oznacza to, że sieć nie jest techniczną siecią hurtowni ani modelem nastawionym stricte na zysk.

Trzy niezmienne zasady

Lewiatan powstał dla reinwestowania przychodów franczyzobiorców, a jego nadrzędnym celem jest wzmacnianie rentowności sklepów zrzeszonych pod niebiesko-żółtym szyldem. Kluczowym elementem zarządzania niezmiennie pozostają zasady: współtworzenia, współdecydowania i współodpowiedzialności.

– Zrzeszeni w sieci przedsiębiorcy wspólnie tę sieć tworzą, wspólnie o niej decydują i wspólnie za nią odpowiadają. Nasz pakiet franczyzowy – zdecydowanie najlepszy wśród sieci franczyzowych - daje możliwość zarówno efektywnego zwiększania przychodów, jak też ograniczania kosztów prowadzenia działalności przy poszanowaniu autonomii pojedynczego przedsiębiorcy – podkreśla Robert Rękas, prezes zarządu PSH Lewiatan.

– Dzięki wspólnej pracy, zapałowi i pokonywaniu przeciwności, śmiało możemy patrzeć w przyszłość i rozwijać naszą sieć. Nie ma franczyzy bez ludzi, naszych franczyzobiorców, pracowników spółek i sklepów. Bez pasji i zaangażowania nawet najlepszy model biznesowy nie miałby szans na przetrwanie – uzupełnia.

Transformacja technologiczna

Trzydzieści lat funkcjonowania sieci to nie tylko umacnianie pozycji na rynku, ale też ciągły rozwój, również technologiczny. W ostatnich latach Lewiatan przeszedł drogę transformacji technologicznej. Na potrzeby uczestników sieci zbudowano solidne środowisko cyfrowe optymalizujące procesy biznesowe i wzmacniające efektywność operacyjną.

Wszystkie sklepy Lewiatana połączone są teraz w centralnym systemie analitycznym umożliwiającym dostęp do właściwych danych i analiz – to szereg rozwiązań służących zarówno rozwojowi sklepów, jak też przekładające się na konkretne oszczędności finansowe.

W skład sieci Lewiatan wchodzi prawie 3300 sklepów prowadzonych przez 2100 przedsiębiorców, wśród których są supermarkety, duże i średnie placówki oraz najmniejsze sklepy w koncepcie Lewiatan Express. W całej Polsce dają one zatrudnienie około 34 000 pracowników. Przewiduje się, że w roku 2024 Lewiatan osiągnie ponad 17,3 miliarda złotych obrotu detalicznego, w tym 1 mld złotych zrealizowany przez produkty marki własnej.

09. listopad 2024 01:41