Dobra Buła działa na krajowym rynku gastronomicznym od 2013 roku. Wówczas firma otworzyła w Warszawie swój pierwszy food truck. Punkt szybko zdobył dobrą sławę wśród stołecznych miłośników burgerów. Wszystko za sprawą świeżych składników oraz przygotowywania dań w oparciu o indywidualne preferencje gości.
Sieć rozwija franczyzę
Firma sukcesywnie rozwijała swoją ofertę, poszerzając swoją działalność o nowe lokale. W 2019 roku marka zaczęła wdrażać koncept franczyzowy, co pozwoliło jej na rozpoczęcie skalowania sieci na większy obszar.
- Obecnie sieć Dobra Buła posiada 16 restauracji i 2 punkty mobilne. Struktura jest systemem mieszanym własnościowo-franczyzowym. Większość punktów znajduje się w Warszawie, co wynika z skupienia w początkowej fazie rozwoju na lokalnym rynku stolicy. Jednak wraz z rosnącym zainteresowaniem i rozwijaniem modelu franczyzowego, sieć rozpoczęła ekspansję również w innych miastach Polski - mówi dyrektor generalny sieci Łukasz Kuczyński.
Aktualnie oprócz Warszawy, firma posiada swoje punkty w następujących miejscowościach:
- Opacz Kolonia,
- Legionowo
- Kraków.
Niebawem, kolejna restauracja działająca pod szyldem sieci otworzy się w Piasecznie.
Jak wyglądają warunki przystąpienia do współpracy z siecią?
Jak przekazał nam Łukasz Kuczyński, aby dołączyć do sieci Dobra Buła jako franczyzobiorca, konieczne jest spełnienie kilku kluczowych warunków finansowych i operacyjnych. Wśród nich wymienia m.in.:
- Koszt inwestycji - średnio franczyzobiorca musi zainwestować około 150 tys. zł. Wysokość inwestycji może się różnić w zależności od wielu czynników, takich jak m.in. rodzaj i wielkość nieruchomości, a także jej stan początkowy. Dużo niższy koszt będzie bowiem w przypadku przejmowania lokalu po innej burgerowni, a wyższy - przy obejmowaniu punktu w centrum handlowym..
- Opłaty bieżące - franczyzobiorca zobowiązany jest do uiszczania miesięcznych opłat w wysokości 4650 zł netto oraz opłaty marketingowej w wysokości 800 zł netto. Jak tłumaczy dyrektor generalny firmy, dzięki stosowaniu opłaty ryczałtowej, biznes jest bardziej przewidywalny i policzalny.
- Nasz idealny kandydat na franczyzobiorcę to osoba posiadająca doświadczenie w gastronomii i najlepiej również w prowadzeniu własnej działalności gospodarczej. Jesteśmy natomiast przygotowani na przyjęcie do naszej rodziny osób, które nie miały styczności z gastronomią i na tę potrzebę zbudowaliśmy centrum szkoleniowe, które jest kuźnią przyszłych właścicieli burgerowni - mówi nam Łukasz Kuczyński.
Dyrektor generalny sieci podkreśla, że kluczowe cechy poszukiwane u kandydatów do współpracy to:
- Zaangażowanie i przedsiębiorczość,
- Umiejętność zarządzania zespołem,
- Chęć długofalowej współpracy z siecią i otwierania kolejnych lokali w przyszłości.
Łukasz Kuczyński dodaje, że firma skupia coraz większą uwagę na poszukiwaniu multi-franczyzobiorców, dysponujących zapleczem pozwalającym na szybki i szeroki rozwój. Przedsiębiorca wyjaśnia, że takie możliwości pozwolą partnerowi na zbudowanie biznesu lepiej zoptymalizowanego kosztowo i tym samym bardziej opłacalnego.
Wsparcie dla franczyzobiorców
Dyrektor generalny sieci Dobra Buła informuje, że franczyzobiorcy współpracujący z firmą mogą liczyć na kompleksowe wsparcie w różnych obszarach działalności. Są to:
Wdrożenie w Know-How Dobrej Buły, czyli podstawowe szkolenie gastronomiczne,
- Szkolenia operacyjne, czyli prowadzenie lokalu, zarządzanie personelem i utrzymanie jakości oferowanych produktów,
- Doradztwo inwestycyjne: wsparcie w wyborze lokalizacji oraz w dostosowaniu lokalu do wymagań sieci,
- Szkolenie biznesowe- marketingowo
Łukasz Kuczyński dodaje, że po uruchomieniu lokalu, franczyzobiorca może liczyć na:
- Ciągłe doradztwo - pomoc w rozwiązywaniu bieżących problemów operacyjnych,
- Dostęp do narzędzi e-commerce - czyli do narzędzi online, co zwiększa zasięg i obroty restauracji. Firma zapewnia dostęp aż do 5 systemów czyli Bolt, Wolt, Glovo, Uber i Pyszne.pl, a także własnej platformy do zamówień online dostępnej na stronie www.dobrabula.pl,
- Monitoring i optymalizację - regularną analizę wyników finansowych i doradztwo w zakresie poprawy rentowności,
- Materiały marketingowe - promocje sezonowe, kampanie lojalnościowe i dedykowane akcje w mediach społecznościowych, a także pomoc w inicjowaniu współpracy z influencerami. Z
- Logistyka i dostawcy - firma udostępnia zaufanych dostawców zapewniających najwyższej jakości składniki do przygotowywania burgerów i świetne ceny na warunkach sieciowych.
"Lokale są rentowne już od pierwszych dni prowadzenia biznesu"
Dyrektor generalny sieci podkreśla, że największym wyzwaniem dla franczyzobiorców jest znalezienie odpowiedniej lokalizacji, która spełni wymagania techniczne i zapewni dostępność dla klientów.
- Nasza firma pomaga w procesie wyboru miejsca, oraz analizie lokalu pod kątem technicznym. Dysponujemy specjalistami zewnętrznymi z każdej dziedziny gastronomii, którzy są w stanie ograniczyć wszelkie ryzyka związane z otwarciem własnej restauracji - mówi Łukasz Kuczyński.
Przedstawiciel Dobrej Buły, że nowo otwarte lokale osiągają sukces w stosunkowo krótkim czasie. Wszystko dzięki optymalnemu modelowi operacyjnemu i wsparciu marketingowemu.
- Lokale są rentowne już od pierwszych dni prowadzenia biznesu a swój peak zyskowności osiągają po około roku działalności - zapewnia dyrektor generalny sieci.