Nowy magazyn Stokrotki w Olsztynie ma ponad 3800 mkw
Na początku września 2025 roku Stokrotka otworzyła w Olsztynie nowy magazyn. Nowa przestrzeń magazynowa ma ułatwić sieci handlowej sprawniej niż dotychczas dostarczać produktów do sklepów w regionie. Sieć podkreśla jednocześnie, że nowy magazyn w Olsztynie stwarza warunki do otwierania kolejnych sklepów Stokrotki.
Nowy obiekt to ponad 3800 mkw przestrzeni magazynowej. Obiekt został wyposażony m.in. w regały wysokiego składowania, doki załadunkowe i chłodnię. Sieć zapewnia, że całość została dopasowana do potrzeb logistycznych wynikających z rozwoju sieci sklepów Stokrotka w północno-wschodniej Polsce.
Nowoczesne rozwiązania w nowym magazynie Stokrotki w Olsztynie
Sieć handlowa informuje również, że nowy magazyn Stokrotki w Olsztynie ma wiele usprawnień, które ułatwią codzienną pracę zespołu i obsługę sklepów. Pracownicy w nowym magazynie mają do dyspozycji chociażby system voice picking, czyli głosowy system kompletacji towarów. Ma on poprawiać precyzję procesu oraz ograniczać możliwe błędy przy kompletowaniu towaru do poszczególnych placówek.
Nowy magazyn Stokrotki w Olsztyni został też wyposażono w nowoczesne wózki widłowe ze zmniejszającymi wpływ na środowisko akumulatorami litowo-jonowymi.
Łukasz Barański: nowy magazyn Stokrotki w Olsztynie to impuls do wzrostu
Stokrotka podkreśla, że rozbudowuje zaplecze logistyczne, by skracać czas dostaw i zwiększać efektywność operacyjną całej sieci.
– Zespół Stokrotki stworzył magazyn, który spełnia najwyższe standardy i odpowiada na potrzeby całego regionu. Nowa przestrzeń zapewnia jednocześnie możliwości logistyczne do dalszego rozwoju sieci sklepów. Otwarcie magazynu to wspólny sukces i wyraz zaangażowania zespołu, który daje firmie kolejny impuls do jeszcze efektywniejszego wzrostu – mówi Łukasz Barański, dyrektor logistyki Stokrotki.
Warto dodać, że na koniec 2024 roku sieć Stokrotka liczyła 981 sklepów, w tym:
- 429 supermarketów,
- 377 marketów,
- 86 sklepów express,
- 81 placówek franczyzowych,
- 8 sklepów w formacie optima.
Rosną przychody właścicielowi Stokrotki
Litewska Grupa Maxima, właściciel m.in. sieci Stokrotka w Polsce może pochwalić się wzrostem przychodów za pierwsze półrocze 2025 roku. Skonsolidowane przychody Grupy wzrosły o 3,5% rok do roku, osiągając poziom 3,07 mld euro. Sprzedaż porównywalna (LFL), liczona w stałych kursach walut, zwiększyła się o 2,3%.
Grupa generuje najwięcej przychodów na rynku litewskim. Tam przychody wzrosły o 4,5% do 1,1 mld euro. W Polsce dynamika była tylko nieznacznie niższa. Na naszym rynku w pierwszej połowie 2025 r. sieć Stokrotka odnotowała wzrost przychodów o 4,4%.
Polska pozostaje jednym z kluczowych kierunków rozwoju grupy – otwarto tu aż 14 z 23 nowych sklepów Grupy Maxima, co potwierdza, że sieć konsekwentnie wzmacnia swoją obecność.