30.04.2025 / 11:25
StoryEditor

Unimot Paliwa z nowym prezesem. Spółka ogłasza zmiany w zarządzie

Stacja paliw AviaMateriały prasowe

Grupa Unimot - właściciel stacji AVIA w Polsce i na Ukrainie, poinformowała za pośrednictwem swojej strony internetowej o istotnych zmianach w strukturze zarządczej spółki UNIMOT Paliwa Sp. z o.o. Firma ogłosiła nazwisko nowego Prezesa Zarządu oraz Wiceprezesa Zarządu ds. Handlu.

Z dniem 1 maja 2025 roku funkcję Prezesa Zarządu UNIMOT Paliwa obejmie Przemysław Podgórski, dotychczasowy wiceprezes spółki, menedżer o wysokim autorytecie branżowym i wieloletnim doświadczeniu w strukturach Grupy.

Jednocześnie stanowisko Wiceprezesa Zarządu ds. Handlu obejmie Pani Grażyna Pawlak, która rozwijała segment LPG.

Zmiany w zarządzie Unimot Paliwa

Firma poinformowała także, że Robert Brzozowski oraz Filip Kuropatwa podjęli decyzję o rezygnacji z pełnienia funkcji członków Zarządu UNIMOT Paliwa Sp. z o.o.

- Ich decyzja wynika z konieczności pełnego zaangażowania w obowiązki zarządcze na poziomie Grupy UNIMOT S.A., gdzie – jako członkowie Zarządu – będą nadal bezpośrednio nadzorować działalność UNIMOT Paliwa z poziomu Zarządu Grupy UNIMOT, zapewniając jej strategiczny rozwój i wsparcie na najwyższym szczeblu decyzyjnym - czytamy w komunikacie.

Przedstawiciele brandu przekazali, że wprowadzane zmiany "są świadomym i przemyślanym krokiem wzmacniającym struktury zarządcze UNIMOT Paliwa". Podkreślono również, że firma traktuje je jako gwarancję dalszego rozwoju organizacji.

- Jesteśmy przekonani, że dzięki nim wzmocnimy nasz potencjał operacyjny i będziemy mogli jeszcze skuteczniej umacniać wzajemne relacje biznesowe - informuje Grupa.

Cele Grupy Unimot na najbliższe lata

Grupa Unimot jest odpowiedzialna za rozwój stacji AVIA w Polsce i na Ukrainie. Tylko w naszym kraju, sieć liczy ponad 140 placówek. 60 procent z nich to punkty franczyzowe.

Przypomnijmy, że przedstawiciel operatora sieci Avia Polska informował niedawno, że jednym z kluczowych założeń firmy Unimot na lata 2024-2028 w zakresie zarządzania stacjami paliw jest dalszy rozwój karty flotowej oraz doskonalenie oferty pozapaliwowej. Michał Hojowski zaznaczył, że strategia marki koncentruje się nie na liczbie placówek, lecz na podwojeniu wolumenu sprzedaży paliw oraz zwiększeniu wyników sprzedaży w obszarze oferty dodatkowej.

- Za nami rok pełen sukcesów - w samym III kwartale 2024 r. ten segment działalności osiągnął wolumen sprzedaży paliw na poziomie blisko 100 mln litrów - mówił portalowi "wiadomoscihandlowe.pl" Michał Hojowski.

Wiceprezes Zarządu Unimot przekazał również, że sprzedaż kart flotowych wzrosła aż o 63 procent rok do roku, co w połączeniu ze stabilną marżą i dynamicznym rozwojem segmentu pozapaliwowego znacząco wzmocniła pozycję firmy na rynku detalicznym.

Michał Hojowski przyznał, że rynek stacji paliw w Polsce jest opłacalny, jednak charakteryzuje się licznymi wyzwaniami, w tym wysokim progiem wejścia oraz silną konkurencją. Przedstawiciel sieci tłumaczy, że aby utrzymać stabilną pozycję na rynku, nawet istniejący operatorzy muszą systematycznie inwestować w rozwój infrastruktury, stale podnosić jakość świadczonych usług oraz dostosowywać ofertę do dynamicznie zmieniających się potrzeb konsumentów.

- W zakresie konsolidacji rynkowej, przyglądamy się okazjom i uważnie monitorujemy sytuację, rozważając różne możliwości sprzyjające dalszemu rozwojowi naszej sieci - podkreślił wiceprezes Zarządu Unimot.

01. maj 2025 14:01