Ile sklepów Żabka otworzyła już w 2025 r.?
Tylko w drugim kwartale br. otworzono 368 nowych sklepów. Już dziś Żabka jest największą siecią convenience w Europie, ale jej plany sięgają dalej. Według założeń z IPO, potencjał rynku to blisko 19 500 sklepów w Polsce oraz około 4 000 w Rumunii, co wskazuje na duże możliwości dalszej ekspansji. W tym roku sieć znacząco przekroczy liczbę 12 000 sklepów.
- Osiągnięte dobre wyniki finansowe za pierwsze półrocze 2025 potwierdzają skuteczność zaprezentowanej inwestorom strategii rozwoju, opartej na nowoczesnym ekosystemie modern convenience. Systematycznie zwiększamy skalę działalności, zarówno poprzez rozwój sieci sklepów, jak i rozbudowę oferty cyfrowej, notując wzrost sprzedaży porównywalnej (LfL) oraz całkowitej sprzedaży do klienta końcowego. Przyspieszamy ekspansję – w ciągu sześciu miesięcy otworzyliśmy ponad 800 nowych placówek, co przybliża nas do realizacji nowego celu: ponad 1300 otwarć w całym 2025 r. - mówi Tomasz Suchański, CEO Grupy Żabka.
Dodaje, że dynamiczny rozwój obserwuje również na rynku rumuńskim, gdzie sieć Froo uruchomiła ponad 100 sklepów zaledwie rok po debiucie. - W najbliższym czasie będziemy koncentrować się na zwiększaniu efektywności oraz realizacji strategicznego celu, jakim jest podwojenie wartości sprzedaży do klienta końcowego w latach 2023–2028 - zapowiada prezes Suchański.
Jakie udziały w rynku ma Żabka Polska?
Tomasz Blicharski, group chief strategy & development officer, Żabka Polska dodaje: - Pierwsze półrocze 2025 oraz II kwartał to dobry okres dla naszej firmy, w którym, według danych Nielsena, rozwijaliśmy się ponad dwukrotnie szybciej niż rynek, zwiększając swój udział do 10,6 proc. z 9,9 proc. rok wcześniej. W czerwcu 2025 r. zakończyliśmy strategiczny projekt montażu pieców gastronomicznych we wszystkich sklepach, dzięki czemu możemy rozwijać menu posiłków na ciepło “Prosto z pieca” w skali całej Polski - wyjaśnia.
I podkreśla, że przyczyniło się to do dwucyfrowego wzrostu sprzedaży dań gotowych (QMS), co z kolei znacząco wsparło wzrost sprzedaży LfL w pierwszym półroczu o 6,1 proc.
- Systematycznie inwestujemy w rozwój oferty produktowej, która odpowiada na potrzeby naszych klientów. Rozszerzyliśmy ofertę śniadaniową o posiłki na ciepło jak np. tosty z szynką czy panini z jajecznicą – i tylko w pierwszym miesiącu od ich wprowadzenia sprzedaliśmy milion produktów z tej kategorii - podsumowuje.
Wyniki finansowe Grupy Żabka po 1H 2025 roku
Przychody ze sprzedaży Grupy Żabka w I półroczu 2025 r. wzrosły o 14,7 proc., do poziomu 12,8 mld zł. W samym drugim kwartale przychody wzrosły o 16,2 proc., do poziomu 7,1 mld zł. Ten rezultat to efekt solidnego wzrostu organicznego, napędzanego mocną sprzedażą LfL oraz rozbudową sieci sklepów i kanałów cyfrowych.
Sprzedaż do klienta końcowego w okresie 6 miesięcy tego roku sięgnęła 14,8 mld zł, czyli o 14,4 proc. więcej niż przed rokiem. W drugim kwartale sprzedaż wzrosła o 14 proc., do 8,1 mld zł. Więcej szczegółów fiansowych przyczytasz TUTAJ.
Czym zajmuje się Grupa Żabka?
Ekosystem Grupy Żabka obejmuje wiodącą w Polsce sieć sprzedaży detalicznej w formacie convenience liczącą na koniec czerwca 2025 r. blisko 11 800 sklepów działających na zasadzie franczyzy. Uzupełnia ją sieć bezobsługowych sklepów autonomicznych pod szyldem Żabka Nano, umożliwiających robienie zakupów przez całą dobę w dowolny dzień tygodnia.
Grupa dysponuje również zaawansowaną, stale rozwijaną ofertą cyfrową. Należąca do niej marka Maczfit dostarcza gotowe posiłki prosto do domu klienta. Platforma Dietly to z kolei wiodąca porównywarka dostawców cateringu dietetycznego. Działalność w zakresie internetowych zakupów spożywczych Grupa realizuje zaś za pośrednictwem marek Jush! i Delio.
W 2024 r. Grupa Żabka rozpoczęła działalność na rynku rumuńskim poprzez przejęcie spółki DRIM, lidera dystrybucji FMCG. Uruchomiła również w Rumunii nową sieć sklepów modern convenience pod marką Froo.
Od października 2024 r. akcje spółki notowane są na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.