Przychody Grupy Żabka za I półrocze to niemal 13 mld zł
Grupa Żabka właśnie zaprezentowała wyniki finansowe za pierwsze półrocze 2025 r. Przychody ze sprzedaży w I półroczu 2025 r. wzrosły do poziomu 12,8 mld zł. W pierwszej połowie poprzedniego roku przychody te wynosiły 11,1 mld zł. A zatem Grupa Żabka odnotowała wzrost przychodów ze sprzedaży o 14,7%. Sieć handlowa przekonuje, że wynika to z solidnego wzrostu organicznego, napędzanego mocną sprzedażą LfL oraz rozbudową sieci sklepów i kanałów cyfrowych.
– Osiągnięte dobre wyniki finansowe za pierwsze półrocze 2025 potwierdzają skuteczność zaprezentowanej inwestorom strategii rozwoju, opartej na nowoczesnym ekosystemie modern convenience. Systematycznie zwiększamy skalę działalności, zarówno poprzez rozwój sieci sklepów, jak i rozbudowę oferty cyfrowej, notując wzrost sprzedaży porównywalnej (LfL) oraz całkowitej sprzedaży do klienta końcowego – komentuje Tomasz Suchański, CEO Grupy Żabka.
Rozwój sieci sklepów Żabka i Froo – sieć ma już niemal 11 800 placówek
Co do samych sklepów, to na koniec czerwca 2025 r. sieć liczyła już 11 793 placówki. Jest to wzrost o niemal 11% r/r. Grupa planuje przyspieszyć ekspansję i w roku 2025 uruchomić ponad 1 300 nowych placówek w Polsce i w Rumunii, wobec wcześniejszych planów zakładających 1 100 otwarć.
– Przyspieszamy ekspansję - w ciągu sześciu miesięcy otworzyliśmy ponad 800 nowych placówek, co przybliża nas do realizacji nowego celu: ponad 1300 otwarć w całym 2025 r. Dynamiczny rozwój obserwujemy również na rynku rumuńskim, gdzie sieć Froo uruchomiła ponad 100 sklepów zaledwie rok po debiucie – zapowiada Tomasz Suchański, CEO Grupy Żabka.
Wzrost inwestycji o niemal 15 proc.
Nakłady inwestycyjne (CAPEX) Grupy Żabki w pierwszym półroczu 2025 r. wyniosły 740 mln zł, co oznacza wzrost o 14,7% rok do roku. Inwestycje objęły rozbudowę sieci oraz modernizację placówek, w tym montaż pieców gastronomicznych, umożliwiających wprowadzenie nowej oferty dań typu street food.
– W czerwcu 2025 r. zakończyliśmy strategiczny projekt montażu pieców gastronomicznych we wszystkich sklepach, dzięki czemu możemy rozwijać menu posiłków na ciepło “Prosto z pieca” w skali całej Polski – wskazuje Tomasz Blicharski, Group Chief Strategy & Development Officer.
Te inwestycja przełożyły się na dwucyfrowy wzrostu sprzedaży dań gotowych (QMS). To natomiast znacząco wsparło wzrost sprzedaży LfL w pierwszym półroczu o 6,1%.
Żabka rośnie w kanałach cyfrowych
Jak podaje Grupa Żabka, w pierwszym półroczu 2025 r bardzo dynamicznie rozwijały się kanały cyfrowe (DCO). Grupa odnotowała wzrost sprzedaży do klienta końcowego o 26% (28% w II kwartale). A to znacząco wpłynęło na wyniki Grupy i zbliżyło ją do realizacji celu z IPO zakładającego pięciokrotny wzrost przychodów DCO do 2028 r.
Kluczowe inicjatywy w kanale cyfrowym to zmiany w Żabka Ads oraz rozszerzenie oferty q-commerce do ponad 10 tys. produktów na platformie delio+.
– W obszarze cyfrowym rozwijamy ofertę Żabka Ads, dzięki czemu klienci mogą łatwiej poznawać nasze promocje i z nich korzystać. Równocześnie znacząco powiększyliśmy asortyment produktów dostępnych do szybkiego zakupu i dostawy online - teraz można zamówić już ponad 10 tysięcy różnych produktów przez naszą nową platformę delio+. W całym 2025 roku spodziewamy się solidnego wzrostu sprzedaży LfL (w przedziale od średnich do wysokich jednocyfrowych wartości procentowych), który będzie wspierany innowacjami oraz rozwojem rozwiązań cyfrowych, co pozwoli nam dalej umacniać pozycję lidera w branży – mówi Tomasz Blicharski, Group Chief Strategy & Development Officer.
Plany Grupy Żabka na drugą połowę 2025 roku
A jakie są plany Grupy Żabka na najbliższe miesiące?
– W najbliższym czasie będziemy koncentrować się na zwiększaniu efektywności oraz realizacji strategicznego celu, jakim jest podwojenie wartości sprzedaży do klienta końcowego w latach 2023–2028 – zapowiada Tomasz Suchański.
– W całym 2025 roku spodziewamy się solidnego wzrostu sprzedaży LfL (w przedziale od średnich do wysokich jednocyfrowych wartości procentowych), który będzie wspierany innowacjami oraz rozwojem rozwiązań cyfrowych, co pozwoli nam dalej umacniać pozycję lidera w branży – dodaje Tomasz Blicharski.