Ogólnopolska sieć sklepów spożywczych Gama, rozwijana od 2011 roku w ramach Partnerskiego Serwisu Detalicznego (PSD), podsumowała działania w 2024 roku. Do największych sukcesów marka zaliczyła:
- Przyłączenie do sieci PSD 120 nowych sklepów (w tym 45 pod szyldem Gama), co pozwoliło na zwiększenie zasięgu do 1050 punktów handlowych w całej Polsce (w tym 573 pod szyldem Gama),
- Kontynuację rebrandingu placówek, wprowadzając nowoczesny wygląd sklepów, który jest odpowiedzią na potrzeby młodszych konsumentów,
- Zwiększenie popularności aplikacji lojalnościowej "Nasza Gama", obsługującej ponad 51 000 użytkowników, oferując personalizowane oferty i funkcjonalności, takie jak cyfrowa karta, kupony czy listy zakupowe,
- Rozpoczęcie prac nad rozbudową aplikacji mobilnej, która stanie się kluczowym narzędziem obsługi klientów,
- Rozwój współpracy z organizacjami takimi jak Banki Żywności, Caritas, DKMS, czy Akademia Eurocash, poprzez realizację akcji społecznych, łączących pomoc potrzebującym z edukacją i zaangażowaniem lokalnych społeczności.
Plany sieci na 2025 rok
Sieć Gama podzieliła się także kluczowymi zagadnieniami, nad którymi zamierza pracować w obecnym roku. Wśród nich wymienia m.in. dalszą ekspansję.
- Planujemy przyłączyć 180 nowych sklepów, z czego 80 pod marką Gama, co pozwoli nam zwiększyć zasięg i dostępność na terenie całej Polski - tłumaczy w rozmowie z portalem "franczyzawhandlu.pl" Paula Pul, kierownik marketingu w PSD.
Firma mocno stawia także działania i wsparcie sprzedaży detalicznej w sklepach partnerskich, rozwój aplikacji lojalnościowej oraz kontynuację modernizacji wizualnej sklepów. Sieć zapowiada także dalszą współpracę z organizacjami społecznymi, takimi jak Banki Żywności, Caritas czy DKMS.
Gama zamierza także skupić się na pomocy w dostosowaniu działalności do zmieniających się przepisów prawnych i sytuacji gospodarczej.
- Każde z tych działań jest częścią naszej długofalowej strategii, której celem jest dostarczanie wartości klientom, wspieranie partnerów biznesowych oraz budowanie odpowiedzialnej i zrównoważonej sieci handlowej - wyjaśnia Paula Pul.
Grupa PSD powstała w 2008 r., a od 2011 r. wspólnie z partnerami rozwija sieć sklepów Gama. W całej Polsce funkcjonuje już kilkaset placówek pod logo Gama i cały czas otwierane są kolejne sklepy w trzech formatach: supermarketów o powierzchni powyżej 100 metrów kwadratowych, sklepów o powierzchni poniżej 100 metrów kwadratowych oraz placówek specjalistycznych.
***
Ruszyła rejestracja na kongres Retail Trends 2025! Zapisz się już teraz, aby spotkać się 1 kwietnia 2025 r. w Warszawie z czołowymi przedstawicielami świata handlu i FMCG. Kliknij tutaj, aby zapoznać się z programem kongresu.