20.12.2023 / 15:36
StoryEditor

Roman Szymanda, Centrum Monitorowania Rynku: Mam sklep. Czy mogę zwiększyć obroty?

Roman Szymanda, Centrum Monitorowania Rynkumat.prasowe
Dziesiątki tysięcy sklepów w Polsce. Ponad 30 milionów kupujących. To spory ekosystem, w którym pozornie, każdy może znaleźć miejsce. Ale jednak liczba sklepów w Polsce maleje...

 Przyczyn tego zjawiska jest wiele, zmieniają się nawyki zakupowe Klientów, mamy coraz mniej czasu, więc poszukujemy optymalnego rozwiązania, rośnie konkurencja sprzedaży internetowej itd. Lojalność Klienta to także temat co najmniej dyskusyjny, bo nie jest niespodzianką, że „statystyczny” klient odwiedza regularnie kilka szyldów sklepów (i to nawet jeśli mówimy tylko o zakupach regularnych, spożywczych, chemicznych i higienicznych). Powodem jest na przykład wygoda (np. zakupy po drodze), czy smart shopping (chociażby śledzenie promocji, co ułatwią nowoczesne technologie). Niewątpliwie kluczem do sukcesu jest Klient. Coraz szybciej się zmieniające, coraz bardziej świadomy, ale też kapryśny, wyposażony w smartfona, gdzie nie tylko szybko odnajduje najlepszą cenę, ale też nowe inspiracje, sugestie, opinie.

    Już tych parę zdań zmierza w kierunku wniosku, że nie wystarczy znaleźć miejsce, otworzyć sklep i jakoś to będzie. Musimy raczej mieć przede wszystkim pomysł na ten biznes. A zatem nie wystarczy mieć miejsce, musimy stworzyć strategię, mieć jakiś  profil naszego sklepu – jego pozycjonowanie, wizję Klienta, którego potrzeby chcemy zaspoko...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 82% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla zalogowanych użytkowników.

Zaloguj się i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

27. lipiec 2024 11:11