15.12.2023 / 14:57
StoryEditor

ODIDO stawia na ekspansję, rebranding i marki własne

Sklep sieci ODIDOmat. prasowe
Jakie były najważniejsze wydarzenia dla sieci ODIDO w 2023? Gdzie powstał sklep nr 200? Jak będzie wyglądał handel w 2024 roku? Sprawdzamy co udało się zrobić i jakie są plany sieci na najbliższy rok.

W 2023 roku sieć zakończyła etap testowy nowego konceptu sklepów ODIDO.  Format ten charakteryzuje się nową wizualizacją, dedykowanym pod każdy punkt ustawieniem powierzchni handlowej, czytelną nawigacją i dopasowanym do potrzeb konsumentów asortymentem. 

200 sklepów ODIDO

Pod koniec września odbyło się oficjalne otwarcie dwusetnej placówki ODIDO w Ługowie. Zorganizowano również siedem spotkań w ramach ODIDO Expo, podczas których zaprezentowano sklep pokazowy dla blisko 1000 klientów. Sieć wzięła również udział w największych targach franczyzowych w Europie Środkowo- Wschodniej – w Targach Franczyza 2023. 

Rada Franczyzy ODIDO powołana

Powołano Radę Franczyzy ODIDO, która jest miejscem do wymiany doświadczeń dla właścicieli sklepów. Stworzony został również zespół otwarciowy, którego celem jest usprawnienie i realizacja procesu przebudowy nowych i obecnie funkcjonujących sklepów ODIDO do nowego formatu zgodnie ze wszystkimi standardami i założeniami. Zwieńczeniem tego procesu jest odpowiednie ułożenie towarów na półkach sklepowych oraz uroczyste otwarcie sklepu. Zaproszono także klientów za pomocą nowoczesnej technologii okularów VR Intertitlena wirtualny spacer po nowym koncepcie placówek, dzięki czemu przedsiębiorcy mogli zapoznać się z naszą ofertą w dowolnym miejscu i czasie.  Sprzęt ten jest wykorzystywany również podczas szkoleń organizowanych w ramach Akademii Handlu Detalicznego.

Największe sukcesy ODIDO w 2023

- Dla nas sukces to dobre wyniki naszych franczyzobiorców, które wyrażają się poprzez zwiększenie liczby klientów, obrotów w ich placówkach i wartości koszyka. Po dołączeniu do nowego formatu odnotowują oni wzrosty w sprzedaży na poziomie 30 procent czy w poszczególnych kategoriach na poziomie także dwucyfrowym – wymienia Łukasz Terelak, Starszy Kierownik ds. Handlu Detalicznego.

Wśród największych osiągnięć w 2023 roku warto wymienić otwarcie dwusetnego sklepu w nowym koncepcie. Jedna z tak zwanych placówek ambasadorskich w Warszawie otrzymała również nagrodę Best Shop Concept 2023 w kategorii sklep convenience przyznawaną przez ECP Polska. 

Główne wyzwania franczyzobiorców w 2023 roku, a także w przyszłym roku

Głównym wyzwaniem w 2023 stojącym przed franczyzobiorcami była walka z rosnącymi kosztami prowadzenia działalności. Dotyczyły one przede wszystkim cen energii elektrycznej, ogrzewania, wywozu śmieci, wynagrodzenia dla pracowników, cen usług zewnętrznych oraz podatków. W przyszłym roku wyzwania związane będą z rosnącą konkurencją oraz presją cenową produktów na rynku. Franczyzobiorcy będą wciąż zmagali się z rosnącymi kosztami prowadzenia działalności (między innymi skokowym wzrostem płacy minimalnej), a także efektem drożyzny, który bez wątpienia wpłynie na możliwości zakupowe konsumentów. 

- Warto jednak podkreślić, że naszym wspólnym celem jest wzrost koszyka zakupowego oraz liczby klientów. Właśnie dlatego zapewniamy właścicielom sklepów przynależących do sieci codzienne wsparcie dedykowanego opiekuna. Nasi eksperci na bieżąco obserwują sytuację na rynku i proponują nowoczesne rozwiązania. Wśród nich jest między innymi wprowadzenie produktów marki własnej Fine Life, które są odpowiedzią na rosnące koszty. Asortyment ten zapewnia wysoką marżowość oraz dobrą jakość w korzystnej cenie – podkreśla Łukasz Terelak.

Jak będzie zmieniał się handel w 2024? Jakie będą trendy?

W 2024 roku na znaczeniu zyskają produkty marek własnych. Ich synonimem są: wysoka marżowość, dobra jakość w korzystnej cenie oraz konkurencyjność dla produktów brandowych. - Sieć ODIDO kreując standardy rynkowe oferuje swoim klientom asortyment marki Fine Life, która jest coraz bardziej rozpoznawalna wśród konsumentów. Na znaczeniu zyskają także produkty regionalne, które już teraz znajdują się w ofercie wybranych sklepów. Jednym z kluczowych trendów będzie również rozwój rozwiązań digitalowych służących między innymi lojalizacji konsumentów w sieci sprzedaży. Nastąpi także rozwój grupy produktów convenience, które ułatwiają przygotowanie posiłków – dodaje Łukasz Terelak.

Jakie są plany na dalszy rozwój sieci ODIDO w 2024?

W 2024 sieć chce się skupić na ekspansji sieci i rebrandingu istniejących punktów. Będzie dążyć do otwierania 80 sklepów kwartalnie w nowym koncepcie ODIDO. Planuje również wprowadzenie nowych rozwiązań digitalowych skierowanych do klientów i konsumentów. W ofercie pojawią się także szkolenia dla franczyzobiorców. Rozwinięty ma zostać również zakres wsparcia dla właścicieli sklepów. 

13. kwiecień 2024 05:54