Grupa Żabka przedstawiła wyniki za pierwszy kwartał 2025 roku. Podczas konferencji prasowej, która odbyła się we wtorek 13 maja, firma przekazała m.in., że utrzymała bardzo dobre wyniki finansowe i operacyjne, osiągając solidny wzrost sprzedaży porównywalnej (LfL) na poziomie 6,0 procent w kwartale niższych sezonowych wyników.
W ciągu pierwszych trzech miesięcy roku segment Ekosystem Convenience osiągnął wzrost skorygowanej marży EBITDA o 38 p.b. w porównaniu z ubiegłym rokiem.
- Skorygowana marża EBITDA Grupy Żabka pozostała stabilna na poziomie 9 proc., zgodnie z naszym oczekiwaniem, w kontekście kontynuacji inwestycji w Rumunii oraz poprawie rentowności segmentu DCO - przekazali przedstawiciele sieci.
Żabka inwestuje w rozwój gastronomii i otwiera kolejne sklepy
W pierwszym kwartale 2025 roku, Grupa Żabka otworzyła łącznie 436 nowych sklepów. Oznacza to wzrost o 35 lokalizacji w stosunku do analogicznego okresu w 2024 r. Wówczas firma informowała o 401 otwarciach.
- W ciągu ostatnich 12 miesięcy zrealizowaliśmy ponad 1 200 nowych otwarć. Z satysfakcją możemy poinformować, że w pierwszym kwartale 2025 roku nie tylko w pełni zrealizowaliśmy plan otwarć nowych sklepów, ale mamy już także pozyskane lokalizacje, zapewniające nam możliwość dalszej dynamicznej ekspansji - w tym roku i w kolejnych latach - poinformował Tomasz Suchański, CEO Grupy Żabka.
Przedstawiciele sieci sporą część konferencji poświęcili także rozwojowi konceptu gastronomicznego. Podczas spotkania poinformowano, że w ciągu pierwszych trzech miesięcy roku, sklepy działające pod zielonym szyldem zostały wyposażone w dwa tysiące pieców konwekcyjno-mikrofalowowych Merrychef. Oznacza to, że profesjonalne urządzenia znajdują się już na terenie około 90 procent Żabek.
Pełnej oferty gastronomicznej nie posiada więc jeszcze blisko tysiąc punktów handlowych. Sytuacja ta ma ulec zmianie za miesiąc. Z zapowiedzi włodarzy sieci wynika bowiem, że to właśnie w czerwcu bieżącego roku, wspomniane urządzenia trafią do wszystkich obiektów działających pod zielonym szyldem
Grupa Żabka z konkretnymi założeniami
Włodarze Grupy podzielili się także celami na najbliższe miesiące. Wśród nich znalazły się:
- Zakładające wzrosty sprzedaży porównywalnej (LfL) na poziomie średnich do wysokich wartości jednocyfrowych w 2025 r.,
- Uruchomienie ponad 1 100 nowych sklepów w Polsce i Rumunii w 2025 r.,
- Stabilna skorygowana marża EBITDA w górnym przedziale oczekiwanego zakresu 12-13 proc. w krótkim i średnim okresie,
- Dalsza poprawa skorygowanej marży zysku netto do poziomu 3 proc. w krótkim okresie.
- Grupa Żabka konsekwentnie osiąga bardzo dobre wyniki. Tym samym jesteśmy pewni realizacji średnioterminowych perspektyw przedstawionych Państwu podczas IPO. (...) Podtrzymujemy zatem plany realizacji inicjatyw wzrostowych. Będziemy kontynuować naszą ekspansję. Zwiększamy także dostępność oferty ciepłych przekąsek oraz będziemy kontynuować inicjatywy wspierające wzrost sprzedaży naszej oferty cyfrowej. W odniesieniu do założeń na 2025 rok. Pozostajemy przekonani, że w całym roku wypracujemy LfL plasujący się pomiędzy średnim a wysokim jednocyfrowym poziomem. Otworzymy ponad 1100 sklepów w Polsce i w Rumunii. Osiągniemy stabilną, skorygowaną marżę EBITDA w górnym zakresie przedziału 12-13 proc. w krótkim i średnim terminie. Jednocześnie widzimy możliwość dalszej poprawy naszej marży skorygowanej zysku netto do 3 proc. w krótkim terminie - podsumował podczas konferencji Grupy Żabka Tomasz Suchański.