Grupa Eurocash poinformowała, że w pierwszym kwartale 2025 roku wypracowała 6,9 mld zł przychodów, co oznacza 7,6 proc. spadku w porównaniu do analogicznego okresu w 2024 r.
Zysk EBITDA wyniósł z kolei 121 mln zł, przy zachowaniu rentowności EBITDA na poziomie 1,8 proc., natomiast strata netto była o 0,2 proc. mniejsza niż w pierwszych trzech miesiącach ubiegłego roku i wyniosła 87 mln zł.
- Pierwszy kwartał był zgodny z naszymi przewidywaniami. Na przychody i wyniki wpłynęło przesunięcie świąt wielkanocnych na drugi kwartał oraz podwyżka akcyzy na alkohol i papierosy, która spowodowała przełożenie zakupu tych towarów odpowiednio na poprzedni i następny kwartał. Podniesienie wysokości płacy minimalnej o 9% miało również przełożenie na stronę kosztową. Mimo to wynik i nasze udziały w rynku zostały utrzymane na zbliżonym poziomie do pierwszego kwartału 2024 r. – ocenił Piotr Nowjalis, członek zarządu i CFO Grupy Eurocash.
Eurocash zamyka część sklepów Delikatesy Centrum i Big Ben
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, firma będzie zamykać sklepy własne nierokujące poprawy, prowadzone w ramach sieci Delikatesy Centrum i Duży Ben. Jednorazowe koszty zamknięć nierentownych placówek wyniosły blisko 8 mln zł w pierwszym kwartale bieżącego roku.
W pierwszych trzech miesiącach 2025 roku, Grupa Eurocash zamknęła 19 własnych sklepów Delikatesy Centrum i 40 sklepów Duży Ben. Firma już zapowiedziała, że w drugim kwartale zamierza zlikwidować 16 placówek działających pod szyldem pierwszej z wymienionych sieci.
Oznacza to, że łącznie program zamknięć w całym pierwszym półroczu objąć ma 75 sklepów (w tym 35 Delikatesów Centrum i 40 Dużych Benów).
O Grupie Eurocash
Grupa Eurocash jest największym polskim hurtowym dystrybutorem produktów FMCG, organizatorem sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich - takich jak ABC, Delikatesy Centrum, Groszek, Gama, Duży Ben, Lewiatan czy Euro Sklep; partnerem logistycznym i technologicznym sklepów lokalnych, a także właścicielem marketu e-grocery nr 1 w Polsce: Frisco.pl.
Klientami Eurocash są przede wszystkim lokalni przedsiębiorcy, którym Grupa oferuje z jednej strony modele biznesowe, a z drugiej skalę zakupową, logistykę, wsparcie marketingowe, dostęp do wiedzy oraz nowoczesne rozwiązania technologiczne wspierające prowadzenie i rozwój sklepu.
Z liczbą ponad 19 tys. zatrudnianych pracowników i 90 tys. klientów, Eurocash od lat zajmuje miejsce w czołówce największych polskich firm. Dąży do tego, by wyznaczać trendy także w zakresie odpowiedzialności. Do 2030 r. Grupa zamierza zmniejszyć swoją emisję CO2 o 42 proc. w ramach strategii dekarbonizacji, jaką przyjęła w 2022 r. – w zgodzie z celami Porozumienia Paryskiego, w ramach ścieżki określonej przez Science Based Targets Initiative (SBTi).