13.02.2024 / 11:15
StoryEditor

Franczyzowa sieć So Coffee nie chce marnowania żywności

So Coffee to sieć kawiarni należących do Lagardère Travel Retail w Polsce, a prowadzonych również na zasadach franczyzy. Ostatnio marka nawiązała współpracę z Too Good To Go – firmą wpływu społecznego działającą na rzecz ograniczania marnowania żywności. So Coffee dołączyła do inicjatywy po udanym pilotażu, w ramach którego w zaledwie 6 kawiarniach przez miesiąc trwania testów użytkownicy uratowali aż 130 posiłków przed zmarnowaniem.

Od 7 lutego w aplikacji Too Good To Go dostępne są Paczki Niespodzianki z kilkudziesięciu kawiarni So Coffee działających poza lotniskami, a także z kawiarni prowadzonej przez franczyzobiorców So Coffee, którzy dołączyli do inicjatywy w ubiegłym roku. Lagardère Travel Retail w Polsce, właściciel sieci, liczy na to, że w efekcie współpracy w ręce konsumentów trafią setki paczek z żywnością, która w innym wypadku – ze względu na krótką datę ważności – musiałaby być wyrzucona.

– Według Banków Żywności w Polsce marnuje się rocznie ok. 4,8 mln ton jedzenia. W skali świata to już 1,3 mld ton. To problem, z którym jako odpowiedzialny biznes mamy obowiązek się zmierzyć. Chcemy, żeby w naszej sieci foodservice straty żywności były ograniczone do minimum. Taki postawiliśmy przed sobą cel i jestem przekonana, że współpraca z Too Good To Go pomoże nam go osiągnąć – mówi Magdalena Charczuk, dyrektor ds. marketingu i innowacji w Lagardère Travel Retail w Polsce.

Ponad 130 paczek od So Coffee trafiło do klientów w ramach testu

Decyzję o nawiązaniu stałej współpracy So Coffee z Too Good To Go poprzedziła udana faza testów w 6 kawiarniach w Warszawie, Częstochowie, Elblągu, Szczecinie i Bielsku-Białej. W przeciągu miesiąca, w okresie od 21 grudnia 2023 r. do 17 stycznia 2024 r., użytkownicy aplikacji skorzystali z oferty So Coffee aż 134 razy. Tym samym uratowali niemal 80 procent oferowanych przez markę nadwyżek żywności.

Z Too Good To Go korzysta w Polsce już ponad 3 mln świadomych ekologicznie konsumentów. Kupując tzw. Paczki-Niespodzianki za nawet 1/3 ich ceny detalicznej, polscy użytkownicy aplikacji ocalili dotąd ponad 9 mln posiłków przed zmarnowaniem.

– Cieszymy się, że kolejna marka z portfolio Lagardère Travel Retail w Polsce dołącza do Too Good To Go. Wraz z rozszerzeniem współpracy nasi użytkownicy mogą uratować przed zmarnowaniem jeszcze więcej pysznych ciast, kanapek czy sałatek, realnie zmniejszając skalę wyrzucanej żywności w Polsce. Nasza misja od początku istnienia jest niezmienna. Chcemy widzieć świat bez marnowania jedzenia. Dzięki takim partnerom staje się to możliwe – mówi Justyna Samul, Key Account Manager w Too Good To Go.

Dla Lagardère Travel Retail w Polsce to nie pierwsza taka współpraca

Z Too Good To Go współpracuje już inna marka z portfolio Lagardère Travel Retail w Polsce – Costa Coffee. Największa kawiarniana sieć w Polsce dołączyła do aplikacji w czerwcu 2020 r. i dotąd przekazała przez nią ponad 370 tysięcy paczek z żywnością.

Kawiarniane marki Lagardère Travel Retail w Polsce mają na koncie też inne inicjatywy ekologiczne – promują m.in. kupowanie kawy z własnym kubkiem i ekologiczne opakowania.

14. listopad 2024 05:15