GigaBuła to sieć lokali i foodtrucków, specjalizująca się w street foodzie amerykańskim, ze szczególnym naciskiem na burgery i frytki. Jej pierwsza lokalizacja powstała w kwietniu 2022 roku w Środzie Wielkopolskiej i od tego czasu sieć zdobywa sympatię konsumentów w zróżnicowanych miejscach w Polsce. Koncept ulicznego jedzenia rozwijany jest obecnie w modelu franczyzowym.
GigaBuła w Opolu: jaki jest nowy lokal?
Nowy punkt w Opolu - o powierzchni 57 mkw. - mieści się na poziomie +2 opolskiego centrum handlowego Solaris Center.
- Solaris Center często jest miejscem wybieranym na szybkie przekąski w ciągu dnia. Położenie w centrum miasta, blisko szkół powoduje, że nasza strefa gastronomiczna cieszy się rosnącym zainteresowaniem. Otwarcie pierwszego w regionie punktu marki oferującej klasyki amerykańskiej kuchni typu street foodu cieszy wielu stałych bywalców naszej galerii. Liczymy, że przyciągnie też miłośników nowych smaków i poszukujących wyjątkowych burgerów - podkreśla Klaudia Antonik-Kłopotek, dyrektor centrum handlowego Solaris Center w Opolu.
Otwarcie lokalu w Opolu to dla GigaBuły ważny krok w rozwoju marki. Firma planuje dalszy rozwój sieci, z naciskiem na unikalny charakter swoich burgerów. Operator podaje na swojej stronie internetowej, że uruchomił już 13 lokali oraz dwa foodtrucki.
Franczyza gastronomiczna: ile trzeba zainwestować w sieci GigaBuła?
Firma poszukuje właśnie franczyzobiorców. Ustaliliśmy, że przewidywana suma inwestycji uzależniona jest od wielkości miasta, metrażu lokalu/foodtrucka oraz jego stanu technicznego.
Opłata licencyjna wynosi 30 000 zł netto, opłata miesięczna 8 proc. od obrotu netto, a przystosowanie punktu czy foodtrucka to koszt rzędu od 70 000 zł (w zależności od powierzchni i stanu technicznego).
Kto jest założycielem GigaBuły?
Założycielem GigaBuły jest Szymon Kasprzyk, znany jako IsAmU – influencer, streamer, były youtuber, a także założyciel Pompa Team i studia Moonday Games, specjalizującego się w tworzeniu gier mobilnych. Pomimo braku doświadczenia w gastronomii, IsAmU postawił na odważną decyzję i otworzył własną burgerownię.
Dzięki jego rozpoznawalności sieć chwali się, że notuje milionowe wyświetlenia pod materiałami związanymi z GigaBułą, ma ponad 100 000 obserwujących w mediach społecznościowych i tysiące pozytywnych opinii.