23.02.2024 / 15:15
StoryEditor

Firma Makro Polska ma już 30 lat. Przez ten czas wiele się zmieniło

<p>30 lecie firmy Makro Polska.</p>

30 lecie firmy Makro Polska.

Tomasz Kolmasiak
<p>30 lecie firmy Makro Polska.</p>

30 lecie firmy Makro Polska.

Tomasz Kolmasiak
<p>30 lecie firmy Makro Polska.</p>

30 lecie firmy Makro Polska.

Tomasz Kolmasiak
<p>30 lecie firmy Makro Polska.</p>
<p>30 lecie firmy Makro Polska.</p>
<p>30 lecie firmy Makro Polska.</p>
Już od 30 lat na polskim rynku funkcjonuje firma Makro. Przez te lata wiele się zmieniło w funkcjonowaniu firmy. Obecnie spory nacisk jest kładziony na sklepy franczyzowe Odido, a także na marki własne produktów.

Swoją działalność Makro w Polsce zaczęło od jednej hali sprzedażowej w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich. Obecnie firma ma ich już 29 w całej Polsce. Ale to ta pierwsza jest miejsce symbolicznym dla firmy i to tam 23 lutego zorganizowano uroczystości jubileuszowe. Rozpoczęły się one od zabrania głosu przez prezesa zarządu Makro Polska, który przypomniał początki działalności.

- To tutaj 30 lat temu rozpoczęła się historia polskiego rynku hurtowego i detalicznego w pewnym sensie, bo wchodziliśmy na polski rynek. To jest ważny dla nas moment i cieszymy się, że ta grupa, która jest najważniejsza dla nas, a więc nasi klienci, są dzisiaj z nami – mówił prezes Makro, Dominik Branny. I podziękował wszystkim za te 30 lat, które pokazały, że relacja biznesowa może być trwała.

Czas podsumowań

- To są różne etapy ewolucji rynku, czasami jest to na wznoszącej fali, czasami na opadającej, momenty sukcesu i momenty, kiedy jest trudniej. Ale jeżeli partnerstwo w biznesie rzeczywiście jest mocne, jest oparte na otwartości, zdrowej relacji, chęci współpracy, to razem potrafimy rzeczywiście przez tą drogę przejść. I bardzo za tą drogę, za ten wspólny czas współpracy chciałem w imieniu całego Makro Polska podziękować. Jesteśmy trochę jak na zasadzie takiego małżeństwa – na dobre i na złe – dodał Dominik Branny. Więcej o tych relacjach biznesowych, ale nie tylko, można przeczytać w wywiadzie z prezesem, który zamieściliśmy w najnowszym wydaniu magazynu „Wiadomości Handlowe”.

Odido i Odido Elevate

Makro Cash and Carry Polska przez te lata ewoluowało jako organizacja. Kanał sprzedaży hurtowej został poszerzony o dostawy towarów do klientów. Postawiono też na gastronomię i sprzedaż produktów oraz półproduktów do restauracji – często egzotycznych i nie dostępnych w innych hurtowniach. Mocno rozwijany jest też kanał sklepów franczyzowych Odido i uruchomionego całkiem niedawno nowego konceptu Odido Elevate (więcej o tym systemie w naszym katalogu franczyzowym). Na temat samej franczyzy i możliwości przystąpienia do niej, można było się dowiedzieć podczas piątkowej uroczystości. Promowano też marki własne, które mogą być alternatywą dla droższych produktów – mogą też być możliwością zwiększenia obrotów oraz dochodów przez franczyzobiorcę.

image

30 lecie firmy Makro Polska.

FOTO: Tomasz Kolmasiak

Była to też okazja do uhonorowania przedsiębiorców, którzy współpracują z Makro od 30 lat. Pamiątkowe dyplomy – podziękowania oraz upominki otrzymali właściciele sklepów czy też lokali gastronomicznych, którzy przez te wszystkie lata zaopatrują się w charakterystycznych, niebieskich halach sprzedażowych.

image

30 lecie firmy Makro Polska.

FOTO: Tomasz Kolmasiak

Oferta dla gastronomii

Nie tylko to przygotowano na ten szczególny dla sieci dzień. W ramach akademii inspiracji Makro zaprezentowano pokazy kulinarne, podczas których przyrządzono dorsza w warzywach, którym częstowano gości. Nie zabrakło też tortu oraz specjalnej oferty sprzedażowej, w ramach której zaoferowano szereg produktów w atrakcyjnych cenach. Była też prezentacja  rozwiązań biznesowych dla klientów HoReCa i traders oraz targi dostawców. 

Makro Polska jest częścią niemieckiej grupy Metro, która w tym roku obchodzi też swój jubileusz 60 lat działalności na rynku.

15. październik 2024 07:37