23.02.2024 / 15:15
StoryEditor

Firma Makro Polska ma już 30 lat. Przez ten czas wiele się zmieniło

30 lecie firmy Makro Polska.Tomasz Kolmasiak
Już od 30 lat na polskim rynku funkcjonuje firma Makro. Przez te lata wiele się zmieniło w funkcjonowaniu firmy. Obecnie spory nacisk jest kładziony na sklepy franczyzowe Odido, a także na marki własne produktów.

Swoją działalność Makro w Polsce zaczęło od jednej hali sprzedażowej w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich. Obecnie firma ma ich już 29 w całej Polsce. Ale to ta pierwsza jest miejsce symbolicznym dla firmy i to tam 23 lutego zorganizowano uroczystości jubileuszowe. Rozpoczęły się one od zabrania głosu przez prezesa zarządu Makro Polska, który przypomniał początki działalności.

- To tutaj 30 lat temu rozpoczęła się historia polskiego rynku hurtowego i detalicznego w pewnym sensie, bo wchodziliśmy na polski rynek. To jest ważny dla nas moment i cieszymy się, że ta grupa, która jest najważniejsza dla nas, a więc nasi klienci, są dzisiaj z nami – mówił prezes Makro, Dominik Branny. I podziękował wszystkim za te 30 lat, które pokazały, że relacja biznesowa może być trwała.

Czas podsumowań

- To są różne etapy ewolucji rynku, czasami jest to na wznoszącej fali, czasami na opadającej, momenty sukcesu i momenty, kiedy jest trudniej. Ale jeżeli partnerstwo w biznesie rzeczywiście jest mocne, jest oparte na otwartości, zdrowej relacji, chęci współpracy, to razem potrafimy rzeczywiście przez tą drogę przejść. I bardzo za tą drogę, za ten wspólny czas współpracy chciałem w imieniu całego Makro Polska podziękować. Jesteśmy trochę jak na zasadzie takiego małżeństwa – na dobre i na złe – dodał Dominik Branny. Więcej o tych relacjach biznesowych, ale nie tylko, można przeczytać w wywiadzie z prezesem, który zamieściliśmy w najnowszym wydaniu magazynu „Wiadomości Handlowe”.

Odido i Odido Elevate

Makro Cash and Carry Polska przez te lata ewoluowało jako organizacja. Kanał sprzedaży hurtowej został poszerzony o dostawy towarów do klientów. Postawiono też na gastronomię i sprzedaż produktów oraz półproduktów do restauracji – często egzotycznych i nie dostępnych w innych hurtowniach. Mocno rozwijany jest też kanał sklepów franczyzowych Odido i uruchomionego całkiem niedawno nowego konceptu Odido Elevate (więcej o tym systemie w naszym katalogu franczyzowym). Na temat samej franczyzy i możliwości przystąpienia do niej, można było się dowiedzieć podczas piątkowej uroczystości. Promowano też marki własne, które mogą być alternatywą dla droższych produktów – mogą też być możliwością zwiększenia obrotów oraz dochodów przez franczyzobiorcę.

image

30 lecie firmy Makro Polska.

FOTO: Tomasz Kolmasiak

Była to też okazja do uhonorowania przedsiębiorców, którzy współpracują z Makro od 30 lat. Pamiątkowe dyplomy – podziękowania oraz upominki otrzymali właściciele sklepów czy też lokali gastronomicznych, którzy przez te wszystkie lata zaopatrują się w charakterystycznych, niebieskich halach sprzedażowych.

image

30 lecie firmy Makro Polska.

FOTO: Tomasz Kolmasiak

Oferta dla gastronomii

Nie tylko to przygotowano na ten szczególny dla sieci dzień. W ramach akademii inspiracji Makro zaprezentowano pokazy kulinarne, podczas których przyrządzono dorsza w warzywach, którym częstowano gości. Nie zabrakło też tortu oraz specjalnej oferty sprzedażowej, w ramach której zaoferowano szereg produktów w atrakcyjnych cenach. Była też prezentacja  rozwiązań biznesowych dla klientów HoReCa i traders oraz targi dostawców. 

Makro Polska jest częścią niemieckiej grupy Metro, która w tym roku obchodzi też swój jubileusz 60 lat działalności na rynku.

23. czerwiec 2024 11:01