11.06.2025 / 14:08
StoryEditor

Street food w każdej Żabce! To największa sieć pizzeri w Europie

Żabka największą siecią pizzeri w Europie! Street food w każdym sklepiefot. Żabka Polska

W każdym z ponad 11 600 sklepów sieci Żabka jest już piec gastronomiczny. Dzięki temu w każdej Żabce dostępna jest oferta street food, w tym pizza. W rekordowym dniu sieć sprzedała aż 75 tysięcy pizz! To czyni z Żabki największą sieć pizzeri w całej Europie!

Piece gastronomiczne we wszystkich sklepach sieci Żabka

Pierwsze piece gastronomiczne w Żabce pojawiły się w czerwcu 2022 r. w sklepach w Mikołajkach i Żukowie, w ramach fazy obejmującej testową instalację urządzeń – w sumie w ponad 50 miejscach.

Obecnie w każdej z 11600 sklepów Żabka w Polsce są takie urządzenia. Dzięki nim klienci mogą zamówić i kupić pizzę pepperoni w stylu neapolitańskim, panini z szynką i jalapeño czy frytki oraz wiele innych dań na ciepło.

Ostatni piec gastronomiczny uruchomiono w sklepie Żabka przy ul. Ordona 7B w Warszawie. Placówka została wyposażona w funkcjonalną strefę samoobsługową, umożliwiająca szybkie podgrzewanie dań błyskawicznych. Punkt może się również pochwalić rozbudowaną strefą kawową. Dzięki witrynie grzewczej burgery i inne produkty z oferty Żabka Menu pozostają ciepłe nawet przez kilkadziesiąt minut, co pozwala na szybszą obsługę klientów. 

To zwieńczenie jednej z największych tego typu inwestycji w Europie. Teraz klienci niezależnie od tego, do której Żabki w całej Polsce wejdą, znajdą w niej dania na ciepło.

image

Sieć Żabka wyposażyła wszystkie sklepy w piece gastronomiczne – ostatni z nich uruchomiono właśnie w sklepie przy ul. Ordona 7B w Warszawie

FOTO: fot. Żabka Polska

Co oferuje koncept Żabka Menu?

Adam Manikowski, CEO jednostki biznesowej Żabka Polska podkreśla, że rewolucja gastronomiczna, którą firma rozpoczęła w 2022 roku, "by uczynić street food dostępnym dla każdego", ma właśnie swój symboliczny finał. To jego zdaniem kolejny ważny krok w realizacji strategii sieci, by "być jeszcze bliżej klientów i lepiej odpowiadać na ich codzienne potrzeby".

– Z myślą o wygodzie klientów nieustannie rozwijamy ofertę gastronomiczną dostępną w sklepach, wprowadzając nowatorskie rozwiązania – jak choćby zakończony dziś proces wyposażania placówek w nowoczesne piece gastronomiczne czy poszerzanie Żabka Menu o nowe propozycje w sprawdzonej jakości i przystępnej cenie – mówi Adam Manikowski.

Jak Żabka robi gastrorewolucję?

W ostatnich latach wiele sklepów przeszło prawdziwą metamorfozę – jak punkt w poznańskiej galerii handlowej Avenida, gdzie powstała największa jak dotąd strefa gastronomiczna z miejscem do siedzenia, dodatkowymi elementami samoobsługi i nowym, rozbudowanym asortymentem.

Na wyróżnienie zasługuje także lokal w prestiżowej lokalizacji przy ul. Moliera w Warszawie, który został wyposażony w strefę, w której goście mogą odpocząć, delektując się ciepłymi posiłkami czy aromatyczną kawą.

Sieć nieustannie rozwija Żabka Menu, regularnie zaskakując klientów nowymi smakami. Niedawno wprowadziła ofertę śniadaniową, w której można znaleźć m.in. tosty z szynką i ciągnącym się serem gouda czy panini z jajecznicą i chrupiącym boczkiem.

Dla miłośników klasyki przed majówką Menu rozszerzono o Grillbox – prosty, a zarazem apetyczny zestaw z kiełbasą i bułką, serwowany z różnymi sosami, np. ketchupem.

Menu wzbogaciła również produkowana we Włoszech Pinsa Italiana, dostępna w dwóch wariantach: z pesto bazyliowym oraz z kiełbasą salsiccia i czerwoną cebulą.

image

Sieć Żabka wyposażyła wszystkie sklepy w piece gastronomiczne – ostatni z nich uruchomiono właśnie w sklepie przy ul. Ordona 7B w Warszawie

FOTO: fot. Żabka Polska

Żabka największą siecią pizzerii w Europie

Wprowadzenie do oferty pizzy w stylu neapolitańskim uczyniło z Żabki największą sieć pizzerii w Europie. Od razu stała się ona hitem – rekordowy dzień przyniósł sprzedaż aż 75 tysięcy pizz! Jej przygotowanie zajmuje zaledwie 3 minuty, a serwowana jest w kartonowym opakowaniu.

Standardowa cena pizzy w żabce wynosi od 17,99 do 19,99 zł. Dodatkowo w aplikacji Żappka, która ma 10,7 mln użytkowników, dostępne są kupony, dzięki którym produkty z Żabka Menu można kupić w jeszcze atrakcyjniejszych cenach.

Królem przekąsek w Żabce jest hot dog – w 2024 roku sprzedano ich aż 85 milionów sztuk. Popularnością cieszą się także panini (19 milionów sprzedanych sztuk) oraz frytki, których sprzedano 10 milionów porcji, co oznacza, że statystycznie co czwarty Polak skosztował frytek z Żabki. Niesłabnącą popularnością cieszy się kawa, której sprzedano w 2024 r. prawie 39 milionów kubków.

image

Sieć Żabka wyposażyła wszystkie sklepy w piece gastronomiczne – ostatni z nich uruchomiono właśnie w sklepie przy ul. Ordona 7B w Warszawie

FOTO: fot. Żabka Polska
12. czerwiec 2025 12:39