01.10.2025 / 11:44
StoryEditor

Nowy format sklepów Stokrotki. Market z kasami wspieranymi przez AI [FOTO]

<p>Nowy format sklepów Stokrotki. Market z kasami wspieranymi przez AI (fot. Stokrotka)</p>

Nowy format sklepów Stokrotki. Market z kasami wspieranymi przez AI (fot. Stokrotka)

Stokrotka
<p>Nowy format sklepów Stokrotki. Market z kasami wspieranymi przez AI (fot. Stokrotka)</p>

Nowy format sklepów Stokrotki. Market z kasami wspieranymi przez AI (fot. Stokrotka)

Stokrotka
<p>Nowy format sklepów Stokrotki. Market z kasami wspieranymi przez AI (fot. Stokrotka)</p>

Nowy format sklepów Stokrotki. Market z kasami wspieranymi przez AI (fot. Stokrotka)

Stokrotka
<p>Nowy format sklepów Stokrotki. Market z kasami wspieranymi przez AI (fot. Stokrotka)</p>

Nowy format sklepów Stokrotki. Market z kasami wspieranymi przez AI (fot. Stokrotka)

Stokrotka
<p>Nowy format sklepów Stokrotki. Market z kasami wspieranymi przez AI (fot. Stokrotka)</p>
<p>Nowy format sklepów Stokrotki. Market z kasami wspieranymi przez AI (fot. Stokrotka)</p>
<p>Nowy format sklepów Stokrotki. Market z kasami wspieranymi przez AI (fot. Stokrotka)</p>
<p>Nowy format sklepów Stokrotki. Market z kasami wspieranymi przez AI (fot. Stokrotka)</p>

Stokrotka otworzyła w Lublinie sklep w nowym flagowym formacie. Sieć handlowa stawia na rozbudowę oferty produktów świeżych, pieczywo wypiekane na miejscu oraz kasy samoobsługowe wspierane przez sztuczną inteligencję.

W artykule przeczytasz: 

  • Nowy format marketu Stokrotki otwarty w Lublinie
  • Czym się wyróżnia nowy format Stokrotki?
  • Nowy flagowy market Stokrotki ma kasy samoobsługowe z funkcją picklist AI
  • Stokrotka przeznaczy 300 mln zł na rozwój

Nowy format marketu Stokrotki otwarty w Lublinie

Nowy, flagowy model marketu sieć Stokrotka (Maxima Group) otworzyła w Lublinie przy ul. Nałkowskich 230. Już wcześniej istniał tu sklep, ale właśnie przeszedł kompleksową modernizację. Sieć podkreśla, że w tym koncepcie zamierza rozwijać swoje placówki.

– Chcemy pokazać klientom zaprojektowaną na nowo Stokrotkę: bardziej funkcjonalną, nowoczesną i dostosowaną do ich oczekiwań. Ważne jest dla nas, że otwieramy ją w Lublinie, z którego wywodzi się sieć. To właśnie tutaj znajduje się nasza centrala, magazyn oraz najwięcej sklepów i pracowników. Cieszymy się, że się rozwijamy i możemy zaprezentować wyraźne efekty pracy naszych zespołów – zarówno klientom, jak i wszystkim osobom, które tworzą Stokrotkę – mówi Mirosław Wawryszczuk, dyrektor sprzedaży i marketingu oraz członek zarządu sieci Stokrotka.

Czym się wyróżnia nowy format Stokrotki?

Sieć podaje, że nowy format łączy funkcjonalność z wygodnymi i nowoczesnymi rozwiązaniami. Nowe standardy tego konceptu będą teraz wdrażane zarówno w nowo otwieranych, jak i modernizowanych sklepach.

W nowej przestrzeni sklepowej znalazły się m.in.:

  • rozszerzone stoiska nabiałowe i garmażeryjne,
  • nowoczesne lodówki z mięsem paczkowanym,
  • stoisko z mięsem i wędlinami z tradycyjnej lady poszerzone o nowy asortyment,
  • dodatkowa oferta ciepłych wędlin oraz kurczaków z rożna,
  • zmieniona oferta ciast, dostępna w lodówce dedykowanej deserom.

Nowy format sklepów Stokrotka to także rozbudowana oferta produktów świeżych, zwłaszcza owoców i warzyw. Market w nowym koncepcie oferuje również pieczywo wypiekane na miejscu dzięki zainstalowanym piecom.

Nowy market Stokrotki ma kasy samoobsługowe wspierane przez sztuczną inteligencję 

Flagowy sklep Stokrotki zyskał także szerokie alejki. Z jednej strony jest to duże ułatwienie dla klientów, ale także dla pracowników marketu podczas uzupełniania towaru na półkach. Sieć zmieniła także sposób ekspozycji produktów.

Dodatkowo w placówce zainstalowane zostały kasy samoobsługowe. Wyposażone są one w funkcję picklist AI – inteligentne rozwiązanie, które ułatwia klientom identyfikację produktów, podpowiadając pozycje przy skanowaniu.

Stokrotka przeznaczy 300 mln zł na rozwój

Sieć Stokrotka zamierza w tym roku wydać ponad 300 mln zł na rozwój i modernizację sklepów, a także na nowe technologie i logistykę. Część z tych środków została przeznaczona na nowy magazyn w Olsztynie, który Stokrotka otworzyła na początku września 2025 r. Nowa przestrzeń magazynowa ma ułatwić sieci handlowej lepsze zarządzanie dostawami do obecnych placówek. Ale jednocześnie pozwala na ekspansję litewskiej sieci i otwieranie kolejnych sklepów Stokrotki.

Sieć planuje także otworzyć łącznie około 40 sklepów i tym samym osiągnąć cel – tysiąc placówek.

image

Mocny transfer do Stokrotki. „Przygotowanie struktur firm do wzrostu”

01. październik 2025 12:27