Nowy format marketu Stokrotki otwarty w Lublinie
Nowy, flagowy model marketu sieć Stokrotka (Maxima Group) otworzyła w Lublinie przy ul. Nałkowskich 230. Już wcześniej istniał tu sklep, ale właśnie przeszedł kompleksową modernizację. Sieć podkreśla, że w tym koncepcie zamierza rozwijać swoje placówki.
– Chcemy pokazać klientom zaprojektowaną na nowo Stokrotkę: bardziej funkcjonalną, nowoczesną i dostosowaną do ich oczekiwań. Ważne jest dla nas, że otwieramy ją w Lublinie, z którego wywodzi się sieć. To właśnie tutaj znajduje się nasza centrala, magazyn oraz najwięcej sklepów i pracowników. Cieszymy się, że się rozwijamy i możemy zaprezentować wyraźne efekty pracy naszych zespołów – zarówno klientom, jak i wszystkim osobom, które tworzą Stokrotkę – mówi Mirosław Wawryszczuk, dyrektor sprzedaży i marketingu oraz członek zarządu sieci Stokrotka.
Czym się wyróżnia nowy format Stokrotki?
Sieć podaje, że nowy format łączy funkcjonalność z wygodnymi i nowoczesnymi rozwiązaniami. Nowe standardy tego konceptu będą teraz wdrażane zarówno w nowo otwieranych, jak i modernizowanych sklepach.
W nowej przestrzeni sklepowej znalazły się m.in.:
- rozszerzone stoiska nabiałowe i garmażeryjne,
- nowoczesne lodówki z mięsem paczkowanym,
- stoisko z mięsem i wędlinami z tradycyjnej lady poszerzone o nowy asortyment,
- dodatkowa oferta ciepłych wędlin oraz kurczaków z rożna,
- zmieniona oferta ciast, dostępna w lodówce dedykowanej deserom.
Nowy format sklepów Stokrotka to także rozbudowana oferta produktów świeżych, zwłaszcza owoców i warzyw. Market w nowym koncepcie oferuje również pieczywo wypiekane na miejscu dzięki zainstalowanym piecom.
Nowy market Stokrotki ma kasy samoobsługowe wspierane przez sztuczną inteligencję
Flagowy sklep Stokrotki zyskał także szerokie alejki. Z jednej strony jest to duże ułatwienie dla klientów, ale także dla pracowników marketu podczas uzupełniania towaru na półkach. Sieć zmieniła także sposób ekspozycji produktów.
Dodatkowo w placówce zainstalowane zostały kasy samoobsługowe. Wyposażone są one w funkcję picklist AI – inteligentne rozwiązanie, które ułatwia klientom identyfikację produktów, podpowiadając pozycje przy skanowaniu.
Stokrotka przeznaczy 300 mln zł na rozwój
Sieć Stokrotka zamierza w tym roku wydać ponad 300 mln zł na rozwój i modernizację sklepów, a także na nowe technologie i logistykę. Część z tych środków została przeznaczona na nowy magazyn w Olsztynie, który Stokrotka otworzyła na początku września 2025 r. Nowa przestrzeń magazynowa ma ułatwić sieci handlowej lepsze zarządzanie dostawami do obecnych placówek. Ale jednocześnie pozwala na ekspansję litewskiej sieci i otwieranie kolejnych sklepów Stokrotki.
Sieć planuje także otworzyć łącznie około 40 sklepów i tym samym osiągnąć cel – tysiąc placówek.