Żabka ponownie oddaje głos tym, którzy najlepiej znają swoje sąsiedztwo – lokalnym przedsiębiorcom. Projekty, które łączą ludzi i odpowiadają na potrzeby najbliższego otoczenia, realizowane są w całym kraju: od małych miejscowości po duże miasta. Partnerem merytorycznym programu jest Stowarzyszenie Centrum Pomocy i Rozwoju Inicjatyw Obywatelskich PISOP.
– Program „Dobre Życie” to element naszej długofalowej strategii wspierania lokalnej przedsiębiorczości. Dzięki niemu franczyzobiorcy mogą realizować inicjatywy odpowiadające na realne potrzeby społeczności, które współtworzą – wyjaśnia Katarzyna Przewęzikowska, head of external communications and CSR w Żabka Polska.
Podkreśla, że jest to innowacyjne spojrzenie na społeczną odpowiedzialność biznesu. - Oprócz całego systemu wsparcia i szkoleń, który oferujemy, dajemy jeszcze przestrzeń na coś więcej – na działanie z sercem. A druga edycja programu pokazała, jak duży potencjał drzemie w lokalnym zaangażowaniu – zauważa.
Kto decyduje o grantach w Żabce?
Komisja złożona z przedstawicieli Żabki, Rady Franczyzobiorców oraz ekspertów Stowarzyszenia Centrum PISOP wyłoniła 11 najbardziej wartościowych inicjatyw, przyznając granty w wysokości od 7 do 10 tys. złotych. W ocenie projektów liczył się realny wpływ na jakość życia mieszkańców, współpraca z lokalnymi partnerami oraz integracyjny charakter działań. Wszystkie inicjatywy zostaną zrealizowane do końca 2025 r.
Wśród nagrodzonych projektów znalazły się: odnowienie ogrodu harcerskiego w Rudzie Śląskiej, miniolimpiada sportowa w Malborku, spotkania sąsiedzkie w Skórzewie, szkolenia z pierwszej pomocy w Piszu, strefa relaksu w Marcinowicach, joga na plaży w Stęszewie, otwarte treningi boksu w Gdańsku, międzypokoleniowe warsztaty artystyczne w Sochaczewie, silent disco w Łapach, warsztaty z aranżacji ogrodów w Zalesiu oraz turnieje piłkarskie Żabka Cups w Toruniu.
– Razem z Grupą Żabka szukaliśmy projektów, które mają znaczenie dla lokalnych społeczności. Cieszymy się, że mogliśmy być częścią tego działania – bo to właśnie lokalne pomysły i zaangażowanie ludzi tworzą miejsca, w których żyje się lepiej – mówi Justyna Schaefer-Kurkowiak, partner merytoryczny programu i członkini zarządu Stowarzyszenia Centrum PISOP.
Inauguracją drugiej edycji było silent disco zorganizowane przez Michała Zimnego, franczyzobiorcę sklepu Żabka w Łapach. Odbyło się 18 czerwca i zgromadziło setki mieszkańców świętujących 100-lecie miasta oraz 5-lecie obecności Żabki w Łapach.
– Choć wydarzenie miało rozrywkowy charakter, jego cel był znacznie głębszy. Z panem burmistrzem stwierdziliśmy, że nowoczesna formuła ma szanse zachęcić ludzi do wyjścia z domu, spotkań i budowania więzi w świecie offline – stwierdził Michał Zimny, franczyzobiorca Żabki.
Ile jest sklepów Żabka?
W Polsce już 10 000 osób prowadzi sklepy pod szyldem Żabki. Sieć liczy ponad 11 600 placówek i co roku otwiera ok. 1000 nowych, wspierając lokalną przedsiębiorczość, tworząc ekosystem dający pracę ok. 68 tys. osób – od młodych dorosłych po osoby 50+ i cudzoziemców.